رتبه ایران در فراوری علم مناسب است، در کسب و کار رتبه آخر را داریم

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، سومین رویداد تانای استان خراسان شمالی (توسعه و ارتقای اکوسیستم نوآوری) در حوزه صنعت و رویداد سرمایه گذاری تا ثریا شهرستان اسفراین با همکاری پارک علم و فناوری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، و سپاه جوادالائمه(ع) استان به منظور همرسانی دستگاه های ارائه دهنده نیازهای فناورانه و شرکت های دانش بنیان برگزار گردید.

رتبه ایران در فراوری علم مناسب است، در کسب و کار رتبه آخر را داریم

صفدری مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در همایش تانا (توسعه و ارتقا اکوسیستم نوآوری استان ها) صنعت که در اسفراین برگزار گردید، اظهار کرد: در حال حاضر رتبه ایران در جهان در ارتباط با حوزه نوآوری 53 است. اما رتبه ایران در فراوری علم مناسب بوده و در جایگاه 15 جهان قرار گرفته است.

وی با طرح این سوال که چرا در حوزه نوآوری نتوانسته ایم همانند رتبه فراوری علم پیشرفت کنیم؟ اعلام کرد: این مشکل از حوزه فناوری نشأت نمی گیرد؛ چرا که ما در حوزه کسب و کار در رتبه آخر جهان یعنی در جایگاه 131 از 132 کشور قرار داریم.

صفدری تاکید نمود: باید کوشش کنیم تا زیرساخت های لازم برای قوانین و مقررات و بعلاوه کسب و کار را فراهم و همه را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم در حوزه نوآوری ارتقاء یابیم.

وی توضیح داد: حوزه نوآوری همانند بازی فوتبال است که همه باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و برای رسیدن به یک هدف واحد کوشش نمایند.

مشاور معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم بعلاوه در این رویداد ضمن اشاره به سامانه نان (نظام ایده ها و نیازها) هدف از برگزاری رویدادهای تانا را تشریح کرد و توانمندی مجموعه های صنعتی را با مثال هایی از نوآوری سیستمی اعلام کرد.

وی پیشنهاد کرد با توجه به ظرفیت های خوب حوزه صنعت بویژه فولاددر شهرستان اسفراین، برگزاری رویدادی مانند تانا کمترین سطح همکاری پارک و صنعت است و پیشنهاد می کنم می توان یک مرکز رشد تخصصی این حوزه را به صورت مشارکت پارک علم و فناوری و صنایع ایجاد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2228

به "رتبه ایران در فراوری علم مناسب است، در کسب و کار رتبه آخر را داریم" امتیاز دهید

1 کاربر به "رتبه ایران در فراوری علم مناسب است، در کسب و کار رتبه آخر را داریم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه ایران در فراوری علم مناسب است، در کسب و کار رتبه آخر را داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید