حرکت معروف اسکورپیون در مورتال کامبت چگونه به وجود آمد؟
به گزارش مجله گوگل ایرانی، تقریباً به سالگرد 30 سالگی مجموعه بازی مبارزه ای مورتال کامبت (Mortal Kombat) نزدیک می شویم. به همین دلیل اد بون، کارگردان و یکی از خالقان این بازی با فرستادن کلیپی در توییتر از چگونگی ایجاد حرکت نمادین اسکورپیون پرده برداری نموده است.
در واقع، مورتال کامبت در سال 2022 میلادی 30 ساله خواهد شد، با این وجود، اد بون (Ed Boon) از سال 2021 به عنوان سالگرد 30 سالگی این اثر یاد می نماید زیرا برای او شروع این سری زمانی بوده که خودش و دیگر خالق این مجموعه یعنی جان توبیاس (John Tobias) کار خود را روی مورتال کامبت شروع نموده اند. به همین مناسبت، اد بون در صفحه رسمی توییتر خود کلیپی را از پشت صحنه بازی مورتال کامبت به نمایش گذاشت که در آن چگونگی خلق حرکت معروف Get Over Here (بیا اینجا) اسکورپیون نشان داده می گردد.
اد بون در نوشته خود بیان نموده است: در سال 2022 مورتال کامبت 30 ساله خواهد شد. اما اکنون که در سال 2021 هستیم، 30 سال از شروع کار ما بر روی بازی می گذرد. برای جشن گرفتن این سالگرد، به نظر می آید که ایده جالبی باشد که برخی از کلیپ های پشت صحنه را با شما به اشتراک بگذارم. این کلیپ نشان می دهد که ما چگونه فن نمادین GET OVER HERE اسکورپیون را خلق کردیم.
در این کلیپ شما می توانید بازیگر اسکورپیون یعنی دنیل پسینا (Daniel Pesina) را مشاهده کنید که این حرکت معروف اسکورپیون را تمرین و بازنمایی می نماید تا به خواسته دقیقی که بون و توبیاس دارند، دست پیدا کند. در این میان خالقان بازی هم ایده های نو درباره این حرکت به فکرشان خطور می نماید.
اد بون در رشته توییتی نسبتاً طولانی بیان نموده است: ما مطمئناً برای فیلمبرداری های خود آمادگی زیادی انجام می دادیم اما هنگام فیلمبرداری ایده هایی به فکر ما خطور می کرد. درباره این حرکت، این کار با این جمله شروع شد می دونی چی می تونه یه حرکت خفن باشه؟ از آنجا به بعد می توانید جزئیات را در جریان این ویدیو ببینید. یکی از جزئیات این بود که اسکورپیون نیزه را باید چقدر سریع پرتاب کند تا بتواند حریفان را غافلگیر کند. این بدان معناست که به انیمیشن ساده و فریم های بسیار کمی احتیاج داشتیم. ما بعلاوه می خواستیم که نیزه از روی حریف عبور کند، بنابراین آن را در ارتفاع سینه نگه داشتیم.
او در ادامه اشاره نموده: ما آن قدر از نظر حافظه در مضیقه بودیم که حتی هیچ حرکتی برای واکنش قربانیان این فن انجام ندادیم. در عوض ما از فریم های متحرک موجود آن ها وام گرفتیم. می توانید صحبت های ما را درباره استفاده مجدد از یکی از انیمیشن های ناک داون قربانی هنگامی که در ابتدا مورد حمله نیزه قرار می گیرد، بشنوید. ما بعلاوه از فریم های سرگیجه خاص هنگام فتالیتی استفاده کردیم تا نشان دهیم بعد از کشیده شدن زنجیر قربانیان تا لحظاتی مات و مبهوت خواهند ماند. استفاده مجدد از انیمیشن های موجود یکی از ترفندهایی بود که ما به دفعات برای ذخیره حافظه از آن استفاده کردیم زیرا در سال 1991 حافظه ها بسیار محدودتر بودند.
ادبون در ادامه توییت خود نوشته است: بعد از این همه سال چند چیز مرا به خنده وا می دارند. اگر دقت کنید چندین بار دست من از سمت راست تصویر دیده می گردد، در حالی که با شور و اشتیاق در کوشش بودم حرکت نینجایی اسکورپیون را شبیه سازی کنم. بعلاوه اینکه می بینم جان توبیاس چگونه با در آوردن صدای مار می خواهد طناب را به شکل یک مار خلق کند، برایم جالب است.
البته اشاره می نماید که این عوامل بسیار دیگری از جمله صدا در خلق این فن و حک شدن آن در فکر مخاطبان تأثیر داشته است. با این حال، برای او جالب بوده است که بعد از این همه سال شکل گیری ایده های اولیه این حرکت خاص اسکورپیون را به هواداران نشان دهد. حرکتی که بعدها به یکی از معروف ترین نمادهای مورتال کامبت در بازی ها، فیلم ها، سریال ها، انیمیشن ها و کمیک ها تبدیل شد.
اد بون ابراز امیدواری نموده که در آینده ای و در حالی که به 30 سالگی سالگرد مورتال کامبت نزدیک می شویم، ویدیوهای بیشتری را مشابه این ویدیو از پشت صحنه های مجذوب کننده این بازی منتشر کند.
منبع: Twitter
منبع: دیجیکالا مگ