دمنوش هایی برای برطرف کسالت بهاری را امتحان کنید

به گزارش مجله گوگل ایرانی، فارس/ با آغاز فصل بهار به تدریج طول روز ها بلند و هوا رو به گرمی می رود. ابوعلی سینا بهار را به بیداری خون در بدن نسبت می دهد. بسیاری از افراد عقیده دارند که با آغاز فصل بهار بی حالی و خستگی به انسان دست می دهد. دمنوش های گیاهی به ویژه گل های بهاری جایگزین مناسبی برای دارو های شیمیایی هستند.

دمنوش هایی برای برطرف کسالت بهاری را امتحان کنید

تردیدی نیست که تغییرات فصل از راه های گوناگون روی جسم و روحیه انسان اثر می گذارند. در این گزارش قصد داریم شما را با دمنوش های بهاری آشنا کنیم که خوردن آن در این فصل می تواند سبب تجدید قوا و تقویت جسم تان گردد.

دمنوش گل سرخ

طبیعت گل سرخ معتدل و کمی قابض است. این دم نوش آرام بخش و شادی افزا است، بنابراین نوشیدن آن در این فصل برای کسانی که احساس افسردگی و اضطراب می نمایند، مفید است.

یک سوم قاشق غذاخوری پر از برگ های گل سرخ و یک قاشق چای خوری چای سبز را در یک قوری چینی بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. 5 تا 10 دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد، سپس آن را صاف و میل کنید.

راه دیگر برای تهیه این دمنوش این است که 15 تا 20 گرم برگ گل سرخ خشک شده را در یک لیتر آب جوش دم کنید و پس از هر وعده غذا یک فنجان بنوشید.

روش دیگر این است که چند عدد میوه گل سرخ را در یک قوری آب جوش بریزید، 20 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد، سپس دمنوش را با مقداری عسل جرعه جرعه بنوشید.

دمنوش بهار نارنج

بهار نارنج که در فصل بهار عطرش را احساس می کنیم نیز می تواند دمنوشی مناسب و آرامش بخشی برای این فصل باشد، بهار نارنج طبیعتی گرم دارد. اشتهاآور و برای ضعف اعصاب مفید است. برای درمان طپش ه ای ناگهانی قلب موثر است. نارنج دافع صفراست و سلول های کبدی را به کار و فعالیت واداشته و ضعف و نارسایی آن را درمان می نماید. این دم نموده برای معالجه تورم گلو، درمان درد سینه و سردرد بسیار مفید است و ضد یبوست است، این دمنوش خاصیت ضدمیکروبی و ضدباکتریایی نیز دارد.

می توانید بهارنارنج را با گل بابونه دم کنید؛ بدین صورت که محتویات گل بابونه و گل بهار نارنج را در قوری ریخته و به آن معادل 4 لیوان آب اضافه کنید، مدت زمان 35 دقیقه ضروری است تا دم بکشد، سپس دمنوش آماده است. این دمنوش طپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می برد و اگر مشکل کم خوابی یا بی خوابی دارید با خوردن این دمنوش، خواب خوش و آرامی خواهید داشت.

دمنوش قاصدک

قاصدک یک گیاه بسیار مفید برای سلامتی است که شما می توانید از تمام قسمت های آن بهره ببرید. گل، ریشه و ساقه این گیاه خوراکی هستند و از برگ های آن نیز می توانید در تهیه سالاد یا در دمنوش بهره ببرید. قاصدک خشک، طعم گل و تلخی دارد و احتمالا آن را دوست خواهید داشت. نوشیدن دمنوش قاصدک به طور مرتب، سبب می گردد همیشه احساس انرژی و قدرت داشته باشید.

دمنوش نعنا

دمنوش نعنا نوعی چای است که مناسب برای فصل بهار است. از قسمت های مختلف گیاه از جمله برگ، ساقه، ریشه و میوه آن می توان به عنوان دمنوش استفاده کرد. بیشتر گیاهان دارویی، ادویه ها و میوه ها به صورت خشک، خرد و پودر قابلیت دمنوش شدن را دارند. یکی از دمنوش هایی که بهتر است از آن در فصل بهار بیشتر بهره ببرید، دمنوش نعنا است.

مهم ترین خاصیت دمنوش نعنا، تاثیر آن بر درد های دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل پیچه، تهوع و اسهال است، این دمنوش معطر و اشتهاآور است. مسکن و آرامبخش خوبی است و ناراحتی اعصاب و تشنج را بر طرف می نماید. برای برطرف بوی نامطبوع دهان و پیشگیری از بروز بیماری لثه به کار برده می گردد.

برای برطرف سینه درد و سرفه، دم نموده نعنا را به صورت گرم بنوشید. دمنوش نعنا علاوه بر انرژی زا بودن، حرارت اضافه بدن را خارج نموده و سرماخوردگی و سرفه فصلی را نیز درمان می نماید؛ سیستم گوارشی را تسکین می دهد.

دمنوش نیلوفر

گل نیلوفر، نه تنها گلی بسیار زیبا در تمام دنیا است بلکه از گل خشک آن می توان دمنوشی بسیار خوشمزه تهیه کرد. این دمنوش کافئین ندارد و بنابراین می تواند در هر زمانی از شبانه روز مصرف گردد و اثری آرامش بخش برجای بگذارد. بهترین زمان نوشیدن این دمنوش بعد از ظهر است یعنی بعد از آن که از اضطراب های روز فاصله گرفته اید و می خواهید کمی استراحت کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 890

به "دمنوش هایی برای برطرف کسالت بهاری را امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمنوش هایی برای برطرف کسالت بهاری را امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید