سوله نیمه کاره در انتظار کتابخانه میراث فرهنگی، کتابخانه میراث فرهنگی از خیابان آزادی به محله نیاوران منتقل می گردد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران: تصاویری در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است که نشان می دهد سوله ای نیمه کاره در همسایگی مجموعه تاریخی - فرهنگی نیاوران محل جدید کتابخانه میراث فرهنگی کشور می گردد.

سوله نیمه کاره در انتظار کتابخانه میراث فرهنگی، کتابخانه میراث فرهنگی از خیابان آزادی به محله نیاوران منتقل می گردد

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرف روزهای آینده تصمیم دارد کتابخانه میراث فرهنگی کشور را که پیشتر در اختیار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بود و را به دانشکده سابق میراث فرهنگی در همسایگی مجموعه تاریخی - فرهنگی نیاوران تهران منتقل کند.

بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کتابخانه میراث فرهنگی کشور که جزیی جداناپذیر از مرکز اسناد میراث فرهنگی کشور و متعلق به آن پژوهشگاه بود را به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهداء کرد. کتابخانه و مرکز اسناد میراث فرهنگی کشور در ساختمان ارگ آزادی تهران و محل فعلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مستقر است و حالا به بهانه نبود فضا قرار است کتابخانه این مجموعه از خیابان آزادی تهران به منطقه نیاوران منتقل گردد.

این تصمیم در روزهای گذشته با اعتراض کارشناسان، پژوهشگران و باستان شناس ها و حتی بعضی نمایندگان سابق مجلس روبرو شد. با این حال محمد خیاطیان معاون توسعه و مدیریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه هایی که با بهروز عمرانی انجام داده است ضرب الاجل این جابه جایی را اعلام نموده است.

اکنون براساس تصاویری که کارکنان وزارت میراث فرهنگی در اختیار خبرنگاران قرار داده اند، سوله ای نیمه کاره در دانشکده سابق میراث فرهنگی در همسایگی مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد برای محل جدید کتابخانه مرکز اسناد میراث فرهنگی کشور در نظر گرفته شده است.

به نظر می رسد اتمام این فضای نیمه کاره هزینه زیادی با توجه به افزایش هزینه های ساخت وساز داشته باشد و اتمام این سوله که تصاویر آن در خبرنگاران منتشر شده است تا ماه آینده ادامه داشته باشد.

گفته می گردد 4 هزار کارتن برای جابه جایی کتاب های کتابخانه میراث فرهنگی احتیاج است و بودجه جابه جایی این کتابخانه تنها بابت کتاب ها و هزینه باربری و چینش مجدد یک میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

منبع: صدای میراث
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1150

به "سوله نیمه کاره در انتظار کتابخانه میراث فرهنگی، کتابخانه میراث فرهنگی از خیابان آزادی به محله نیاوران منتقل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوله نیمه کاره در انتظار کتابخانه میراث فرهنگی، کتابخانه میراث فرهنگی از خیابان آزادی به محله نیاوران منتقل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید