راهنمای خرید برترین کرم ترمیم کننده جای بخیه خارجی و ایرانی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، برای عمل جراحی معمولاً احتیاج به برش های عمیق لایه های مختلف پوست است. بعد از عمل جراحی جای برش، به خوبی بخیه می گردد تا پوست بتوانید دوباره ترمیم گردد و در محل برش پیوند بخورد. جای بخیه معمولاً ظاهری ناخوشایند دارد به همین علت برای یاری به ترمیم بهتر و سریع تر پوست انواع پماد و کرم ترمیم کننده جای بخیه در بازار وجود دارند. برای یک انتخاب مناسب و کاربردی، ما سعی کردیم در این مطلب از خبرنگاران مگ برترین کرم ترمیم کننده جای بخیه ایرانی و خارجی را آنالیز می کنیم.

راهنمای خرید برترین کرم ترمیم کننده جای بخیه خارجی و ایرانی

مراحل بهبود پوست بعد از برش و زخم

وقتی به هر علتی بریدگی یا زخمی بر روی پوست ایجاد می گردد، بدن به طور طبیعی آغاز به ترمیم و بازسازی آن بخش از بدن می نماید. پوست ترمیم خود را در سه مرحله التهابی اولیه، تکثیر و بازسازی به آرامی طی می نماید.

مرحله اول؛ التهابی اولیه

مرحله نخست بلافاصله بعد از برش و خراش با واکنش طبیعی پوست آغاز می گردد. در این مرحله، پوسته ای نازک برای محافظت از ناحیه برش خورده تشکیل می گردد و رگ های خونی برای تشکیل لخته منقبض و سپس باز می شوند تا به خوبی مواد مغذی مهم، گلبول های سفید خون و آنتی بادی ها به ناحیه آسیب دیده برسند. این پوسته اولیه چندان مقاوم نیست و برای ایجاد لایه ای مقاوم به زمان بیشتری احتیاج دارد.

مرحله دوم؛ تکثیر

پس از مرحله اولیه بهبود زخم، پوست با یاری فراوری کلاژن کافی، بافت جدیدی تشکیل می دهد. نوع شکل گیری و ظاهر اسکار روی پوست به نحوه فراوری کلاژن بستگی دارد. متخصص پوست با مشاهده نما و شکل اسکار و جای بخیه می تواند نوع درمان مناسب با آن را معین کند.

مرحله سوم؛ ترمیم نهایی

در مرحله نهایی، جای بخیه و زخم تقریباً صاف و نرم تر می گردد. این مرحله معمولاً بین 12 تا 18 ماه یا حتی بیشتر طول می کشد. این سه مرحله همواره توالی ندارند بلکه گاهی ممکن است جای بخیه و زخم ناشی از آن بین فاز دوم و سوم تغییر کند. در حالت ایدئال که زمان کافی و شرایط مناسب برای ترمیم وجود دارد، جای بخیه و زخم از لایه های عمیق تر به لایه های سطحی بهبود می یابد.

انواع اسکار پوست

پس از ترمیم پوست و بهبود جای بخیه و زخم ممکن است یک ناحیه برجسته و ضخیم به نام اسکار روی پوست باقی می ماند. جای زخم بخشی طبیعی از ترمیم بافت پوست است و حداقل دو سال طول می کشد تا اسکار کمی شبیه پوست طبیعی گردد. توصیه می کنیم که محل بخیه و زخم پوست تان را به طور مرتب با کرم مرطوب نماینده ماساژ دهید. اسکار پوست چه به علت آکنه باشد، چه جراحی یا تجربه دیگری که باعث ایجاد زخم می گردد، می توان گفت که تقریباً به همان میزان که دائمی است، اجتناب ناپذیر هم است.

محصول یا کرم ترمیم نماینده ای وجود ندارد که آثار اسکار و جای بخیه را به طور کامل از بین ببرد به خصوص برای اسکار های عمیق تر که تغییرات بافتی شدیدی را روی پوست ایجاد کردند البته روش های دیگری مانند لیزر برای ترمیم جای بخیه وجود دارد که می توانید در این مورد با متخصص پوست مشورت کنید.

با این حال ناامید نشوید زیرا به گفته متخصصان پوست، درمان های پزشکی و خانگی مانند انواع کرم ترمیم نماینده می توانند به بهبود جای بخیه و اسکار های خاص در پوست یاری نمایند. نوع اسکار و هر گونه تغییر رنگ دو فاکتور مهم هستند که باید هنگام معین برترین درمان اسکار برای جای بخیه و زخم به آن ها توجه کرد.

بهتر است بدانید که بعضی از اسکار ها به خوبی ترمیم نمی شوند و ممکن است به برجستگی های ناجوری تبدیل شوند که به آن ها اسکار سخت گفته می گردد. نوع اسکار و ظاهر فیزیکی آن رابطه مستقیمی با نحوه انتخاب بدن شما برای بهبودی پس از آسیب دارد و هیچ راهی برای تغییر نوع اسکار پس از یک آسیب خاص وجود ندارد.

سه نوع اصلی اسکار وجود دارد؛ اسکار آتروفیک، هایپرتروفیک و کلوئید که ظاهر و شکل آن ها به طور قابل توجهی فرق دارد. از آنجایی که هر یک از انواع اسکار به یک روش درمانی پاسخ می دهند بهتر است قبل از تهیه کرم ترمیم نماینده جای بخیه، با یاری متخصص پوست یا جراح تان، نوع اسکار پوست خود را تشخیص دهید.

1- اسکار هایپرتروفیک

اسکار هیپرتروفیک معمولاً زمانی اتفاق می افتد که لایه درم که لایه عمیق تر پوست است، آسیب دیده باشد و درنتیجه بدن در طول فرآیند بهبودی، کلاژن زیادی در محل زخم فراوری کند. این نوع اسکار به صورت زخم های قرمز، برجسته و ضخیم ظاهر می شوند. اسکار های هایپرتروفیک معمولاً در عرض 1 تا 2 سال به خودی خود برطرف می گردد و معمولاً به نواحی دیگر پوست توسعه نمی یابد و فقط در محل بخیه یا زخم ایجاد می شوند.

2- اسکار کلوئیدی

اسکار های کلوئیدی برجسته و گوشتی، براق، سخت و لاستیکی و بدون مو هستند. این نوع اسکار معمولاً به رنگ صورتی و قرمز است و در طول زمان تغییر رنگ می دهد. اسکار های کلوئیدی برخلاف اسکار هایپرتروفیک فقط در محل زخم و بخیه دیده نمی شوند بلکه معمولاً به نواحی دیگر پوست نیز توسعه می یابند. اسکار های کلوئید به مرور زمان از نظر ظاهری بهبود پیدا می نمایند اما بعید است که به طور کامل ناپدید شوند حتی می توانند برای سال ها به رشد خود ادامه دهند یا زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرند، تیره تر از رنگ پوست معمولی فرد شوند. بنابر این دلایل کلوئید ها از سخت ترین نوع اسکار برای درمان و ترمیم هستند. این نوع اسکار بسیار غیرقابل پیش بینی بوده و احتمال اینکه پس از درمان مجدد عود کند، بسیار بالا است.

3- اسکار آتروفیک

زمانی که در طول فرآیند بهبود زخم و بازسازی پوست به میزان کافی کلاژن فراوری نگردد، اسکار آتروفیک تشکیل می گردد. این نوع اسکار فرورفته و نازک تر از پوست اطراف جای بخیه است، معمولاً با آکنه همراه است و گاهی روشن تر از رنگ پوست ظاهر می گردد.

ترک های پوستی نیز نوعی اسکار آتروفیک محسوب می شوند که در اثر کشیدگی پوست یا لاغرشدن سریع ایجاد می شوند. این اسکار ها نازک و کمی فرورفته هستند و معمولاً به رنگ های سفید، صورتی، بنفش یا آبی ظاهر می شوند.

مؤثرترین ترکیبات کرم ترمیم نماینده جای بخیه

هنگام خرید یک کرم ترمیم نماینده حتماً به ترکیبات سازنده آن توجه کنید. کرمی را انتخاب کنید که ترکیبات آن به بهبود سریع تر جای بخیه و زخم شما یاری کند.

اگر پوست حساسی دارید یا مستعد انواع آلرژی هستید به این نکته توجه کنید که کرمی فاقد مواد رنگی، اسانس و عطر بخرید.

در ادامه برترین مواد توصیه شده به وسیله متخصصان پوست که بهتر است که جزء ترکیبات مؤثر کرم ترمیم نماینده باشند را آنالیز می کنیم. تأثیر این ترکیبات در ترمیم و بهبود جای بخیه، زخم و اسکار ثابت شده است.

1- سیلیکون:

ژل های سیلیکونی می توانند یک گزینه عالی برای ترمیم و بهبود پوست پس از بسته شدن کامل جای بخیه باشند.

ژل ها و ورقه های سیلیکونی برترین تأثیر را برای ترمیم جای بخیه و زخم ها دارند. سیلیکون برای حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر آسیب محیطی، یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می نماید. با وجود آنکه ورقه های سیلیکونی معمولاً جای بخیه و زخم های ضخیم و برجسته را کاملاً صاف نمی نمایند اما می توانند از تشکیل اسکار های غیرمتعارف روی پوست پس از یک عمل جراحی جلوگیری نمایند.

2- رتینوئید ها:

رتینوئید ها یک درمان تجویزی قوی برای کاهش هایپرپیگمنتاسیون و تغییر رنگ پوست هستند که با افزایش گردش سلولی پوست و تحریک فراوری کلاژن به ترمیم جای بخیه یاری می نمایند.

ترتینوئین (رتین -A موضعی) می تواند به زخم های سطحی اولیه ناشی از آکنه و ترک های پوستی یاری کند اما چندان برای اسکار های برجسته ای مانند اسکار هایپرتروفیک و اسکار کلوئید مفید نیست.

رتینول نوع ضعیف تری از رتینوئید و معمولاً بدون نسخه در دسترس است. رتینول می تواند به بهبود رنگ و بافت ناهموار پوست یاری کند.

3- ویتامین C:

ویتامین سی یک آنتی اکسیدان خوب است که به کاهش قرمزی و تغییرات خفیف رنگ پوست یاری می نماید. ویتامین C روی کاهش ضخامت جای بخیه و زخم تأثیری ندارد.

4- هیدروکینون:

هیدروکینون به طور معمول در کرم های روشن نماینده پوست یافت می گردد. این ماده می تواند به محو شدن لکه های تیره قرمز یا قهوه ای ناشی از هایپرپیگمنتاسیون یا تغییر رنگ پوست یاری کند. هیدروکینون معمولاً بدون نسخه در دسترس نیست و متخصص پوست باید آن را تجویز کند. هیدروکینون نیز مانند ویتامین C تأثیری روی ضخامت جای بخیه و زخم ندارد.

نکته: اگر در جای بخیه و زخم احساس خارش دارید بهتر است از انواع آنتی هیستامین ها مانند کلرفنامین، ستیریزین، لوراتادین و آکریواستین جهت تسکین آلرژی و خارش خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که بعضی از این آنتی هیستامین ها ممکن است باعث خواب آلودگی شوند پس بهتر است که در زمان مصرف آن ها دقت کنید.

متخصص پوست یا جراح ممکن است در موارد خاص یک کرم استروئیدی را برای کاهش التهاب و خارش تجویز کند. قبل از استفاده از هر گونه درمان اسکار باید با پزشک مشورت گردد زیرا یک متخصص می تواند مشاوره و

هدایت های فردی را بر اساس شرایط خاص جای بخیه و زخم بیمار ارائه دهد.

برترین کرم ترمیم نماینده جای بخیه ایرانی

در این بخش 5 کرم ترمیم نماینده ایرانی را آنالیز خواهیم کرد.

1- ژل ترمیم نماینده اسکار لافارر مدل لافاسیل

ژل لافاسیل برند لافارر دارای حجم 10 میلی لیتر است. این ژل ترمیم نماینده ضدالتهاب، آنتی باکتریال و بدون الکل است. ژل لافاسیل خاصیت مرطوب نمایندگی و التیام دهندگی دارد به همین علت برای انواع پوست مناسب است. از دیگر ویژگی های این ژل می توان به بهبود سریع جای بخیه و برطرف برآمدگی آن اشاره نمود. ژل لافارر را می توان با سایر محصولات آرایشی و بهداشتی به طور هم زمان استفاده کرد. از ترکیبات سازنده ژل ترمیم نماینده اسکار لافارر می توان به ترکیبات سیلیکونی دایمتیکون و دایمتیکون کراس پلیمر که در ترمیم جای بخیه و اسکار بسیار مؤثر هستند، اشاره نمود.

این ژل برای زخم های باز کاربردی ندارد. استفاده از آن راحت است و تنها کافی است که میزان مناسبی از آن را دو تا سه بار در روز روی محل زخم و بخیه به خوبی ماساژ دهید.

2- کرم ترمیم نماینده فیس دوکس مدل Cicasome حجم 30 میلی لیتر

کرم ترمیم نماینده فیس دوکس مدل Cicasome nv در حجم 30 میلی لیتر و وزن 30 گرم فراوری ایران است. این کرم دارای ویتامین ها و مواد معدنی مؤثر و سازگار با انواع پوست است. از ویژگی های کرم ترمیم نماینده فیس دوکس می توان به خاصیت ضدالتهابی، محو نمایندگی و ضدباکتریایی آن اشاره نمود. از این کرم می توان بر روی زخم باز استفاده کرد.

قبل از هرگونه لیزردرمانی، اپیلاسیون، پیلینگ، درم آبریژن و الکترولیز برای پیشگیری از بروز انواع عفونت و یاری به ترمیم جای زخم و محل ملتهب پوست می توانید از کرم ترمیم نماینده فیس دوکس مدل Cicasome استفاده کرد بعلاوه استفاده منظم از آن، پس از عمل جراحی سرعت ترمیم جای بخیه و زخم را بهبود می بخشد.

3- کرم بازسازی پوست هیدرودرم مدل cicafade مناسب انواع پوست حجم 30 میلی لیتر

پوست آخرین لایه حفاظتی بدن در برابر آسیب های خارجی است به همین علت در صورت زخم یا برش احتیاج به ترمیم خواهد داشت. یکی از روش های ترمیم جای بخیه استفاده از انواع کرم ها و ژل هایی است که با این هدف فرموله و فراوری می شوند. کرم بازسازی پوست هیدرودرم (Hydroderm) به بهبود پوست پس از زخم و بخیه و ترمیم انواع اسکار یاری می نماید. این کرم حاوی مواد آنتی باکتریال و ترکیبات روی و مس، سوکرالفیت و عصاره گل میموزا است. کرم ترمیم نماینده هیدرودرم ترمیم بخیه، انواع برش و زخم های سطحی پوست را سرعت می بخشد.

قبل از استفاده دست های خود را بشویید، محل بخیه را تمیز و خشک کنید سپس میزان مناسب از کرم را روی محل زخم و بخیه به خوبی ماساژ دهید. این کار را دو تا سه بار در طول روز و به مدت حداقل دو هفته انجام دهید.

4- کرم ترمیم نماینده پوست ژنوبایوتیک مدل Rpairing حجم 30 میلی لیتر

کرم ترمیم نماینده پوست ژنوبایوتیک مدل Rpairing برای انواع پوست مناسب است. اگر پوست حساسی دارید، این کرم برترین انتخاب برای شما است زیرا با خاصیت مرطوب نمایندگی خود از خشکی و حساسیت آن جلوگیری می نماید. حجم کرم ترمیم نماینده ژنوبایوتیک 30 میلی لیتر و دارای خاصیت ضدمیکروبی است به همین علت در صورت استفاده صحیح از بروز عفونت در محل بخیه و زخم به طور کامل پیشگیری می نماید. این کرم التهاب و قرمزی، سوزش و خارش را در محل بخیه و زخم به خوبی تسکین می دهد.

5- کرم ترمیم نماینده پوست اوری فاب کد 001 حجم 50 میلی لیتر

حجم کرم ترمیم نماینده و بازسازی نماینده اوری فاب 50 میلی لیتر است. این کرم حاوی زینک اکساید و سوکرالفیت است. زینک اکساید خارش و التهاب ناشی از آسیب دیدگی هایی مانند برش بخی، سوختگی، زخم و… را به خوبی تسکین می دهد. سوکرالفیت هم مانند یک پانسمان نامرئی روی بخیه و جای زخم عمل می نماید و از این طریق سرعت ترمیم و بازسازی پوست را افزایش می دهد.

کرم ترمیم نماینده اوری فاب را دو بار در روز روی محل موردنظر به آرامی پخش کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

برترین کرم ترمیم نماینده جای بخیه خارجی

اگر در پی برترین کرم ترمیم نماینده خارجی هستید، در این بخش ما 3 مدل پرفروش آن در خبرنگاران را آنالیز کردیم.

1- ژل ترمیم نماینده جای زخم و بخیه رژواسیل میزان 10 گرم

ژل رژواسیل به منظور کاهش اسکار یا پیشگیری از تشکیل آن در محل بخیه و زخم به عنوان ترمیم نماینده استفاده می گردد. ویتامین C موجود در آن باعث روشن شدن پوست محل بخیه دارد. از دیگر ترکیبات ژل ترمیم نماینده جای زخم و بخیه رژواسیل می توان به سیکلودایمتیکون، دایمتیکون کراس پلیمر، تترا هگزیل دسیل آسکوربات، روغن شترمرغ و اسکوالن اشاره نمود. روغن شترمرغ به کاهش درد و التهاب یاری می نماید و اسکوالن نقش حفاظتی در برابر عوامل آسیب های خارجی دارد.

2- کرم ترمیم نماینده مرز مدل کنتراکتیوبکس حجم 20 میلی لیتر

ژل ترمیم نماینده مرز مدل کنتراکتیوبکس با خاصیت مرطوب نمایندگی خود، بافت اسکارهای قدیمی و برجسته هایپرتروفیک را به مرورزمان نرم، صاف و یکدست می نماید بعلاوه در صورت استفاده درست و به موقع از تشکیل اسکارهای ناهنجار و زشت پیشگیری می نماید. این ژل ترمیم نماینده دارای ویژگی ضدالتهابی، ضدباکتریایی و محو نمایندگی است.

حجم ژل کنتراکتیوبکس 20 میلی لیتر و ساخت کشور آلمان است. این ژل با انواع پوست های چرب، خشک، حساس و معمولی سازگار است.

3- کرم ترمیم نماینده اون مدل سیکالفیت پلاس حجم 40 میلی لیتر

تأثیرگذاری و سرعت بالای بازسازی در کرم ترمیم نماینده اون مدل سیکالفیت، آن را به یکی از برترین کرم های ترمیم نماینده جای بخیه و زخم تبدیل نموده است. این کرم به وسیله شرکت فرانسوی اون فرموله و فراوری می گردد. کرم ترمیم نماینده سیمکالفیت خاصیت مرطوب نمایندگی و آنتی باکتریال دارد درنتیجه از بروز خشکی و انواع عفونت های قارچی، ویروسی و باکتریایی پیشگیری می نماید. این کرم یک محصول ایمن برای تمامی رده های سنی از نوزاد تا بزرگسال است.

کرم ترمیم نماینده اون را می توانید برای درمان و بازسازی انواع سوختگی و بریدگی، جای بخیه و زخم، اگزما، ترک پوستیو آکنه و جوش پوستی مورداستفاده قرار داد.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم برترین کرم ترمیم نماینده جای بخیه نیز اثر اسکار و زخم های برجسته را کاملاً صاف نمی نماید. برای بهبود و ترمیم نسبی ظاهر اسکار یا هایپرپیگمنتاسیون (تغییر رنگ پوست) باید بسته به عمق، شدت و نوع اسکار از انواع کرم، ژل و روغن ترمیم نماینده استفاده کرد. در طول روند درمانی جای بخیه باید شکیبا بود.

بهتر است بدانید که برای از بین بردن جای بخیه و اسکار پوستی می توانید از انواع درمان های داخل مطب مانند میکرونیدلینگ، لایه برداری شیمیایی و لیزر که به وسیله متخصص پوست انجام می گردد، هم استفاده کنید.

نباید توقع داشت که پوست بعد از برش و بخیه کاملاً به حالت قبل خود بازگردد. باید بدانید که زخم ها برای بهبودی نسبی احتیاج به زمان و مراقبت دارند. پس باز هم توصیه می کنیم در این فرآیند شکیبا باشید و توصیه های پزشک خود را به طور کامل و دقیق انجام دهید. با مراقبت صحیح از جای بخیه و زخم های خود، می توانید تغییر ظاهر آن ها را به حداقل برسانید و روند ترمیم پوست را تسریع ببخشید.

در نهایت توصیه می کنیم حتماً بعد از کشیدن بخیه ها با پزشک خود دیدار کنید تا با آنالیز نوع اسکار، کرم ترمیم نماینده و درمان مناسب آن را به شما پیشنهاد کند.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: axahealth

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مرداد 1403 بروزرسانی: 14 مرداد 1403 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2281

به "راهنمای خرید برترین کرم ترمیم کننده جای بخیه خارجی و ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین کرم ترمیم کننده جای بخیه خارجی و ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید