چطوری مستر کارت بخریم؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شاید برای شما هم سوال باشد خرید مستر کارت چگونه است؟ مطمئنا تا به حال در اینترنت موقع پرداخت در بین گزینه ها، پرداخت با مستر کارت را دیده اید؛ خیلی از شما کنجکاو هستید بدانید مستر کارت چیست و چگونه باید برای خرید مستر کارت اقدام کرد.

چطوری مستر کارت بخریم؟

در این مطلب از خبرنگاران می خواهیم درباره مستر کارت صحبت کنیم و راهنمای خرید مستر کارت را برای شما آموزش دهیم.

راهنمای خرید مستر کارت

خرید مستر کارت ها به سه شکل نقدی، اعتباری و کارت های پیش پرداخت انجام می گیرد که برای پرداخت های جهانی از آن استفاده می گردد.

اگر راهنمای خرید مستر کارت در ایران را بیان کنیم، مردم به بانک ها مراجعه می نمایند؛ ولی در دیگر کشور ها تنها با مراجعه به بانک ها کافی نیست؛ شما باید به شرکت های واسطه برای شارژ و خرید مستر کارت مراجعه نموده و به صورت مجازی درخواست خود را ثبت کنید.

اگر بخواهیم این جمله را دقیق تر شرح دهیم، شما برای تهیه مستر کارت به دو روش می توانید اقدام کنید؛ اول این که به بانک مراجعه کنید ولی چون بانک ها شرایط سختی از جمله سرمایه گذاری 50 میلیونی دارد برای همین بیشتر مردم بانک را انتخاب نمی نمایند.

راه دوم مراجعه به شرکت های خصوصی است که این شرکت ها دو روش برای راهنمای خرید مستر کارت در اختیار شما قرار می دهد؛ در اینترنت برای خرید مستر کارت آگهی می دهند و یا در تهران در مراکز خرید در غرفه های رسمی ارائه می دهند؛ تنها تفاوتی که بین این دو روش وجود دارد تفاوت در کارمزد آن ها است.

شما در راهنمای خرید مستر کارت باید شما فرمی که شرکت های خصوصی به شما می دهد را پر کنید و بعلاوه یک کپی از کارت ملی و پاسپورت خود به همراه هزینه های تهیه مستر کارت به شرکت بدهید.

نکته جالب این است که اگر شما اقدام به گرفتن مستر کارت مجازی کنید، همان لحظه می توانید کارت را دریافت نموده و خرید های خود را از همان لحظه آغاز کنید؛ ولی اگر شما اقدام به گرفتن کارت فیزیکی نموده اید، 15 تا 45 روز تهیه آن طول می کشد و باید منتظر بمانید.

مستر کارت ها انواع مختلفی دارند از جمله: مستر کارت گلد، مستر کارت پلاتینیوم و مستر کارت استاندارد است که امکانات هر کدام با هم کمی فرق دارد.

مستر کارت گلد تمام امکانات مستر کارت استاندارد را دارد و شما پرداخت آفلاین را به راحتی می توانید انجام دهید.

چه کسانی باید مستر کارت بخرند؟

اگر شما پرداخت های بین المللی دارید یا قصد دارید از سایت های عظیم خرید کنید در این صورت باید به خرید مستر کارت اقدام کنید.

با خرید مستر کارت شما به راحتی در کشور های خارجی با استفاده از عابر بانک های موجود در آن کشور می توانید بدون محدودیت پول جابجا کنید؛ جالب است بدانید پول داخل مستر کارت ها دلار است و اگر شما به کشوری رفتید که واحد پول آن کشور دلار نباشد، اصلا نگران نباشید و نترسید از مزایایی که مستر کارت ها دارند این است واحد پول ها را جابجا نموده و به هم تبدیل می نماید.

اگر پول شما در مستر کارت کم بود و شما احتیاج به پول بیشتری داشتید می توانید وارد پنل کاربری خود شوید و به راحتی مستر کارت خود را هر چه قدر که می خواهید شارژ کنید.

پس اگر شما بیشتر سفر هایتان به کشور های خارجی است حتما به خرید مستر کارت اقدام کنید.

کارهایی که می توانید با مستر کارت انجام دهید عبارتند از: رزرو بلیط، پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه ها، رزرو اتومبیل، خرید کتاب های الکترونیکی و … است.

فرق خرید مستر کارت مجازی با تراول (فیزیکی)

1-همان طور که می دانید مستر کارت های مجازی هیچ خاصیت فیزیکی ندارند و با گرفتن کارت مستر مجازی فقط اطلاعات روی کارت برای شما ارسال می گردد و برای خریدهای اینترنتی و خریدهایی که به وسیله تلفن و فکس انجام می شوند، کاربرد دارند.

نکته جالب در خصوص خرید مستر کارت های مجازی این است که شما با انجام خرید هیچ کارمزدی از شما کم نمی گردد و این از مزایای مستر کارت مجازی به تعداد می آید.

2-حتما دقت کنید هنگام استفاده از مستر کارت ها به وسیله خود پردازهای کل کشور، حتما لوگوی master card یا visa کارت، وجود داشته باشد.

3-مستر کارت ها را تا 500 دلار فقط می توانید شارژ کنید؛ اگر در سفر بودید و احتیاج به پول بیشتری داشتید، به راحتی داخل پنل مدیریتی خود شوید و مستر کارت خود را شارژ کنید.

4-مستر کارت تراول مزایایی که دارد این است که اگر شما یک کالایی را خریده اید و بعد منصرف شدید و می خواهید کالا را به فروشنده پس دهید، مستر کارت تراول این امکان را برای شما فراهم می نماید تا کالا را پس داده و پول به مستر کارت شما برگردد.

5-بهتر است بدانید اگر تصمیم به گرفتن مستر کارت های مجازی شدید، مستر کارت ها را از زمانی که خریده اید دارای 3 ماه اعتبار دارد و تا سقف 25 دلار می توانید آن را شارژ کنید ولی مستر کارت های تراول را تا تا سقف 500 دلار می توانید شارژ کنید. البته شما این امکان را خواهید داشت که تا حداکثر 10 بار و تا سقف 500 دلار در هر درخواست، سفارش شارژ مسترکارت خود را ثبت نمایید. به این ترتیب در یک روز می توانید کارت خود را تا 5,000 دلار یا به هر اندازه دلخواه دیگر شارژ نمایید.

6-مزایای استفاده از مستر کارت های مجازی عبارتند از: رزرو هتل، وریفای و دادن اعتبار به حساب های الکترونیکی، خدمات هاست و… است که می توانید این ها را با مستر کارت مجازی خود انجام دهید ضمناً مستر کارت های مجازی هزینه مالیاتی ندارد.

منبع: دلتابان
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1731

به "چطوری مستر کارت بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطوری مستر کارت بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید