سفر یک روزه به اطراف تهران همراه با معرفی نوستالژیک ترین رستوران جاده چالوس

به گزارش مجله گوگل ایرانی، کمتر کسی است که نام جاده چالوس را نشنیده باشد و هر هفته تعداد زیادی راهی این جاده زیبا می شوند. چالوس که در قدیم به نام شالوس یا سالوس هم خوانده می شد از غرب با تنکابن و از شرق با نوشهر همسایه است؛ دامنه شمالی آن را سواحل زیبای خزر احاطه نموده و دامنه جنوبی آن به رشته کوه های البرز و استان تهران منتهی می گردد. جاهای دیدنی جاده و شهر چالوس کم نیستند. در این نوشته قصد داریم کمی از خصوصیات منحصر به فرد و زیبای جاده چالوس بنویسیم و شما را با بعضی از جاهای دیدنی جاده چالوس تا شهر چالوس برای یک گشت و گذرا یک روزه آشنا کنیم. سپس قصد داریم نوستالژیک ترین رستوران جاده چالوس را به شما معرفی کنیم تا در کنار لذت بردن از این جاده زیبا، ساعاتی را در کنار رودخانه درخشان و در دل آلاچیق های این رستوران که خوشمزه ترین غذاهای ایرانی را سرو می نماید و بعلاوه کافه که انواع نوشیدنی ها و اسنک ها را سرو می نماید، بگذرانید.

سفر یک روزه به اطراف تهران همراه با معرفی نوستالژیک ترین رستوران جاده چالوس

تماشای های اطراف جاده چالوس برای سفر نیم روزه اطراف تهران

پل زغال چالوس

در 18 کیلومتری جاده چالوس به کندوان، بر روی رودخانه چالوس پلی تاریخی وجود دارد که از زیباترین پل های ایران محسوب می گردد. ایستادن بر روی این پل، تماشای آب زلال رودخانه خروشانی که با صدایی دل انگیز در جریان است، در میان درختان جنگلی کهن سال که در امتداد رودخانه در دو طرف پل روییده اند، آرامش خاطر عمیقی را به ارمغان می آورد. در فصل بهار مخصوصاً اردیبهشت ماه که جنگل های شمال به بهشتی پرطراوت تبدیل می گردد، جوش وخروش این رودخانه هم شدت می یابد و تماشا و اتراق اطراف این پل تاریخی لذتی مضاعف دارد.

روستای کندر و دشت لاله های آن

روستای کندر در فاصله 22 کیلومتری شمال شرقی کرج در استان البرز واقع شده است. برای نخستین بار 2 میلیون و 100 هزار گل لاله در مساحت 3/5 هکتار در منطقه بوم گردی لزور این روستا کاشته شده است و با رویش این گل ها تعدادی از مردم برای تماشا و گردش در این باغ زیبا به این روستا مراجعه می نمایند و یکی از برترین تفرجگاه های نزدیک تهران برای یک گردش یک روزه به تعداد می رود.

این روستا دو جاده دارد؛ جاده قدیمی که بالاتر از روستای پورکان واقع است و بخشی از آن خاکی است و جاده تازه در ابتدای جاده چالوس و یک کیلومتر بعد از تونل و پل بیلقان قرار گرفته است که کاملاً آسفالت است.

روستای شهرستانک

این روستا که در 55 کیلومتری کرج و در دامنه های توچال قرار گرفته، روستایی سرسبز با صنوبرهای بلندقامت و هوای مطبوع است. روستای شهرستانک روستای محبوب ناصرالدین شاه بوده که هنوز هم یادگارهای او در این روستا است. برای رفتن به شهرستانک باید در کیلومتر 44 جاده، بعد از روستای آسارا و با هدایت تابلو عظیم سبز رنگ وارد دوراهی شهرستانک شوید و 10 کیلومتر بعد به مقصد خواهید رسید. البته این روستا جهت کوهنوردی از غرب توچال در شمال تهران هم دارد. در شهرستانک بازدید از کاخ ناصری و کتیبه قدیمی اش، کوچه باغ های قدیمی، چشمه گله گیله، قلعه دزدبند و درخت اورست یا هورست را هم از دست ندهید.

سد امیرکبیر

این سد بین سال های 1337 تا 1342 شمسی ساخته شده و اولین سد چند منظوره ایران است که به اسم محلی تفریحی و ورزشی هم شناخته می گردد. پرورش ماهی های کپور و قزل آلا هم در این محل رونق دارد. این دریاچه که سد کرج هم نامیده می گردد، در شمال شهر کرج و در 25 کیلومتری جادهٔ کرج به چالوس قرار گرفته است. وسعت دریاچه 4000 هکتار بوده و در جهت رودخانه کرج تشکیل شده است.

معرفی نوستالژیک ترین رستوران جاده چالوس: رستوران 65 ساله با فضای 5000 مترمربع در کنار رودخانه درخشان

علاوه بر گشت و گذار در این جاده زیبا و تماشای جاذبه ها اطراف آن، بعد از طی کردن اندک جهتی در 12 کیلومتری جاده چالوس (از کرج به سمت جاده چالوس) و در کنار رودخانه پرخروش کرج، شعبه جاده چالوس رستوران ارکیده را خواهید دید. این شعبه ارکیده که از جاهای تماشای جاده چالوس کرج به تعداد می رود در فضایی به مساحت 5000 مترمربع بناشده که فضایی هم برای پارکینگ اختصاصی مهمانان خود در نظر گرفته است. فضای بازی برای بچه ها و سالن برای برگزاری جشن ها و مراسمات ویژه مهمانان، از دیگر امکانات رستوران ارکیده شعبه جاده چالوس به تعداد می رود. این شعلبه قدیمی ترین شعبه رستوران های زنجیره ای ارکیده است که 65 سال پیش افتتاح شد. بعد از افتتاح این شعبه، شش شعبه دیگر هم به وسیله اعطای نمایندگی افتتاح شد. جزئیات امکانات این شعبه به توضیح زیر می باشد:

1. برترین و به یادماندنی ترین تولد در جاده چالوس: اجرای زیباترین تم ها در جاده چالوس

شاید اجرای تم در داخل شهر امری معمول باشد، ولی شاید در رستوران که کنار یک جاده به یادماندنی قرار گرفته است، آنقدرها مرسوم نباشد ولی رستوران ارکیده شعبه چالوس این امکان را فراهم نموده تا بتوانید برترین تولد دو نفره و یا خانوادگی و محبت آمیز را با اجرای برترین تم ها برگزار کنید و عزیزانتان در یک فضای رویایی سوپرایز کنید. پس دست عشقتان را بگیرید و یک روز به یادماندنی را در زیباترین جاده ایران بسازید.

2. رستوران مناسب کودک در جاده چالوس: خانه بازی برای بچه ها در یک محیط زیبا

بچه ها و خانواده صندلی بسیار ویژه ای برای ارکیده دارند و از این رو خانه بازی بچه ها در بسیاری از شعبات ارکیده راه اندازی شده تا بچه ها علاوه بر لذت بردن از غذاهای خوشمزه، لحظات شادی را داشته باشند.

3. رستوران + کافه = ارکیده شعبه جاده چالوس

علاوه بر نوش جان کردن خوشمزه ترین آبگوشت جاده چالوس و انواع غذاهای ایرانی، شما می توانید در یک فضای دلنشین انواع نوشیدنی های گرم، سرد و اسنک ها را سفارش دهید.

4. امکانات مختلف برای اقشار مختلف: از پارکینگ رایگان تا پله برقی

برای کسانی که استفاده از پله برایشان سخت است این رستوران مجهز به پله برقی می باشد. بعلاوه پارکینگ اختصاصی و رایگان شعبه جاده چالوس خیالتان را از بابت وسیله نقلیه تان راحت می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1760

به "سفر یک روزه به اطراف تهران همراه با معرفی نوستالژیک ترین رستوران جاده چالوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر یک روزه به اطراف تهران همراه با معرفی نوستالژیک ترین رستوران جاده چالوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید