حذف کشتی فرنگی از المپیک را باور نکنید، این طرح سابقه ناموفقی دارد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، علی اشکانی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر حذف احتمالی کشتی فرنگی از بازی های المپیک 2024 پاریس به خبرنگاران گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر بحثی مطرح شده مبنی بر حذف کشتی فرنگی از المپیک که به نظر حتی مطرح کردن این موضوع هم به ضرر این رشته است چه رسد به قطعیت آن. ضمن اینکه حذف احتمالی کشتی فرنگی از المپیک به ضرر کشتی آزاد هم خواهد بود چراکه بطور کلی این دو رشته از یک بدنه هستند.

حذف کشتی فرنگی از المپیک را باور نکنید، این طرح سابقه ناموفقی دارد

وی توضیح داد: بحث حذف احتمالی کشتی از المپیک سالها پیش هم مطرح شد که تمامی کشورهای عضو اتحادیه دنیای کشتی به آن واکنش بسیار تندی نشان دادند. در ادامه با تشکیل کمپین های دنیای حفظ کشتی در المپیک و همچنین رایزنی و تبلیغات فراوان در این خصوص توانستند متولیان کمیته بین المللی المپیک را مجاب نمایند که حذف کشتی از المپیک به هیچ عنوان منطقی و مفید نیست.

نایب قهرمان اسبق کشتی فرنگی دنیا ادامه داد: یکی از تبعات منفی مطرح شدن چنین شایعه ای، از بین بردن امید و انگیزه نوجوانان و جوانان فرنگی کار است که متاسفانه با تداوم چنین شرایطی به طور کلی از میدان فراری خواهند شد. طبیعتا نسل آینده کشتی به امید رسیدن به سکوی دنیای و المپیک وارد این رشته می گردد و اگر در این راه با شایعاتی از قبیل حذف از المپیک روبرو گردد، دلیلی نمی بیند تا برای ادامه این راه کوشش کند.

اشکانی در انتها خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که باعث ایجاد چنین شایعاتی می گردد، عدم اتحاد کافی و لازم کشورهای عضو اتحادیه دنیای کشتی است که متاسفانه مدتهاست شاهد این معضل هستیم. متولیان کشتی کشورهای مختلف باید به نحوی با هم تعامل و اتحاد داشته باشند که هیچ سازمان و نهادی نتواند رشته ورزشی آنها را تهدید به کنار گذاشتن از المپیک کند. ضمن اینکه اجرای چنین تصمیماتی نیز مستلزم زمان طولانی و فرایند بسیار پیچیده ای است که نمی توان به راحتی آنرا مصوب کرد.

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش خبری مبنی بر حذف رشته کشتی فرنگی از المپیک جوانان و جایگزین شدن کشتی ساحلی منتشر شد که بعضی آنرا زنگ خطر جدی برای این رشته در سالهای آینده خواندند. کمی بعد از انتشار این خبر، نامیک علی یف، سرپرست فدراسیون کشتی آذربایجان و عضو کمیته اجرایی اتحادیه دنیای کشتی نیز تیر خلاص را شلیک کرد و بر حجم نگرانی اهالی کشتی فرنگی اضافه کرد. این مقام آذربایجانی از احتمال حذف کشتی فرنگی از بازیهای المپیک 2024 پاریس اطلاع داد و گفت: هیچ بعید نیست این رشته در آینده ای نزدیک جای خود را به رشته های دیگری از جمله کشتی ساحلی در المپیک دهد.

بدین ترتیب موجی از نگرانی در بین اهالی کشتی فرنگی بوجود آمد که محمد بنا یکی از چهره های اصلی آن بود. فرنگی کاران و پیشکسوتان این رشته در واکنش به این مساله با صراحت گفتند اتخاذ چنین تصمیمی از سوی اتحادیه دنیای کشتی و کمیته بین المللی المپیک محال است و پرداختن به این شایعه، چیزی جز ضربه زدن به این رشته در پی ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1045

به "حذف کشتی فرنگی از المپیک را باور نکنید، این طرح سابقه ناموفقی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف کشتی فرنگی از المپیک را باور نکنید، این طرح سابقه ناموفقی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید