شعار ملی روز جهانی گردشگری 2023 اعلام شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، شعار ملی روز جهانی گردشگری 2023 اعلام شد.

شعار ملی روز جهانی گردشگری 2023 اعلام شد

محمد جهانشاهی (معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) گفت: انتخاب شعار ملی سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز در واقع بستری به منظور جهت دهی به سیاست ها، برنامه ها و اقدامات جاری منطبق با شعار سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگری و سرمایه گذاری سبز به شمار می آید و علاوه بر اینکه رویکرد گرامیداشت روز جهانی گردشگری سال جاری را به نمایش خواهد گذاشت، سبب انطباق با الگوها و نگاه جهانی در همه طول سال خواهد شد.

او با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت رو به رشد تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی دارد، اضافه کرد: نظر به چالش های زیست محیطی کنونی و احتیاج به حفظ منابع طبیعی، سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO کوشش نموده است تا اصول و روینمودهای سبز و پایدار را در صنعت گردشگری ترویج دهد، بنابراین شعار سال را با موضوع گردشگری و سرمایه گذاری سبز انتخاب نموده است.

جهانشاهی گفت: از آنجایی که سرمایه گذاری سبز متشکل از سرمایه گذاری در پروژه ها و فعالیت هایی به شمار می آید که به توسعه پایدار، بهبود کیفیت محیط زیست و حفظ منابع طبیعی یاری می نماید؛ از این رو سازمان جهانی گردشگری این مفهوم را با هدف ترویج سفرهای پایدار و سرمایه گذاری در زمینه های سبز و پایدار در صنعت گردشگری بیان می نماید.

معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی سبز توضیح داد: سرمایه گذاری سبز در صنعت گردشگری شامل سرمایه گذاری در تأسیسات گردشگری پایدار، انتخاب انرژی تجدیدپذیر، حفظ منطقه ها طبیعی و فرهنگی، حمایت از جوامع محلی و ایجاد اشتغال محلی به شمار می آید.

او اعلام کرد: سازمان جهانی گردشگری با نظر گرفتن اهمیت حفظ منابع طبیعی، تنوع زیستی، کاهش اثرات منفی بر محیط زیست و ایجاد ارتباط محلی، خانواده بزرگ گردشگری را به توسعه گردشگری پایدار و سبز تشویق می نماید. از این رو شعار جهانی گردشگری و سرمایه گذاری سبز و در پی آن شعار ملی سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز بر اهمیت نقش پذیری افراد، زمین و رفاه با عنوان رشد و شکوفایی تاکید می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2248

به "شعار ملی روز جهانی گردشگری 2023 اعلام شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "شعار ملی روز جهانی گردشگری 2023 اعلام شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعار ملی روز جهانی گردشگری 2023 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید