معرفی ساراگوسا ، دیدنی های این شهر در اسپانیا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، معرفی ساراگوسا

ساراگوسا یک شهر باستانی است که در شمال شرقی کشور اسپانیا و در کنار رودخانه ابرو و بین مادرید و بارسلونا ، والنسیا و بیلبائو واقع شده است.

معرفی ساراگوسا ، دیدنی های این شهر در اسپانیا

ساراگوسا پنجمین شهر بزرگ اسپانیا و مرکز منطقه خودمختار آراگون است. ساراگوسا که نام خود را از سزار آگوستوس گرفته، زمانی محل سکونت باستانی ایبریا، یک مستعمره مهم رومی ، یک شهر مسلمان پر رونق و یک سنگ بنای امپراتوری کاتولیک اسپانیا بود

امروزه ، اسپانیایی ها این کشور را به عنوان یک کشور عالی درجه یک غذای خانگی مانند خورشت های دلچسب، گوشت های کبابی مانند ترناسکو (شیر آبدار گوشت بره خورده) و دارای برترین بارهای اسپانیا می شناسند.

دین نقش بسزایی در شکل گیری داستان ساراگوسا داشته است، بنابراین جای تعجب نیست که تعداد بی شماری کلیساهای جامع مشهور در ساراگوسا به نقطه کانونی شهر تبدیل شده اند.مشهورترین آنها باسیلیکا باشکوه پیلار است.

. شما می توانید از نقاشی های غارنشینی پیش از تاریخ ، دلارهای مگالیتیک ، نشانه های امپراتوری روم مانند دیوارها ، حمام ها ، بازارها و یک تئاتر 6000 نفری در این شهر بازدید کنید.

شما درد ساراگوسا با معماری کهن الگویی روبرو خواهید شد که منحصر به مسلمان-مسیحی قرون وسطی گرفته تا گوتیک ، باروک ، رنسانس و مدرنیسم است.

تاریخچه ساراگوسا

ساراگوسا، مانند بسیاری دیگر از شهرهای اسپانیا، مسلماً بخشی از تمدن ها، فتوحات، جنگ های خونین بی رحمانه را دیده است.

مردم ساراگوسا به مردمی لجوج ، مغرور و نجیب مشهور هستند و به حق نیز چنین است. با یک نگاه به تاریخ آنها، به راحتی می توان فهمید که چرا آنها آنچنان محکم به آنچه پدرانشان برای حفظ آن یک بار شجاعانه جنگیده اند، پایبند هستند.

بنابراین ، به نظر می رسد تاریخ ساراگوسا و آراگون در میان بقیه شهرها برجسته باشد، به گونه ای که میراث این منطقه نه تنها بر مردم خود تأثیر گذاشته است ، بلکه بعلاوه تأثیر قابل توجهی در توسعه سراسر اسپانیا داشته است.

پیشرفت ساراگوسا

ساراگوسا در قرن 5 قبل از میلاد شروع به کار کرد. به عنوان یک شهرک ایبری در حاشیه رودخانه ابرو شروع به توسعه کرد.

این شهر Caesaraugustus نام داشت و یک پاسگاه بود که به عنوان دفاعی در برابر پادشاهی های در حال پیشرفت Visigoth ایجاد شد.

طولی نکشید که به یکی از بزرگترین شهرهای استان تاراکو تبدیل شد و جمعیت تقریبی آن 30،000 نفر رسیده بود.

در سال های بعد این شهر تنها به رشد خود ادامه داد و به یک نقطه مرکزی برای توسعه فرهنگ روم تبدیل شد، که در نهایت منجر به لاتین شدن می گردد که درصد زیادی از شبه جزیره ایبری را در بر می گیرد.

از دوره رنسانس، تعداد زیادی خانه مجلل وجود دارد که از مجلل بودن ساراگوسا در قرن شانزدهم به ما می گویند. موزه هایی مانند موزه ای که به پابلو گارگالو مجسمه ساز اختصاص داده شده است ، یا سالن های نمایشگاهی ، مانند لونجا با بنای یادبود ، نمونه های قدیمی هنر رنسانس آراگون هستند.

ساراگوسا در سراسر دنیا به عنوان خانه باستانیلیک باشکوه کاتولیک روم - کلیسای جامع بانوی ستون ، وارث سنتی بیش از 2000 سال قدمت و مقصد زائران مسیحی از هر فرقه شناخته شده است.

جاذبه های ساراگوسا

ساراگوسا گنجینه ای از جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری است. گردشگران در این شهر ویرانه های روم باستان ، اولین کلیسای ماریان در دنیا مسیحیت و موزه های خارق العاده هنری را پیدا خواهند کرد.

کسانی که از معماری باروک استقبال می نمایند ، مایلند از کلیسای بانوی پیلار ، یکی از مهمترین کلیساهای زیارتی اسپانیا تماشا نمایند.در ادامه مهم ترین جاذبه های ساراگوسا را باهم مرور میکنیم :

باسیلیکا بانوی پلازا دل پیلار

باسیلیکا بانوی پیلار با برج های سر به فلک کشیده و حضور پررنگ در حاشیه رودخانه ابرو، نمادین ترین مکان تماشای ساراگوسا است. این گوهر معماری باروک بین قرن 17 و 18 ساخته شده است.

منظره ها کلیسا از آن سوی رودخانه بسیار چشمگیر هستند ، در حالی که ورودی آن طرف پلازا دل پیلار ، یک میدان بزرگ شهری است که با بناهای تاریخی زیبا پوشانده شده است.

موزه دل فرو د سزاراگوستا

موزه تالار روم نیم نگاهی به زندگی سزاراگوستا شهری باستانی رومی در قرن اول و دوم که روزی ساراگوزای امروزی را اشغال نموده بود ، فراهم می نماید.

سزاراگوستا به نام امپراطور آگوستوس که این شهر را تأسیس کرد ، به خاطر شکوه و عظمت آن معروفیت داشت. این شهر دارای یک تئاتر ، حمام عمومی و یک مجمع شگفت انگیز در مرکز زندگی شهر بود.

این فضای نمایشگاهی در فضای باستان شناسی پیرامون مجمع سزاراگوستا است. این موزه در محل کاوش های باستان شناسی ، در زیر Plaza de la Seo واقع شده است.

کلیسای جامع و موزه ملیله

کلیسای جامع ساراگوسا که به سنت سالوادور اختصاص داده شده است ، به عنوان Catedral de San Salvador یا Catedral de la Seo یا به سادگی La Seo شناخته می گردد.

این کلیسای جامع در قرن 12 در محل معبد رومی فروم ساخته شد که در دوران موریت ها به کلیسای ویزیگوت و،قبل از اینکه در قرن 12 به کلیسای رومانسک تبدیل گردد به یک مسجد بزرگ مسلمان تبدیل شد.

مناره مسجد قدیمی برج کلیسای جامع فعلی است و در این ساختمان هنوز عناصر رومانسک به ویژه در قسمت بیرونی گورها نمایش داده شده است.

کلیسای جامع ساراگوسا

کاخ پالاسیو د لا آلاجریا

در قلب ساراگوسا ، کاخ Aljafería قلعه موریتی مستحکم قرن یازدهم بود. قلعه های دفاعی مهیب به خوبی حفظ شده است، با بقایای برج های بسیار زیاد که زمانی قلعه را محاصره نموده بودند.

این قلعه بر اساس یک طرح چهار ضلعی در اطراف یک حیاط طراحی شده است و برج ها به غیر از یک برج مستطیل شکل واحد، معروف به برج ترابادو ، همه گرد هستند. سقف های قهوه ای به سبک اسلامی و تزئینات گچ بری جذابیت خود را به ساختمان می بخشد.

کلیسا ایگلسیا دو سان پابلو د ساراگوسا

این کلیسا به عنوان یک نمونه مهم از سبک آراگون مودار ، به علت ارزش استثنایی معماری و تاریخی در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

کلیسای سن پابلو در قرن های 13 و 14 به جای یک کلیسای کوچک رومی ساخته شده است ، که در آن موقع در حومه شهر واقع شده است.

فضای داخلی با یک شبستان و سقف های طاقدار خود حس جادار بودن را دارد. کلیساهای کوچک بین تکیه گاه ها آثار هنری نفیسی را به نمایش می گذارند.

کاخ پالاسیا

موزه پابلو سرانو

موزه پابلو سرانو به کار این هنرمند برجسته آراگونی اختصاص یافته است. مجموعه موزه شامل کارهای پابلو سرانو از دوره فیگوراتیو تا مرحله اکسپرسیونیسم است.

این نمایشگاه ها 140 نقاشی و مجسمه را نمایش می دهند که نشان دهنده تکامل خلاقیت و نوآوری این هنرمند است.این موزه بعلاوه آثاری از همسر این هنرمند ، Juana Francés را به نمایش می گذارد. آثار هنری گرافیک معاصر و مجموعه ای از نقاشی های سانتیاگو لاگوناس.

ایگلسیا د سانتا آنگراسیا

این کلیسای رنسانس زمانی بخشی از صومعه هیرونیمیت سانتا انگراسیا بود ، اما بقیه صومعه دیگر وجود ندارد. این کلیسا در قرن شانزدهم ساخته شده است و دارای نمای برجسته Plateresque است که از جواهرات معماری عصر رنسانس آراگون محسوب می گردد.

این ساختمان در سال 1511 به وسیله گیل مورلانز شروع شد ، به وسیله پسرش در سال 1517 تکمیل شد و در قرن هجدهم بازسازی شد.

موزه پابلو

قنات سگویا | افسانه برای ساخت این قنات در اسپانیا

معرفی والنسیا | آشنایی با شهر علم و هنر در اسپانیا

معرفی مادرید | جاذبه های تماشای مرکز اسپانیا

استادیوم سانتیاگو برنابئو | افتتاح این استادیوم در اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از­­­ جذاب­­ ترین کشورهای دنیا می باشد ...

ادامه مطلب

بر روی جاذبه دلخواه کلیک کنید، مطالعه کنید.

ادامه مطلب

مادرید مرکز و پرجمعیت ترین شهر اسپانیا است. این شهر دومین ...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه غذا و نوشیدنی بارسلون Alimentariaنمایشگاه...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه املاک مالاگا Simedنمایشگاه املاک مالاگا S...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه سنگهای طبیعی Archistoneنمایشگاه سنگهای طب...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه الکترونیک مادرید Matelecنمایشگاه بین المل...

ادامه مطلب

موزه ملی باستان شناسی مادرید اسپانیا، در منطقه امباجادورس Em...

ادامه مطلب

معرفی نمایشگاه روغن زیتون مادرید Wooeبیشترین اندازه روغن ...

ادامه مطلب

تاریخچه نمایشگاه نان و شیرینی و بستنی مادرید Intersicopت...

ادامه مطلب

پلازای میِر (شهردار) Plaza Mayorپلازای میِر، میدان اصلی ...

ادامه مطلب

اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی است که بر خلاف ایتالیا و فرا...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1972

به "معرفی ساراگوسا ، دیدنی های این شهر در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ساراگوسا ، دیدنی های این شهر در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید