لهستان؛ بهشت کبوتربازها

به گزارش مجله گوگل ایرانی، لهستان دارای بزرگترین جامعه پرورش دهندگان کبوتر خانگی در اروپا است، اما در پرورش پرندگان شجره نامه ای که ارزش بالاتری دارند، از کشور های دیگر عقب است.

لهستان؛ بهشت کبوتربازها

به گزارش خبرنگاران، میخال ترویچاک با باز کردن یکی از قفس های کبوتر های خود، با افتخار پرواز بیش از 70 کبوتر را تماشا می کند که بر فراز مزارع پوشیده از برف در شرق لهستان اوج می گیرند.

این کبوترباز 42 ساله که اشتیاق خود به پرورش پرندگان را از پدر و پدربزرگش به ارث برده است، می گوید: پرندگان من ورزشکار هستند.

ترویچاک گفت که چند سال پیش پس از بازنشستگی از ارتش با یکی از دوستانش کبوتر های بلژیکی با شجره نامه های معتبر خریدند و هزاران یورو از جمله 11000 یورو (12400 دلار) تنها برای نسل پرنده ای به نام پورشه 911 سرمایه گذاری کردند.

کبوترخانه بخشی از چشم انداز لهستان به ویژه در منطقه معدنی سیلزیا است، جایی که پرورش کبوتر ریشه های تاریخی دارد.

پس از اینکه لهستان استقلال خود را در سال 1918 پس گرفت، استفاده، پرورش و مسابقه کبوتر ها به دلیل اهمیت استراتژیک توانایی پرندگان برای حمل ارتباطات از طریق وزارت امور نظامی در اولویت قرار گرفت.

نازی ها بلافاصله پس از اشغال لهستان در سال 1939، پرورش کبوتر را ممنوع کردند و علاقه مندان پس از جنگ مجبور شدند دوباره از صفر شروع کنند.

کریستوف کاوالر، رئیس انجمن لهستانی پرورش دهندگان کبوتر خانگی گفت: با بیش از 40000 عضو، ما بزرگترین سازمان در نوع خود در اروپا هستیم که بیش از 100 سال پیش تأسیس شده است. فرانسه و بلژیک - که در آن کبوتربازی ریشه عمیقی دارد - طبق انجمن های آن ها به ترتیب حدود 11000 و 13000 پرورش دهنده دارند.

کاوالر گفت: ما بیشترین جوایز را در مسابقات بین المللی به خانه می بریم.

در تورنمنت ها مانند ورزشکاران جهان در المپیک، کبوتر ها در یک مکان جمع نمی شوند. در عوض، هر کشوری مسابقات محلی خود را برگزار می کند که در آن کبوتر ها به حلقه های الکترونیکی مجهز شده اند تا زمان پرواز خود را ثبت کنند. نتایج در سراسر کشور ها با استفاده از ضرایبی که به ویژه تعداد کبوتر های شرکت کننده را در نظر می گیرد، محاسبه می شود.

زبیگنیو اولکسیاک، پرورش دهنده حرفه ای، می گوید بهترین کبوتر ها می توانند تا 6000 زلوتی (1300 یورو) در بازار لهستان به فروش برسند. با این حال، در اروپای غربی، قیمت ها از حدود 200 یورو شروع می شود، اما می تواند به اوج برسد، مانند آرماندو کبوتر بلژیکی، که در سال 2019 در حراجی 1.25 میلیون یورو فروخته شد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2007

به "لهستان؛ بهشت کبوتربازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان؛ بهشت کبوتربازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید