دانشمندان فیلم سیاهچاله را می سازند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، پژوهشگرانی که نخستین تصویر از یک سیاهچاله را ثبت کردند، اکنون قصد دارند ویدئویی از آن منتشر نمایند.

دانشمندان فیلم سیاهچاله را می سازند

رهبر این پژوهشگران در مصاحبه ای اعلام نموده پروژه بعدی آن انتشار ویدئویی از یک هیولای کهکشانی است که انبوهی از ابرهای حاوی گاز را می بلعد.

شپ دوئلمن: مدیر همکاری های تلسکوپ Event Horizone در این باره گفت: محتمل است نخستین فیلم خام از این رویداد فضایی را بسازیم.

او همچنین اشاره نمود این پروژه اهمیت علمی خاصی در تاریخ دارد.

سال گذشته تیم دوئلمن نخستین تصویر از سیاهچاله M87 را منتشر کردند. این سیاهچاله عظیم در قلب یک کهکشان دور دست قرار داشت. برای ثبت این تصویر محققان تلسکوپ اونت هورایزن اطلاعات مربوط به شبکه ای از 8 تلسکوپ در سراسر دنیا را ترکیب کردند.

به گفته این محققان پژوهشگران از هم اکنون تمام اطلاعات مورد احتیاج برای ساخت ویدئو از سیاهچاله را فراهم نموده اند اما هنوز مشغول پردازش انبوه اطلاعات هستند. البته محتمل است ویدئو حاصل کیفیت بالایی نداشته باشد.

دوئلمن در این باره می گوید: ما اکنون کاوشگری به حساب می آییم و سفر به سیاهچاله را در ذهنمان انجام داده ایم. اکنون نیز در حال بازگشت هستیم تا یافته هایمان را به اشتراک بگذاریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 307

به "دانشمندان فیلم سیاهچاله را می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان فیلم سیاهچاله را می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید