خبرنگاران شهاب حسینی نشان فرهنگ و هنر فرانسه را به مردم تقدیم کرد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، تهران- خبرنگاران- شهاب حسینی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود، نشان فرهنگ و هنر فرانسه خود را به مردم تقدیم کرد.

خبرنگاران شهاب حسینی نشان فرهنگ و هنر فرانسه را به مردم تقدیم کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

شهاب حسینی بازیگر سینما که هفته گذشته پیروز به دریافت نشان فرهنگ و هنر از سفارت فرانسه شده بود، با انتشار پیامی در صفحه شخصی اش آن را به مردم ایران تقدیم کرد و نوشت:

در راه پر پیچ و خم زندگی حرفه ای این بنده کوچک هر رهاوردی حاصل شد افتخار آن را به یکایک مردم سرزمینم تقدیم می کنم. چه آنان که از من نفرت دارند و چه آنان که دوستم می دارند. زیرا من یکایک آنان را از دل دوست می دارم و مأوایی جز میعادگاه اعتلا و سر افرازیشان نمی شناسم.

شهاب حسینی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته (9 اسفند ماه 1398) در سفارت فرانسه نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه را از فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در تهران دریافت کرد و نامش در ردیف کسانی که این نشان را از دولت فرانسه دریافت نموده اند، ثبت شد.

حسینی یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای ایران در سطح بین المللی و از جمله محبوب ترین چهره های سینمایی کشور است. او در سال های اخیر پیروز به دریافت نخل طلای جشنواره کن و خرس نقره ای جشنواره برلین برای بازیگری شده است.

در مراسم اهدای این نشان، در کنار شهاب حسینی چهره های فرهنگی مختلفی از سایر نقاط جهان حضور داشتند.

نشان فرهنگ و هنر فرانسه، در سال 1957 میلادی بر اساس طرح آندره مالرو (André Malraux) نویسنده مطرح فرانسه و وزیر وقت فرهنگ این کشور بنیان گذاشته شد. این نشان با هدف تقویت صندلی ادبیات و هنر در جهان به هنرمندانی تعلق می گیرد که در توسعه و غنی کردن فرهنگ در جهان و به ویژه در فرانسه نقشی ایفا نموده اند.

پیشتر در ایران شخصیت هایی چون محمدرضا شجریان (خواننده)، دکتر حسابی، عباس کیارستمی (کارگردان و عکاس)، داریوش شایگان (نویسنده و شاعر بود)، لیلا حاتمی (بازیگر)، یدالله رویایی (شاعر)، شهرام ناظری (خواننده)، محسن مخملباف (کارگردان)، پری صابری (کارگردان تئاتر و نمایشنامه نویس)، اصغر فرهادی (کارگردان) و محمدعلی سپانلو (شاعر و مترجم ایرانی) نشان شوالیه را دریافت نموده اند.

اخیراً بعضی کاربران رسانه های اجتماعی نسبت به بعضی مواضع شهاب حسینی واکنش نشان داده بودند و به نظر می رسد حسینی با این پست، به نقدهای آن ها عکس العمل نشان داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 779

به "خبرنگاران شهاب حسینی نشان فرهنگ و هنر فرانسه را به مردم تقدیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهاب حسینی نشان فرهنگ و هنر فرانسه را به مردم تقدیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید