معرفی تعدادی از کافه های معروف استانبول

به گزارش مجله گوگل ایرانی، استانبول بی مثال ترین شهر موجود در کشور ترکیه بوده که از نظر شاخص های اقتصادی و فرهنگی حرف آول و آخر را در سرزمین ترک ها می زند. این شهر دیدنی با جذابیت های افسانه ای که دارد، در سالهای گذشته توانست تا در میان گردشگران به محبوبیت کم نظیری دست یابد. یکی از رایج ترین روشهایی که گردشگران برای رفع خستگی انتخاب می کنند، کافه گردی هست؛ در کافه ای کوچک نشسته و با نوشیدن فنجانی قهوه یا حتی خوردن بستنی اوقات شادی را سپری می کنند. استانبول کافه های متعددی داشته که شما در حین گشت و گذار در آن، می توانید به یکی از کافه های برتر استانبول سری زده و رفع خستگی کنید. ما در مقاله کافه های معروف استانبول قرار هست تا شما را با برترین کافه های استانبول آشنا کنیم. پس، با ما همراه بمانید.

معرفی تعدادی از کافه های معروف استانبول

یر کافه | Yer Caffee

اولین مورد از برترین کافه های استانبول، کافی شاپی است به نام یر که از جوی کاملا خودمانی و دوست داشتنی برخوردار بوده و شما می توانید از آن برای صرف یک وعده صبحانه، ناهار، عصرانه و همچنین یک شام مفصل استفاده کنید. در یر کافه استانبول شما با صبحانه اصیل ترکی و همچنین کلی ساندویچ متنوع، سالاد مخصوص و از آن مهمتر کوفه های معروف و سنتی ترکی روبرو می شوید و می توانید راحت و آزادانه بدون کوچکترین دغدغه ای بر روی صندلی های آن لم دهید و از پشت شیشه کافه شاهد عبور و مرور روزانه مردم باشید. بد نیست بدانید فضای داخلی این مورد از کافه های برتر استانبول میزهای غیر هم شکل و همچنین کلی قاب عکس و نقاشی هنری بر روی دیوارها تزئین شده که اغلب این تصاویر را هنرمندانه بومی استانبول کشیده اند.

کافه کوک لایف بالات | Cooklife Balat Coffee

این مورد از کافه های برتر استانبول در حقیقت در محله ای به نام Fener Balat در شهر استانبول جای داشته که در روزگاران قدیم از جمله مناطق مخصوص جهت اسکان و اقامت مرفه نشینان یونانی بوده و آنان در این محله خانه های بسیار بزرگ و باشکوهی را ساخته اند که همچنان نیز از جمله فاکتورهای جذاب برای این محله بحساب آورده می شوند. بگذریم، در محله فنر بالات تعداد زیادی غرفه کوچک وجود داشته که یکی از آنها به کافه کوک لایف بالات اختصاص پیدا کرده و شما می توانید تجربه متفاوتی را با حضور در این مکان خوشمزه و شیرین چه برای خود و چه برای دیگر همسفرانتان رقم بزنید. شیرینی های این مورد از کافه های معروف استانبول از معروفیت خاصی در کل استانبول برخوردار هستند و پیشنهاد می کنیم اگر روزی سری به آن زدید، حتما قدری از کیک تارت کرم پرتقال و همچنین پنکیک های مخصوصش جان کنید. یادتان باشد کافه کوک لایف بالات از صبح تا عصر باز بوده و این به این معناست که نباید بر روی آن جهت سرو یک شام خاطره انگیز در فضایی کاملا دنج حساب باز کرد.

کافه شیمدی | Simdi Coffee

نمی شود از برترین کافه های استانبول صحبت کنیم و هیچ اشاره ای به کافه شیمدی استانبول نداشته باشیم. شیمدی نام یک کافی شاپ تمام عیار در منطقه بی اغلو (Beyoglu) بوده که اتفاقا از شهرت بسیاری نیز در میان کافه گردهای استانبولی برخوردار است. موقعیت مکانی این کافه بگونه ای بوده که شما می توانید به دور از هرگونه شلوغی و هیاهوی شهری، ساعت های متمادی زیادی را در آن به گپ و مصاحبه در کنار دیگر دوستان و اعضای خانواده بپردازید و در صورت حس گرسنگی نیز از غذاهای ترکی یا ایتالیایی این کافه نظیر پاستاهای مختلف، گوشت های گریل شده و سالادهای جورواجور استفاده نمایید. البته، از قلم نیاندازید که قهوه در شیمدی همچون دیگر کافه های مطرح کشور ترکیه با کیفیت و ظرافت خاصی تهیه می شود که به همین خاطر توصیه می کنیم از میل کردن یک فنجان قهوه خاص شیمدی خود را محروم نکنید!

کافه جوما | Cuma Coffee

اگر در سفر خود به استانبول سری به محله چوکورجوما بزنید، متوجه حال و هوای نوستالژی و قدیمی حاکم بر فعالیت های اقتصادی کاسبان شاغل در این محدوده از شهر بزرگ و مدرن استانبول خواهید شد که قطعا در کنار تعجب و حیرت شما باعث ایجاد یک حس خوشایند در درون شما می شود. در منطقه چوکورجوما شما می توانید با ساختمان و دکان های قدیمی متعددی روبرو شوید که اغلب آنان مشغول خرید و فروش کالاهای قدیمی و عتیقه جات آنتیک هستند و با کمی دقت بیشتر میان آنان می توانید با کافه ای دنج و دوست داشتنی به نام جوما نیز روبرو شوید. کافه جوما هم همچون دیگر مغازه و فروشگاه های فعال در این منطقه از فضای داخلی قدیمی و دنجی برخوردار بوده و حتی برای نشستن مشتریان نیز از مبلمان هایی با طرح قدیمی استفاده کرده است. در این کافه یک میز بزرگ درست چسبیده به بخش آشپزخانه دیده شده که بر روی آن همواره مقداری کیک و شیرینی داغ و تازه که پخت همان روز است، قرار داده می شود و شما می توانید بسته به میل و ذائقه غذایی از میان آنان بهترین را انتخاب نمایید. فضا و نوع برخورد کارکنان این مکان به قدری خودمانی و دوست داشتنی است که گویی شما پا به منزل دوم خود گذاشته اید. از قلم نیفتد که این مورد از کافه های معروف استانبول در تمام وعده ها و میان وعده های روزانه یک جای فوق العاده محسوب می شود و تنها حاضر به ارائه سرویس شام نیست.

کافه آکالی | Akali Coffee

کافه آکالی همواره یکی از پیشگامان صنعت غذایی در شهر استانبول بوده که همه روزه در حال پخت غذاهای مختلف ترکی، آمریکایی، ایتالیایی و همچنین گیاهی با بهترین متریال های غذایی در آشپزخانه خود است و به همین خاطر معمولا بوی های بسیار خوشمزه و اشتهاآوری از آن در محدوده پیرامونش متصاعد می شوند که بی اغراق هر کسی توان مقابله با خود جهت نرفتن به این کافه را ندارد. به غیر از بخش مربوط به غذا و کیفیت آن، فضا داخلی کافه رستوران آکالی نیز بطور چشم نوازی طراحی شده است؛ مثلا کف این مکان از کاشی، پیشخوان آن از چوب و دکور مغازه نیز از تعداد زیادی قوطی خالی شده چای و قهوه در کنار تعدادی کتاب جذاب درست شده و می توان در آن با تعدادی میز مرمر نیز روبرو شد.

کافه ماگریت | Magritte Coffee

به عنوان آخرین مورد از کافه های برتر استانبول باید به کافه ماگریت اشاره کنیم که در و دیوارش از آثار هنری شخصی به همین نام یعنی رنه ماگریت پر شده است. شما می توانید با توجه به قرار داشتن آشپزخانه در قسمت پشتی پیشخوان و صندوق این کافه با سروصداها و همچنین بوهای مختلف غذایی حسابی مست شوید و خود را میهمان چند تکه از شیرینی های هوس انگیز آن کنید. البته، از قلم نیاندازید که عمده شهرت کافه ماگریت به سبب پخت املت های مخصوص آن در کنار پای کیش بوده و همچنین نباید از بخش اشیای دکوری آن نیز غافل شد که معمولا دارای چیزهای چشمگیری جهت خرید تحت نام سوغاتی و یا یادگاری از حضور در چنین مکان خوشمزه و باکیفیتی هست.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1034

به "معرفی تعدادی از کافه های معروف استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از کافه های معروف استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید