لوگوی نو مزدا: تغییراتی که دیرهنگام اما ضروری بود
به گزارش مجله گوگل ایرانی، تغییر لوگوی مزدا شاید خبر جدیدی نباشد، اما مدت ها انتظار آن کشیده می شد. برند ژاپنی مزدا کوشش دارد تا به سهم بیشتری از بازار برسد، اما این کار را با لوگویی انجام می داد که به دهه 1990 بازمی شود.
این شرکت اکنون یک لوگوی تخت تر و اندکی زاویه دارتر را ثبت نموده است. این رویکرد تازه، مشابه تقریبا تمامی بازطراحی های لوگوهای خودرو در پنج سال گذشته است، اما برای برندی که هدفش مدرن سازی است، کاملا منطقی به نظر می رسد.
طراحی تازه لوگوی مزدا
در درخواست ثبت لوگو در ژاپن، طراحی تازه لوگوی مزدا تفاوت چشمگیری ندارد. این لوگو همچنان حروف M بالدار را حفظ نموده است، اما اکنون با حلقه ای دایره ای تر و بال های زاویه دارتر. این شرکت تایید ننموده که این طراحی برای چه منظوری استفاده خواهد شد، اما محتمل است بخشی از یک بازسازی جهانی گسترده تر باشد.
ضرورت لوگوی مینیمالیستی
این تغییر نباید برای بسیاری از مردم تعجب آور باشد. همه از بی ام دبلیو (BMW) تا سیتروئن (Citroën) و اشکودا (Skoda) از ظاهر سه بعدی به طراحی تخت روی آورده اند. لوگوهای مینیمالیستی امروزه بسیار محبوب هستند، هم به علت مد و هم به علت احتیاج به لوگویی که به راحتی در میزان های کوچک در پلتفرم های دیجیتال قابل بازتولید باشد.
بازطراحی لوگو برای بازار لوکس
در حالی که لوگوی تازه تغییر شگرفی انجام نداده، اما کارکردی را که از آن انتظار می رود انجام می دهد. این لوگو قابل شناسایی است و به کوشش های مزدا برای تغییر جذابیت برند خود از جوانان به بازارهای بالاتر یاری می نماید. لوگوی فعلی مزدا آخرین بار در سال 2015 تغییر کرد، اما نماد برند از سال 1997 تغییر ننموده و این موضوع در ظاهر سه بعدی قدیمی آن کاملاً مشهود است. یک ظاهر مینیمالیستی و ساده تر برای بازاری که اکنون هدف قرار داده، مناسب تر است.
- در عکس بالا لوگوی فعلی مزدا (چپ) و طراحی تخت تازه (راست) تعیین است.
منبع: یک پزشک