فوم شست وشوی صورت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اگر در پی برترین فوم شست وشوی صورت برای پوستتان هستید، میان تنوع بسیار بالای فوم های موجود در بازار گم شده اید و فوم مخصوص پوستتان را نمی شناسید و به این مطلب برخورده اید، همین جا دست نگه دارید و تا انتهای با ما همراه باشید چراکه می خواهیم به طور دقیق به آنالیز فوم های شست وشوی صورت بپردازیم.

فوم شست وشوی صورت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

فوم شست وشوی صورت چیست؟

همواره شست وشوی پوست و تمیز کردن آن در درجه اول مهم ترین مرحله یک روتین پوستی خوب است؛ زیرا اگر پوستتان دچار آلودگی و ناخالصی باشد دیگر هیچ یک از کرم ها، ماسک، سرم و دیگر مواد بهداشتی و آرایشی تاثیری روی آن نخواهند داشت. یک شوینده مناسب مانند فوم شست وشوی صورت برای شستن کامل این ناخالصی ها الزامی و لازم است. فوم های شست وشوی صورت ترکیبات محلول در آب هستند که هنگام ماساژ دادن آن ها روی صورت به خوبی روی پوست کف می نمایند و به آسانی کثیفی، گرد و غبار، عرق، چربی و سایر مواد آلوده را در هنگام استفاده از بین می برند.

فوم شست وشوی صورت همچون دیگر محصولات شوینده پوستی یک نوع Face Wash یا همان شوینده صورت است که پوستتان را به مراتب درخشان تر، نرم تر، لطیف تر و جوان تر می نماید. فوم های شست وشوی صورت انواع بسیار مختلفی برای انواع پوست دارند و شما با استفاده از آن ها می توانید سلامت و تمیزی پوست صورتتان را تضمین کنید.

یکی از دلایلی که فوم شست وشوی صورت را بسیار محبوب نموده فرمولاسیون خاص آن است. فوم شست وشوی صورت حالت کف مانند دارد و به محض خارج شدن از محفظه به صورت کف است. این ویژگی، فوم شست وشو را به یک محصول قوی و منحصر به فرد در میان محصولات شوینده پوست تبدیل نموده است زیرا باعث می گردد پوست صورت بهتر از هر زمان دیگری تمیز و عاری از هرگونه ناخالصی گردد.

چرا باید در روتین پوستی صورت را بشوییم؟

همان طور که پیشتر به این موضوع اشاره نمودیم، پوست صورت ما در طول روز در معرض طیف وسیعی از آلاینده ها و آلودگی ها قرار گرفته است. نور شدید خورشید، گرد و خاک فضای اطراف، عرق و هوای آلوده می تواند پوست صورت را کدر نموده و به آن آسیب جدی وارد کند. اگر این مواد کثیف و آلوده به درستی شسته نشوند، به عمق پوست نفوذ نموده و باعث ایجاد مسائل پوستی جبران ناپذیری می شوند. اگر فقط از آب برای از بین بردن این ناخالصی ها استفاده می کنید، باید بگوییم که هیچ فایده ای ندارد و فقط وقت خود را تلف می کنید.

از همین رو پیشنهاد می کنیم برای داشتن پوستی تمیز، شاداب، درخشان و سرحال حتما آن را با استفاده از فوم شست وشوی صورت تمیز کنید، زیرا شویند ه های فومی برای تمیز کردن عمقی منافذ و از بین بردن سبوم اضافی پوست و آلودگی های به دام افتاده در منافذ پوست بسیار مناسب اند.

فواید فوم شست وشوی صورت

فوم شست وشوی صورت از آن جایی که انوع بسیار زیادی دارد برای همه نوع پوست مناسب است. شوینده های فومی صورت، پوست خشک را تمیز، شاداب و آبرسانی می نماید، چربی اضافه پوست های چرب را به تعادل می رساند، آکنه ها را تا حد زیادی در پوست های آکنه دار از بین می برد و از ایجاد دوباره آن ها جلوگیری می نماید و در نهایت پوست های نرمال یا معمولی را هیدراته، سرزنده و شاداب می نماید.

علاوه بر موارد ذکر شده باید به این نکته هم اشاره نمود که اگر روزانه از ضدآفتاب یا لوازم آرایشی استفاده می کنید فوم شست وشوی صورت برترین گزینه برای شستن صورتتان به شمار میرود، زیرا این شوینده های فومی با توجه به فرمولاسیون خاصی که دارند به راحتی خود را در سخت ترین آلودگی و چربی های پوستی حل و آن ها را از روی صورتتان پاک می نمایند.

ترکیبات فوم شست وشوی صورت

فرومولاسیون شوینده های فومی بر پایه آب بوده و حالت کف مانندی دارد. ساختار این محصولات معمولا از موادی حاوی روغن های مخصوص پوست و آبرسان بهره می برند. بسیاری از مواد طبیعی مورد استفاده در این شوینده های کفی صورت، یک مشکل خاص پوستی را هدف قرار می دهند (مثلا چربی و آکنه) و در عین حال اثرات آرام بخش، مرطوب نمایندگی، شادابی بخش و متعادل نماینده دارند. بعضی از ترکیبات موجود در این محصولات عبارت اند از:

  • ترکیب آبرسان سدیم PCA
  • الکل دنات (نقش سورفکتانت، امولیانت و کنترل غلظت محصول)
  • گلیسیرین (گلیسیرین برای آب رسانی پوست، لایه برداری ملایم، جوان سازی، برطرف جوش و آکنه، برطرف خشکی و حفظ رطوبت پوست بسیار مفید است)
  • اوره (به علت خاصیت مرطوب نمایندگی و لایه برداری خود در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی پوست استفاده می گردد. امروزه از کرم اوره برای درمان بیماری ها و مسائل پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، میخچه، پینه و بعضی از مسائل ناخن مانند ناخن فرورفته در گوشت استفاده می گردد)
  • هیدرولیزات (حاوی کلاژن و مفید برای پوست)
  • گلیسین (برای بهبود علائم قابل مشاهده پیری، بهبود حفظ رطوبت، افزایش فراوری کلاژن و تحریک ترمیم و بازسازی پوست استفاده می گردد)
  • آلانین (ترکیب آمینواسیدی که وظیفه حفظ رطوبت و آب رسانی روی پوست را بر عهده دارد)
  • کراتین (استحکام و کشش پوست را تقویت می نماید)
  • آلفاهیدروکسی اسید (اثر لایه برداری)
  • آربوتین (یک ترکیب هیدروکینونی که به علت اثر مهار نمایندگی روی آنزیم های رنگدانه ساز (ملانین ساز) پوست، سبب کاهش لک های پوستی می گردد)
  • آزلائیک اسید (درمان ناراحتی های پوستی از جمله آکنه به کار می رود. آزلائیک اسید دو عملکرد دارد اولاً باکتری ها را از بین می برد و دوماً می تواند منافذ بسته پوستی را باز نماید)

البته باید گفت که این ترکیبات در فوم های شست وشوی مختلف تفاوت دارند و در اینجا به طور کلی و تنها به چند نمونه از ترکیبات موجود در شوینده های فومی اشاره نمودیم.

شناخت نوع پوست

قبل از اینکه به خرید یک فوم شست وشو اقدام کنید، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که اولین قدم برای محافظت و رسیدگی از پوست شناخت نوع پوست است. اگر نوع پوست خود را نشناسید ممکن است با نتایج عکس روبرو شوید. به عنوان مثال فوم شست و شوی مخصوص پوست چرب و آکنه دار پوست صورت را کمی خشک می نماید از همین رو نباید آن را برای پوستی که به طور عادی خشک است استفاده کرد زیرا می تواند پوستتان را خشک تر کند و به آن آسیب برساند. اگر می خواهید پوست صورتتان سالم و سرزنده باشد، در درجه اول حتما نوع پوستتان را بشناسید. پوست ها انواع مختلفی دارند ولی 4 نوع اصلی آن پوست چرب، پوست خشک، پوست معمولی یا نرمال و پوست حساس هستند که در ادامه به صورت مختصر شرح داده شده اند.

پوست چرب

پوست بدن برای اینکه قابل انعطاف و ارتجاع باشد احتیاج به چربی دارد؛ به همین دلیل یک سری غدد چربی هم در پوست وجود دارند که وظیفه آن ها ترشح چربی مورد احتیاج پوست است. اینکه مقدار چربی پوست در افراد مختلف فرق دارد هم به خاطر وجود همین غددهاست. حالا پوست چرب پوستی است که ترشح چربی در آن زیاد است و افرادی با این ویژگی معمولا دارای پوستی براق، دارای منافذ باز و چرب هستند که با لمس آن دستتان هم کمی حالت چربی و روغنی به خود می گیرد. پوست چرب سه نشانه شاخص هم دارد که شامل موارد زیر می گردد:

  • آکنه و جوش زیاد
  • نماندن آرایش روی صورت و پاک شدن سریع آن
  • جذب آلودگی و کدر شدن پوست
  • براق بودن غیر عادی

پوست خشک

در پوست خشک ترشح چربی بسیار کم است. در این حالت پوست حالت خشکی دارد و قابلیت انعطاف پذیری و ارتجاعی بودن در آن وجود ندارد. هوای خیلی گرم و یا سرد، شستن صورت با آب داغ و شست وشوی بیش از مقدار صورت پوست را خشک و دهیراته می نمایند (رطوبت خود را از دست می دهد). در بعضی از موارد حتی این خشکی ها باعث زخم شدن پوست، قرمزی، خارش و دیگر مسائل مشابه می گردد که در نهایت آسیبی جدی به پوستتان وارد می نماید و بعلاوه پوست دچار پیری زودرس خواهد شد. از شاخصترین نشانه های پوست خشک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دهیدراته بودن پوست
  • خشکی همراه با پوسته پوسته شدن
  • نرم نبودن پوست
  • قرمزی، خارش و پوست ریزی

پوست حساس

افراد با پوست های حساس تقریبا بدشانس هستند، زیرا باید به شدت از پوست بدن خود مراقبت نمایند؛ چرا که در اثر عوامل خارجی مثل آب و هوا زود واکنش نشان می دهد، دچار قرمزی، خراش و زخم می گردد. افرادی که این نوع پوست را دارند معمولا بر اثر هر شرایطی با مشکل روبرو می شوند و استفاده از کرم های مرطوب نماینده مرغوب به شدت به آن ها توصیه می گردد. پوست های حساس را نباید با آب سرد و یا داغ شست و بعلاوه باید خیلی خوب از آن مراقبت کرد. این نوع پوست را نباید با هر نوع شوینده ای شست و بعلاوه نباید برای آن از هر نوع فوم شست وشو، کرم مرطوب نماینده، آبرسان و یا ضدآفتابی استفاده کرد. استفاده ازفوم های نامناسب روی این نوع پوست سبب ایجاد قرمزی، تورم و خارش می گردد که اصلا حس خوبی ندارد و به پوستتان آسیب می رساند. از شاخصترین و پر شیوع ترین علائم پوست حساس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پوست های مستعد قرمزی
  • پوست های دارای جوش و آکنه
  • پوست های دارای آلرژی و اگزما
  • پوست های دارای زخم های ریز و سطحی

راهکارهای درمانی و حفاظتی بسیار زیادی برای این نوع پوست وجود دارد که با رعایت آن ها می توان تا حد زیادی از بروز واکنش های شدید و حساسیت جلوگیری کرد. یکی از مهم ترین کار هایی که باید بکنید این است که نباید پوست را با هر نوع شوینده ای که دم دستتان است بشویید و باید حتما شوینده مخصوص نوع پوست خود را بخرید تا به آن آسیب نرسانید.

پوست معمولی یا نرمال

پوست معمولی احتیاجی به شرح خاصی ندارد چون نامش گویای خاصیتش هست. فراوری چربی در این نوع پوست ها معمولی و متناسب است و از همین رو مسائلی نظیر چربی زیاد، خشکی زیاد و یا حساسیت خاص ندارد. افراد دارای پوست معمولی بسیار خوش شانس هستند، چراکه چربی پوستشان کاملا متعادل است و دچار پیری زودرس و چروک پوستی نخواهند شد. این پوست ها به مراقبت کمتری در مقایسه با دیگر پوست ها احتیاج دارند و رسیدگی به آن ها نیز بسیار آسان است. پوست های معمولی حساسیت ندارند و منافذ آن ها به سختی قابل رویت است. برای مراقبت و رسیدگی از پوست های معمولی یک روتین پوستی روزانه متشکل از فوم شست وشو، تونر، سرم پوست و کرم نرم نماینده کافی است و تا حد بسیار زیادی به شاداب تر و بشاش تر دیده شدن آن یاری می نماید.

طرز استفاده از فوم شست وشوی صورت

طرز استفاده از فوم شست وشو بسیار آسان بوده و شما با رعایت تنها چند نکته ساده می توانید پوستتان را از هر نوع آلودگی تمیز کنید.

  1. ابتدا خوب صورتتان را با آب ولرم خیس کنید.
  2. با توجه به مقدار صورت و احتیاجی پوستی خود مقداری از فوم را روی صورتتان بریزید.
  3. فوم را خوب روی تمامی قسمت های صورت خود پخش کنید.
  4. به آرامی با دست یا فیس براش مواد را روی صورتتان به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید.
  5. بعد از شست وشو خوب صورتتان را با آب ولرم بشویید تا ذره ای از مواد روی پوستتان باقی نماند.
  6. با یک پارچه لطیف به آرامی صورتتان را خشک کنید.

حالا که می دانید چگونه باید از فوم شست و شو بهره ببرید و با انوع و اقسام پوست ها آشنا شده اید، احتمالا می توانید تشخیص دهید چه نوع پوستی دارید. وقت آن رسیده که شما را با برترین و مرغوب ترین فوم های شست وشوی صورت موجود در خبرنگاران آشنا کنیم. سعی بر این بوده تا برترین محصولات را متناسب با انواع پوست ها به شما معرفی کنیم تا هنگام استفاده از آن ها، برترین نتیجه را دریافت کنید.

معرفی برترین فوم های شست وشوی صورت در بازار

1. فوم شستشو صورت ویتالیر مدل Activit مناسب پوست های مختلط و چرب حجم 150 میلی لیتر

فوم شست وشوی صورت ویتالیر مدل Activit مناسب با پوست های مختلط و مخصوصا چرب در حجم 150 میلی لیتر یک شوینده فومی بسیار محبوب و همه پسند است. این فوم شوینده بهتر است برای پوست چرب استفاده گردد، زیرا با توجه به فرمولاسیون خاص خود چربی پوست را به تعادل می رساند. این محصول حاوی ویتامین C بوده و این ویتامین موجب تحریک رشته های کلاژن ساز می گردد که همین امر موجب افزایش کلاژن سازی و افزایش انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی پوست خواهد شد.

در این حالت پوست مستحکم و سفت تر و در مقابل آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش A و B مقاوم می گردد. علاوه بر مواد ذکر شده این محصول فاقد پارابن و مواد صابونی است و پوستتان را به برترین شکل تمیز و نرم می نماید. یکی دیگر از مزایای خرید و استفاده از این محصول داشتن سری شوینده صورت است. با داشتن این سری شوینده به راحتی می توانید بدون احتیاج به فیس براش صورتتان را بشویید و لایه برداری کنید.

2. فوم شستشو صورت ژنوبایوتیک مدل Moisturizer حجم 150 میلی لیتر

فوم شست وشوی صورت ژنوبایوتیک مدل Moisturizer در حجم 150 میلی لیتر یکی دیگر از فوم های شوینده محبوب در بازار است که معمولا برای پوست های خشک و حساس استفاده می گردد. همان طورکه از نام این محصول پیداست، این شوینده فومی پوست صورتتان را نرم، آبرسانی، شاداب و تمیز می نماید. از آنجایی که این محصول مخصوص پوست های خشک و حساس است فاقد ترکیبات مضر و انواع عصاره هاست و از همین رو می توانید با خیالی راحت از آن بهره ببرید. البته باید گفت که اگر پوست خیلی حساس یا بیماری پوستی خاصی دارید حتما قبل از خرید فوم شست وشو با پزشک خود مشورت کنید.

3. فوم شستشو صورت ژنوبایوتیک مدل ضدجوش حجم 150 میلی لیتر

فوم شست وشوی صورت ژنوبایوتیک مدل ضدجوش در حجم 150 میلی لیتر یکی دیگر از محصولات خوب در این زمینه بوده که مناسب برای پوست های چرب و دارای آکنه است. این شوینده فومی دارای عصاره چای سبز است که به آن خاصیت آنتی اکسیدانی می دهد. آنتی اکسیدان ها می توانند جریان خون را درپوست افزایش داده و سبب بهبود شرایط و ترمیم آن شوند. علاوه بر این آنتی اکسیدان ها با کاهش التهاب پوست، به آن یاری می نمایند که خود را ترمیم کند.

این محصول به گونه ای طراحی شده است که هرگونه چربی، سلول های مرده پوستی، گرد و غبار، آلودگی و باکتری های سطح پوست را از بین می برد و پوست را آماده برای دریافت هرگونه مواد مغذی دیگر مثل مواد سرم های پوستی و آبرسان می نماید. اگر پوست حساس، چرب یا پر از آکنه دارید حتما از این محصول بهره ببرید.

4. فوم شستشو صورت ویتالیر مدل VITAMIN C حجم 150 میلی لیتر

شوینده فومی صورت ویتالیر مدل VITAMIN C در حجم 150 میلی لیتر یک شوینده خوب دیگر به شمار میرود که با داشتن سری سیلیکونی فیس واش شست وشوی صورت را دوچندان آسان تر و لذت بخش تر می نماید. این محصول حاوی ویتامین C است که خاصیت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک، درخشندگی و یک دست ساختن پوست، آبرسانی و تامین آب پوست، کاهش التهابات و لکه های پوستی و افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست تنها بخشی از خواص آن به شمار می رود.

این محصول برای انواع پوست مناسب است و با PH طبیعی پوست سازگار است. از همین رو شما می توانید به راحتی در روتین پوستی خود از آن بهره ببرید. علاوه بر موارد ذکر شده باید به این نکته نیز اشاره گردد که این محصول فاقد مواد حساسیت زا و پارابن است از همین رو می تواند یک شوینده با کیفیت و سالم به حساب بیاید. برای بار دیگر نیز این نکته را یادآور می شویم که اگر پوست به شدت حساس یا بیماری پوستی خاصی دارید قبل از تهیه و استفاده از هر محصول مراقبت پوستی با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

5. فوم شستشو صورت ویتالیر مدل وایت ویت حجم 150 میلی لیتر

فوم شستشو صورت وایت ویت در حجم 150 میلی لیتر محصولی دیگر از ویتالر بوده که مناسب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های معمولی است. داشتن سری سیلیکونی شستن صورت را بسیار لذت بخش نموده و سبب افزایش جریان خون در پوست صورت می گردد. جلوگیری از ایجاد لک، مناسب بودن برای پوست های کدر و مستعد لک، خاصیت روشن نمایندگی و برطرف علائم تیرگی پوست، غنی بودن از ترکیبات التیام بخش برای پوست صورت، پاک نماینده مواد آرایشی× ناخالصی ها و چربی های اضافه تنها بخشی از فواید این محصول به حساب میاید.

این شوینده فومی صورت، فاقد پارابن، مواد صابونی و هر گونه مواد حساسیت زا بوده و سرشار از ترکیباتی نظیر کافئین و عصاره شیرین بیان است. کافئین به کار رفته در فوم صورت Whitevit از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید و پف صورت و خطوط ظریف پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این، کافئین برای افزایش سفتی و استحکام پوست بسیار موثر است. عصاره شیرین بیان نیز با داشتن خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی رنگ پوست را بهبود می بخشد و آن را روشن تر می نماید.

6. فوم شستشو صورت بایو آکوا مدل آمینو اسید حجم 100 میلی لیتر

فوم شوینده صورت بایو آکوا مدل آمینواسید یک شوینده پوستی بسیار به صرفه و مفید برای پوست صورتتان است. ترکیبات این محصول به اعماق منافذ پوست نفوذ نموده و آن را از آودگی ها زدوده و پوستی پاکیزه و هیدراته به شما هدیه می نماید. این محصول سرشار از عصاره هلو، حاوی عصاره ریشه جینسینگ و هیالورونیک اسید و دیگر موارد بسیار مغذی است که سبب فراوری کف فراوان برای پاکسازی کامل منافذ پوست می گردد. این فوم چربی پوست صورت را تنظیم نماینده نموده و رطوبت از دست رفته آن را باز می گرداند.

7. فوم شستشوی صورت لافارر مدل 01 مناسب پوستهای چرب و معمولی حجم 150 میلی لیتر

در نهایت می رسیم به محصولی که برای پوست های چرب و معمولی کاربرد دارد و توانسته نظر مثبت هزاران نفر از کاربران را به خود جلب کند. این محصول که ساخت ایران است، در حجم 150 میلی لیتر به فروش می رسد و یک پاک نماینده و آبرسان قوی به شمار میرود. نوع پاک نمایندگی این محصول هم به صورت صابونی است و افرادی با پوست چرب و معمولی می توانند از آن بهره ببرند. این محصول فاقد پارابن و الکل است که این یعنی هیچ آسیبی به پوست صورت شما وارد نمی نماید و اتفاقا با حفظ رطوبت و تغذیه پوست، به برترین شکل ممکن از آن مراقبت می نماید.

فوم شست و شوی صورت؛ کلام آخر

فوم شست وشوی صورت، یکی از محصولات پرکاربرد و خوب برای شستن پوست صورت به حساب میاید که انواع مختلفی از آن در بازار موجود است. این محصولات با داشتن فرمولاسیون خاص خود حالت کف مانندی دارند که به راحتی هر نوع آلودگی و کثیفی را از روی پوستتان پاک می نمایند و در نهایت آن را برای هر نوع مواد مغدی دیگر آماده می نمایند. فقط کافی است مقداری از فوم را روی صورتتان بریزید و آن را به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید و سپس آب کشی کنید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر را بخوانید.

منبع: Refreshyourlif, Eautybyearth

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2224

به "فوم شست وشوی صورت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوم شست وشوی صورت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید