خبرنگاران اولین گام آلمان به سوی دنیا پساکرونا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، تهران - خبرنگاران - دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه و در نخستین گام خود به سوی دنیا پساکرونا، به فروشگاه ها و مغازه های کوچک اجازه داد پس از یک دوره تعطیلی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا، به فعالیت عادی بازگردند.

خبرنگاران اولین گام آلمان به سوی دنیا پساکرونا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، این تعطیل طولانی مدت، خرده فروشان آلمانی را از فروش 30 میلیارد یورو (33 میلیارد دلار) محروم نموده و فروشندگان بسیاری را به لبه ورشکستی کشانده است.

فیلیپ فرس یکی از مغازه دارانی که می گوید برای گشودن درب مغازه اش در جنوب آلمان از فردا (دوشنبه)، لحظه شماری می نماید.

وی یکی از مغازه دارانی است که در جریان قرنطینه یک ماهه در آلمان، کسب و کارشان را تعطیل کردند.

آلمان جزو اولین کشورها در اروپاست که گام های محتاطانه ای را به سوی شرایط عادی برداشت و این درحالی است که کرونا کارخانه ها، رستوران ها و فروشگاه های سراسر اروپا را از مادرید گرفته تا پراگ، تعطیل نموده است.

مرکل به دلیل نشان دادن واکنش مناسب به بحران کرونا، مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.

دولت وی پس از اتخاذ تمهیداتی در زمینه فاصله گذاری اجتماعی بلافاصله با اختصاص بیش از یک تریلیون یورو یاری به شرکت ها و کارگران موافقت کرد تا از بازنشستگی شرکت ها و بیکاری کارگران جلوگیری کند.

حال کشورهای دیگر از ایتالیا گرفته تا اسپانیا و از آمریکا تا فراتر از آن باید رویکرد بزرگترین اقتصاد اروپا (آلمان) در مهار بحران کرونا را مورد توجه قرار دهند.

براساس این گزارش، مغازه هایی با مساحت کمتر از 800 مترمربع اجازه شروع فعالیت دارند، اما رستوران ها، سالن های ورزشی و فروشگاه های بزرگتر همچنان تعطیل خواهند بود.

دولت آلمان در عین حال به همه شهروندان توصیه نموده است از ماسک استفاده نمایند.

همچنین موفقیت آلمان در محافظت از افراد آسیب پذیر در برابر کرونا، منجر به کاهش نرخ مرگ و میر در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا و انگلیس شده است.

ینس اشپان وزیر بهداشت آلمان، همکاری شهروندان در رعایت محدودیت های تماسی را از جمله دلایل موفقیت این کشور در مهار بحران کرونا دانست.

این مساله، راهگشایی برای آلمان است، در حالی که دولت های سراسر اروپا کوشش می نمایند زیان مالی حاصل از کرونا همزمان با جلوگیری از موج دوم ابتلا به این ویروس را کاهش دهند.

بیش از 50 هزار نفر در اروپا بر اثر ابتلا به کووید - 19 جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 926

به "خبرنگاران اولین گام آلمان به سوی دنیا پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولین گام آلمان به سوی دنیا پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید