توصیه های بهداشتی دهان و دندان در دوران کرونا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، محققان دریافتند که با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان از ابتلای شدید به بیماری کرونا جلوگیری کرد.

توصیه های بهداشتی دهان و دندان در دوران کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، به نقل از یونایتدپرس، مطابق با نتیجه تحقیقات اجرا شده با رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان می توان به پیشگیری از ابتلا به موارد شدید کرونا یاری کرد.

به عقیده محققان، بافت های دهان می توانند به اسم مخزنی برای ویروس کرونا عمل نموده و بار ویروسی زیادی را در حفره دهان ایجاد نمایند.

محققان برای ارزیابی ارتباط میان سلامت دهان و دندان و شدت ابتلا به کرونا، 86 بیمار مبتلا به بیماری قلبی را در مصر که آزمایش پی. سی. آر کرونای آن ها مثبت شده بود، مورد آنالیز قرار دادند. اطلاعات به وسیله پرسشنامه و سوابق پزشکی، از جمله سطوح پروتئین واکنشی C یا CRP که نشان می دهد آیا التهاب در بدن وجود دارد یا خیر جمع آوری شد.

آن ها متوجه شدند که سلامت دهان و دندان ضعیف با ابتلا به کرونا شدیدتر و مدت زمان طولانی تر برای بهبودی از این بیماری همراه است. یافته های این مطالعه نشان می دهد که بهداشت دهان و دندان ضعیف ممکن است یک عامل خطر اضافی برای بیماران قلبی مبتلا به کرونا باشد.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشور ها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی هم سرایت کرد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد نماینده بیماری را شناسایی نموده اند، این یک ویروس تازه است.

این ویروس می تواند به وسیله قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل گردد. حدس زده می گردد که ممکن است این بیماری به وسیله تماس با این آبزیان یا خوردن آن ها منتقل گردد، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور میانه حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می گردد. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. بعضی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می شوند. آنچه باعث نگرانی می گردد این است که فرد دچار ذات الریه گردد.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1805

به "توصیه های بهداشتی دهان و دندان در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های بهداشتی دهان و دندان در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید