عوامل ایجاد بوی بد در مناطقی از شهر یاسوج

به گزارش مجله گوگل ایرانی، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد عوامل ایجاد بوی بد در مناطقی از شهر یاسوج را اعلام نمود.

عوامل ایجاد بوی بد در مناطقی از شهر یاسوج

به گزارش خبرنگاران- منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، طهمورث گودرزی صبح امروز در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج با اشاره به انتشار بعضی از مطالب در خصوص منشا بوی بد در بعضی از مناطق شهر یاسوج اظهارکرد: در این مطالب که هیچ گونه پشتوانه فنی و علمی ندارند گاهاً آب و فاضلاب و سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج متهم می شوند که این موضوع از اساس اشتباه و غیرواقعی است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج از نوع لاگون هوادهی و سیستم هوازی است و در این سیستم موادی که فراوری می شوند دارای بوهای آزار دهنده نیست مگر اینکه بواسطه قطع سیستم هوادهی به مدت بیش از 4 ساعت، سیستم بی هوازی شده و ایجاد بو کند.

گودرزی مطرح کرد: شرکت آب و فاضلاب جهت جلوگیری از این موضوع و برطرف مشکل قطعی برق اقدام به نصب دیزل ژنراتور اضطراری نموده که بلافاصله بعد از هرگونه نوسان قطعی و نوسان در شبکه برق، سیستم دیزل ژنراتور وارد مدار می گردد تا در روند تصفیه فاضلاب خللی ایجاد نگردد.

وی با بیان اینکه بوی فاضلاب تازه و ورودی به تصفیه خانه در حدی نیست که در سطح وسیع منتشر گردد، توضیح داد: گاها بعضی از لجن کش های به صورت غیرمجاز با رها کردن فاضلاب های سپتیک خانگی در خطوط انتقال فاضلاب باعث ایجاد مسائل فنی در روند تصفیه فاضلاب می شوند.

گودرزی یادآور شد: ورود فاضلاب های سپتیک توسط تانکرهای تخلیه فاضلاب خانگی و صنعتی به شبکه و خطوط انتقال فاضلاب شهری باعث خروج گاز از فاضلاب و تجمع آن در منهول و نهایتاً خروج به محیط بیرونی می گردد که باعث ایجاد بو در مناطق اطراف و بالا دست خواهد که البته آبفای استان هم به جد با عاملان این کار غیرقانونی برخورد خواهد نمود و راهکارهای لازم را برای برطرف این نقیصه و قانون شکنی ارائه داده است.

وی با اشاره به دومین عامل ایجاد بوی نامطبوع در مناطق پایین دست و غربی شهر یاسوج توضیح داد: فاضلاب های سطحی رها شده در پائین دست این شهرک ها و سپتیک شدن آن ها در نهایت باعث ایجاد بو بخصوص در شب هنگام می گردد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ساکن شدن فاضلاب های سطحی در پایین دست باعث فراوری مواد بودار بخصوص هیدروژن سولفوره خواهد شد.

گودرزی در خصوص علت انتشار بوی نامطبوع در هنگام شب و پس از غروب آفتاب نیز شرح داد و گفت: صعود گازها در هوای گرم بصورت عمودی است و شب هنگام که هوا رو به خنکی می رود حرکت گازها بصورت افقی است و همین مسئله باعث می گردد گازها توسط باد به سمت منازل مسکونی و محلات اطراف آن راهنمایی شوند.

وی در سرانجام از تمام کارشناسان صاحب فن، اصحاب رسانه و شهروندان دعوت کرد تا برای پی بردن به صحت و سقم حرفای مطرح شده، از روند کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج بازید به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 226

به "عوامل ایجاد بوی بد در مناطقی از شهر یاسوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل ایجاد بوی بد در مناطقی از شهر یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید