سرفیس پرو 9 معرفی گردید: انتخاب بین پردازنده اینتل و آرم با پشتیبانی از 5G (طراحی لوگو)

به گزارش مجله گوگل ایرانی، در اکتبر سال 2021 شاهد معرفی لپ تاپ سرفیس پرو 8 بودیم و اکنون در اکتبر 2022، مایکروسافت از لپ تاپ Surface Pro 9 رونمایی کرد. مایکروسافت در کنار معرفی سرفیس پرو 9، از دو محصول دیگر به نام های Surface Laptop 5 و Surface Studio 2 Plus نیز رونمایی کرد.

سرفیس پرو 9 معرفی گردید: انتخاب بین پردازنده اینتل و آرم با پشتیبانی از 5G (طراحی لوگو)

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

مایکروسافت در دهمین سالگرد عرضه سرفیس پرو اولیه، باز هم ظاهر و طراحی این لپ تاپ را تغییر نداده است و همچون همه این ده سال گذشته، فقط ارتقاها و به روزرسانی هایی در طراحی، کارایی و ویژگی های لپ تاپ خود دارد.

ادغام سرفیس پرو 9 و سرفیس پرو ایکس

سرفیس پرو 9 در رنگ های تازه و با پردازنده های ارتقایافته و قابل انتخاب میان اینتل و آرم وارد بازار می گردد. در نسخه وای فای و اینتلی این لپ تاپ، خبری از پشتیبانی اتصالات موبایل نیست ولی در نسخه آرم، شاهد پشتیبانی از ارتباطات 5G هستیم و می توانید یک سیم کارت فایوجی برای اتصال همیشگی لپ تاپ به اینترنت پر سرعت به آن اضافه کنید.

بزرگ ترین تغییر کلی در خط فراوری لپ تاپ های سرفیس این است که سرفیس پرو مجهز به پردازنده های اینتلی و سرفیس پرو ایکس مجهز به پردازنده ARM با هم ترکیب شدند.

سرفیس پرو ایکس، یک نسخه از سرفیس پرو اصلی با بدنه ای نازک تر و تراشه سفارشی سری SQ بود که با همکاری مایکروسافت و کوالکام فراوری می گردد. اساسا، این یک تراشه اسنپدراگون کوالکام سفارشی بود تا بتوان در لپ تاپ سرفیس پرو از ارتباطات شبکه موبایل استفاده کرد.

دو نسل نخست Surface Pro X از تراشه هایی به نام SQ 1 و SQ 2 سود بردند و اکنون سرفیس پرو 9 مبتنی بر نسخه آرم از پردازنده ای به نام SQ 3 استفاده می نماید.

5G و WiFi 6E

دو نسخه پیشین سرفیش پرو ایکس همواره به شبکه های 4G LTE وصل بودند اما اکنون سرفیس پرو 9 مدل 2022 با پردازنده آرم به شبکه 5G وصل می گردد تا انتها شاهد افزوده شدن نسل پنجم شبکه های موبایل به این لپ تاپ رده بالای مایکروسافت باشیم.

نسخه اینتل سرفیس پرو 9 فقط از ارتباطات وای فای پشتیبانی می نماید و به استاندارد WiFi 6E مجهز است ولی پردازنده نسل دوازدهم اینتل برای کارایی بهتر روی آن سوار می گردد.

طیف های رنگ سرفیس پرو 9 تغییر نموده اند و به مناسبت دهمین سالگرد عرضه Surface Pro، شاهد افزوده شدن رنگ های تازهی هستیم تا کاربران بتوانند یکی از رنگ های آبی، سبز، پلاتینیوم و گرافیتی را انتخاب نمایند.

مشخصات سرفیس پرو 9

در ابعاد، طراحی و زخامت نسخه اینتلی و آرمی سرفیس پرو 9 هیچ تفاوتی نیست و فقط وزن نسخه آرم کمی سبک تر است. هر دو دارای یک نمایشگر 13 اینچی از جنس PixelSense Flow Display با دقت تصویر 2880 در 1920 پیسکل و نرخ نوسازی صفحه 120 هرتزی هستند.

در سرفیس پرو 9 اینتلی، رم های 8 گیگابایت، 16 گیگابایت و 32 گیگابایت LPDDR5 در دسترس هستند و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت به وسیله کاربر قابل انتخاب است.

در سرفیس پرو 9 آرم فقط دو حافظه رم 8 گیگابایت و 16 گیگابایت را می بینیم و در فضای ذخیره سازی نیز خبری از هارددیسک 1 ترابایتی نیست.

کارت گرافیک نسخه اینتلی، Iris Xe از خود شرکت اینتل است ولی در نسخه ARM از جی پی یو Adreno 8CX Gen 3 استفاده می گردد.

صفحه کلید این لپ تاپ از برترین مواد اولیه ساخته شده و مایکروسافت می گوید از مواد نیمه زیستی آلکانترا (Alcantara) ساخته شده که حداقل 12 درصد از مواد اولیه آن از مواد تتازهپذیر در طبیعت است.

جدول مقایسه نسخه های مختلف سرفیس پرو 9

جدول مشخصات هر دو نسخه لپ تاپ سرفیس پرو 9 تازه را در کنار مدل قبلی سرفیس پرو 8 مشاهده می کنید:

لپ تاپ های Surface Pro 9 تازه از 3 آبان ماه (25 اکتبر) وارد بازار می شوند و قیمت اولیه آن ها از 1000 دلار برای مدل 13 اینچی اینتل و 1400 دلار برای مدل 5G شروع می گردد. هزینه صفحه کلید و Slim Pen 2 نیز جداگانه است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2114

به "سرفیس پرو 9 معرفی گردید: انتخاب بین پردازنده اینتل و آرم با پشتیبانی از 5G (طراحی لوگو)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرفیس پرو 9 معرفی گردید: انتخاب بین پردازنده اینتل و آرم با پشتیبانی از 5G (طراحی لوگو)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید