راه اندازی نخستین کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی در بیله سوار

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیله سوار گفت: برنامه ریزی شده تا کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در این شهرستان راه اندازی گردد و برای نخستین بار آموزش ها در این حوزه شروع می گردد.

راه اندازی نخستین کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی در بیله سوار

به گزارش خبرنگاران به نقل از گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، فرنام حامد اظهار کرد: سال جاری در بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی برنامه های این اداره تهیه و تنظیم شده و کوشش می کنیم هدف گذاری ها به طور کامل محقق گردد.

او با اشاره به نبود دفتر خدمات مسافرتی در سطح بیله سوار اضافه نمود: برای نخستین بار سال جاری دو دفتر خدمات مسافرتی با اخذ مجوزهای لازم در شهرستان راه اندازی می گردد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیله سوار اعلام کرد: از این دفاتر یک مورد تکمیل شده و آماده تجهیز و افتتاح است و دیگری در مرحله تکمیل بوده که تا چند ماه آینده شاهد اتمام عملیات اجرایی و راه اندازی آن خواهیم بود.

او با اشاره به برنامه های حوزه صنایع دستی توضیح داد: برنامه ریزی شده تا کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در بیله سوار راه اندازی شده و برای نخستین بار آموزش ها در این حوزه شروع گردد.

حامد از راه اندازی سه مورد سرویس بهداشتی و نمازخانه بین راهی اطلاع داد و گفت: دو مورد از این سرویس ها از سال گذشته نیمه تمام است که به همراه یک مورد جدید بااعتبار 15 میلیارد ریال سال جاری به بهره برداری می رسد.

او با بیان اینکه اعتبار احداث این سرویس های بهداشتی از سازمان جهانگردی و تأمین شده است، توضیح داد: درزمینهٔ تأمین انشعابات نیز مکاتبات لازم صورت گرفته و به زودی محقق خواهد شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیله سوار از برنامه ریزی برای احداث مجتمع گردشگری در روستای آقا کندی بیله سوار اطلاع داد و اضافه نمود: در راستای خریداری زمین موردنیاز مکاتبات و رایزنی های لازم با منابع طبیعی صورت گرفته و در صورت تأمین زمین عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

او با اشاره به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی بالهارود در بیله سوار اظهار کرد: این مجتمع که توسط بخش خصوصی اجرا می گردد در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

حامد با اشاره به پروژه های عمرانی حوزه میراث فرهنگی گفت: در صورت تأمین اعتبارات موردنیاز می توانیم شاهد تداوم عملیات اجرایی این پروژه ها و افزایش پیشرفت فیزیکی این طرح ها باشیم.

او تکمیل مزار شهدای سوم شهریور را از برنامه های اولویت دار سال جاری دانست و توضیح داد: در صورت تأمین اعتبار در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 937

به "راه اندازی نخستین کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی در بیله سوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی نخستین کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی در بیله سوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید