12 روش طبیعی و 3 روش فوری برای چاق شدن صورت در خانه

به گزارش مجله گوگل ایرانی، گونه های چاق و گرد باعث جوان تر دیده شدن چهره می شود و در مقابل، گونه های افتاده نشانه ای محکم بر پیری یا مسائل سلامتی است. این روزها صورت پُر با گونه های گرد مد شده است و تقریبا همه در پی راه و روشی برای چاق شدن صورت می گردند. بعضی ها برای این کار به جراحان زیبایی مراجعه می کنند و عده ای هم در پی روش های طبیعی و تغذیه ای می گردند.

12 روش طبیعی و 3 روش فوری برای چاق شدن صورت در خانه

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم 12 روش طبیعی برای چاق شدن صورت را به شما بگوییم تا به راحتی در خانه گونه هایتان را گرد و زیبا کنید.

در این مطلب می خوانید:

12 روش چاق شدن صورت

چاق شدن صورت در یک هفته

مرور کلی: برای چاق شدن صورت چی بخوریم

12 روش خانگی برای چاق شدن صورت

ساده ترین جواب برای این سوال که برای چاق شدن صورت چی خوبه این است که مصرف غذاهای حاوی چربی های سالم و آب رسانی به پوست بهترین راه برای چاق شدن صورت است. اما حتما باید براساس برنامه و از روش هایی باشد که قبلا امتحان شده و نتیجه شان دیده شده است.

روش هایی که در این مطلب می خوانید از بین صدها روش مختلف انتخاب شده است. مبنای انتخاب آن ها هم بر اساس نتیجه ای که داشته بوده است. این روش ها شامل انجام تمرینات خاص، استفاده از محصولات آبرسانی موضعی و مصرف غذاهایی است که چربی های سالم دارند و می توانند بدون عوارض جانبی، به چاق شدن صورت و زیر چشم کمک می کند.

1. تمرینات صورت انجام دهید

تمرینات صورت، که با نام یوگای صورت شناخته می شوند، باعث تقویت ماهیچه های صورت می شوند و ظاهری جوان تر به آن می بخشند. در مطالعه کوچکی که در سال 2018 انجام شد معین شد افرادی که 8 هفته روزانه 30 دقیقه تمرینات صورت را انجام داده اند چهره هایی جوان تر با پوست و ماهیچه هایی سفت تر نسبت به دیگران داشته اند.

بعضی از تمرین های یوگای صورت:

در حالی که لب های خود را جمع کرده و لبخند می زنید، گونه هایتان را به سمت بالا هدایت کنید. سپس انگشتان دست تان را در دو طرف دهان بگذارید و گونه هایتان را به سمت بالا هُل دهید. صورت تان را 20 ثانیه در همین حالت نگه دارید.

دهان خود را ببندید، گونه ها را پر از هوا کنید و 45 ثانیه نگه دارید. سپس هوا را به آرامی به بیرون فوت کنید.

دهان خود را به صورت O باز کنید، لب ها را روی دندان ها قرار دهید و لبخند بزنید. سپس در همین حالت انگشتان خود را روی گونه قرار دهید و به مدت 30 ثانیه گونه هایتان را بالا و پایین کنید.

2. به پوست تان آلوئه ورا بزنید

آلوئه ورا به صورت مستقیم روی چاق شدن صورت تاثیر ندارد اما علائم چین و چروک را کاهش می دهد و پوست شما را هیدراته نگه می دارد. همین موضوع به چاق دیده شدن صورت کمک می کند. در بررسی اجرا شده روی خواص دارویی آلوئه ورا در سال 2021 معین شد آلوئه ورای استفاده شده در محصولات آرایشی و بهداشتی مثل یک مرطوب کننده عمل می کنند و چروک های پوست را می بندند. آلوئه ورا حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین C و ویتامین E است و به نظر می رسد همین، دلیل بهبود چین و چروک های روی پوست باشد.

3. آلوئه ورا را بخورید

در آلوئه ورا علاوه بر آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین های C و E، حاوی ویتامین B12 است که در تولید کلاژن در بدن نقش زیادی دارند. به همین دلیل بسکمک از مردم معتقدند خوردن آلوئه ورا می تواند برای سلامتی پوست مفید باشد. خواص آنتی اکسیدانی این گیاه می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کرده و در از بین رفتن چین و چروک پوست صورت مفید باشد.

مطالعه ای که در سال 2015 انجام شد نشان داد که استرول های آلوئه ورا می تواند تولید کلاژن و اسید هیالورونیک را تحریک کند. این نتیجه بعد از مشاهده کاهش چین و چروک صورت خانم هایی که در این مطالعه شرکت کرده بودند به دست آمده و محققان معتقدند همین خاصیت می تواند به افراد برای داشتن گونه های برجسته کمک کند.

گیاه طبیعی آلوئه ورا شرکت گلباران سبز گیلان مدل GN13-36K

77,620 تومان

مشاهده و خرید

4. سیب بخورید

حتما این ضرب المثل قدیمی را شنیده اید که می گوید: روزی یک سیب بخورید تا از مراجعه به پزشک بی نیاز شوید. اینطور گفته می شود که سیب فواید سلامتی زیادی دارد. بسکمک از مردم هم معتقدند به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فراوان، ویتامین های A, B, C باید به به صورت روزانه این میوه را مصرف کنند تا بدنشان سالم بماند.

اینطور به نظر می آید که کلاژن و الاستین موجود در سیب باعث می شود پوست شما نرم و صاف به نظر برسد و همین موضوع به چاق شدن صورت کمک می کند. همچنین این میوه خوش عطر و طعم جایگزین مناسبی برای میان وعده ها مضری مثل چیپس است.

5. گلیسیرین و گلاب به پوست تان بزنید

عده زیادی از مردم مالیدن ترکیب گلاب و گلیسیرین به پوست را برای قبل از خواب توصیه می کنند. این ترکیب پوست را تمیز و هیدراته نگه می دارد و آن را جوان نشان می دهد. بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 انجام شد معین شد که گلاب خواص ضدالتهابی دارد و در مواردی خواص ضدمیکروبی هم از خود نشان می دهد.

6. عسل به پوست تان بزنید

بسکمک از مردم بر این باور هستند که عسل خواص مرطوب کنندگی و ضدباکتریایی دارد و زدن آن به پوست، باعث جوان تر دیده شدن صورت می شود. شما می توانید ماسک صورت تهیه شده از عسل و میوه له شده پاپایا را به مدت 10 دقیقه روی گونه هایتان قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. این کار باعث برجسته شدن گونه ها و احتمالا چاق شدن صورت و زیرچشم می شود.

7. عسل بخورید

عده ای معتقدند مصرف روزانه عسل در کنار سایر مواد مغذی، آنتی اکسیدان های مفید برای پوست را تامین می کند. عسل سرشار از قند است پس بهتر است محتاطانه مصرف کنید و از آن به عنوان جایگزینی برای سایر شیرین کننده ها استفاده کنید. هر قاشق غذاخوری عسل 64 کالری دارد پس اگر تمایل به افزایش وزن کلی بدن دارید، حتما مصرف عسل را در رژیم غذایی تان قرار دهید.

عسل سی گل پارس خمین - 1700 گرم

410,000

295,200

تومان

عسل جیران - 1000 گرم

187,000

139,000

تومان

خرید انواع عسل

مشاهده همه

8. به پوست تان شیر بزنید

اغلب مردم احساس می کنند آب، چربی و پروتئین موجود در شیر باعث تمیز و مرطوب شدن گونه ها می شود. اسید لاکتیک موجود در شیر یک اسید آلفا هیدروکسی است. این همان ترکیبی است که در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و اینطور به نظر می رسد که می تواند برای پوست مفید باشد.

در مطالعه ای که در سال 2018 انجام شد معین شد که این اسید می تواند رشد سلول های نو را تحریک کرده و سلول های مرده پوست را هم از بین ببرد. اسیدهای آمینه و پروتئین های موجود در شیر نقش موثری در بهبود بافت آسیب دیده دارند. البته مفید بودن شیر برای پوست هنوز نیازمند تحقیقات علمی بیشتری است.

9. شیر بنوشید

به طور کلی مصررف غذاهای سرشار از مواد مغذی و چربی های سالم ممکن است در چاق شدن صورت هم موثر باشد. شیر حاوی مواد مغذی بسیار زیادی از جمله موارد زیر است و می تواند به سلامت پوست کمک کند:

  • آمینواسید
  • کلسیم
  • ریبوفلاوین (ویتامین B12)
  • پروتئین
  • ویتامین های A و D
  • اسید لاکتیک

بسکمک از مردم نوشیدن شیر به صورت روزانه را برای داشتن پوستی سالم، در برنامه غذایی خود در نظر می گیرند.

شیر کاکائو دومینو - 0.2 لیتر بسته 6 عددی

60,000

تومان

شیر کم چرب میهن -950 میلی لیتر

20,000

تومان

خرید انواع شیر

مشاهده همه

10. به پوست خود روغن بزنید

در بررسی اجرا شده در سال 2017 معین شد استفاده از روغن های خاصی می تواند پوست را تغذیه کرده و آن را مرطوب کند و همه این اتفاقات باعث پُر شدن گونه ها و چاق شدن صورت می شود. روغن هایی که چنین خاصیتی دارند عبارت اند از:

  • روغن بادام با خاصیت نرم کنندگی و اسکلروزان برای بهبود رنگ چهره و پوست صورت
  • روغن آووکادو برای درمان پوست های ترک خورده
  • روغن نارگیل برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش
  • روغن زیتون برای استفاده از خواص ضدالتهابی

11. به صورت تان کره شی بزنید

شی باتر یا کره شی خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد. همچنین درصد بالایی از تری ترپن ها، توکوفرول ها، فنل ها و استرول ها را در خود دارد. طرفداران کره شی پیشنهاد می کنند 2 فنجان کره شی را با نصف فنجان شکر گرانول مخلوط کنید و بعد از حمام به مدت 5 دقیقه روی گونه ها ماساژ دهید. سپس اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست بماند و در آخر، صورت تان را با آب گرم بشویید. این یک روش محبوب برای چاق شدن صورت است.

12. آجیل ها و دانه ها را از قلم نیاندازید

آجیل ها و دانه ها هم مثل شیر حاوی چربی سالم هستند و می توانند در افزایش وزن موثر باشند. همچنین مصرف غذاهای پرکالری می تواند به چاق شدن صورت کمک کند. مصرف آجیل ها و دانه ها در بین طرفداران چاق شدن صورت بسیار رایج است.

آجیل مخلوط شیرین اکبر راستگو - 280 گرم

225,000

تومان

آجیل عربی فله اندازه 2000 گرم

1,650,000

تومان

خرید انواع آجیل

مشاهده همه

چاق شدن صورت در یک هفته

گاهی پیش می آید که حوصله پیروی از رژیم های غذایی طولانی مدت را نداشته باشید و دوست داشته باشید در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه برسید. در این بخش با روش های سریع چاق شدن صورت آشنا می شوید تا بتوانید در عرض یک یا دو هفته صورت تان را چاق کنید.

1. چاق شدن صورت با سیب زمینی

سیب زمینی حاوی کربوهیدرات و نشاسته فراوان است و آن را به هر شکلی که مصرف کنید باعث چاقی می شود. اما اگر می خواهید چاق و سفت شدن صورت در یک هفته را ببینید، از روش های زیر استفاده کنید.

چاق شدن صورت با سیب زمینی در 14 روز

برای چاق شدن صورت سیب زمینی را آب پز کنید و سپس آن را مصرف کنید. آب پز شدن سیب زمینی باعث شکسته شدن زنجیره های کربوهیدراتی آن می شود و به همین دلیل در چاقی صورت موثر است. از قلم نیاندازید این خاصیت در سیب زمینی ذغالی، کبابی یا سرخ شده وجود ندارد.

چاق شدن صورت در یک هفته با سیب زمینی

اگر می خواهید چاق شدن صورت را در یک هفته تجربه کنید، به سیب زمینی آب پزتان تخم مرغ آب پز و هم اضافه کنید. همچنین اگر می خواهید زودتر به نتیجه برسید کمی سس مایونز ارگانیک هم به این رژیم غذایی اضافه کنید.

2. چاق شدن صورت با شیر خشک

برای چاق شدن سریع صورت هر شب قبل از خواب 2 قاشق غذاخوری شیر خشک را با 1 قاشق مرباخوری عسل و 1 لیوان شیر ترکیب کنید و بخورید. شیر خشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و در آبرسانی به پوست صورت نقش موثری دارد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مصرف عسل و شیر هم در چاق شدن صورت موثر است.

مصرف ترکیب شیر خشک، عسل و شیر در یک هفته صورت شما را چاق می کند. اما برای چاق شدن صورت با شیر خشک بهتر است این کار را یک ماه ادامه دهید.

3. چاق شدن صورت در یک هفته با قرص

داروهای مختلفی در بازار برای چاق شدن سریع صورت وجود دارد و در این بین 8 قرص معروفیت بسیار زیادی در چاقی صورت دارند. اما بهتر است این داروها هم مثل هر داروی دیگری زیر نظر پزشک مصرف شود تا عوارض جانبی آن ها باعث بیماری تان نشود. پس با مراجعه به دکتر تغذیه برای چاق شدن صورت، علاوه بر دریافت یک برنامه تغذیه ای و دارویی مناسب، ریسک آسیب هایی که در اثر مصرف خودسرانه داروها پیش می آید را هم از بین ببرید.

مرور کلی: برای چاق شدن صورت چی بخوریم

همانطور که در این مطلب بررسی کردیم، مصرف غذاهای حاوی چربی های سالم، آنتی اکسیدان و کربوهیدرات های شکسته شده می تواند به چاق شدن صورت کمک کند. همچنین روش های دارویی مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در این مسیر کمک کند، اما بهتر است برای مصرف آن ها به پزشک مراجعه کنید. شما می توانید با مصرف مواد غذایی معرفی شده در این مطلب به راحتی و بدون هیچ خطری، گونه های خود را برجسته و صورتتان را چاق کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: healthline

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

بهترین روش چاق شدن صورت چیست؟

بهترین روش همان روشی است که شما با آن راحت تر هستید و بدنتان نسبت به مواد مصرفی آن حساسیت نشان نمی دهد. اگر می خواهید مطمئن باشید بهترین و مطمئن ترین روش را برای چاق شدن صورت انتخاب کرده اید، حتما با یک پزشک تغذیه مشورت کنید.

برای پر شدن صورت فوری چکار کنیم؟

مصرف سیب زمینی یا شیر خشک می تواند صورت شما را به صورت فوری چاق کند. در همین مطلب راهنمای استفاده از این دو ماده غذایی را برای چاق شدن صورت توضیح داده شده است.

بهترین ویتامین برای چاق شدن صورت چیست؟

ویتامین هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند، مثل A و C، می توانند در شاداب ماندن پوست صورت و در نتیجه چاق دیده شدن آن کمک کنند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2172

به "12 روش طبیعی و 3 روش فوری برای چاق شدن صورت در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 روش طبیعی و 3 روش فوری برای چاق شدن صورت در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید