معرفی شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز

به گزارش مجله گوگل ایرانی، آشنایی با شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز | Czech Airlines

امروز می خواهیم یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی دنیا را که در کشور چک واقع شده است را به شما معرفی کنیم، شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز (Czech Airlines) که به زبان چکی به این صورت نوشته می گردد: Československé státní aerolinie. این شرکت به وسیله دولت چکسلواکی تاسیس شد و در ادامه حتی با وجود این که این دولت تجزیه شد اما، این شرکت همچنان به کار خود ادامه داد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم تاریخچه، اطلاعات، کلاس های پروازی و قوانین و اطلاعات ضروری برای این ایرلاینز را به اتفاق هم مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز

تاریخچه شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز

شرکت هواپیمایی چک ایر به عنوان پنجمین ایرلاین برتر دنیا پس از شرکت های هواپیمایی همانند KLM، Avianca، Aeroflot و هواپیمایی استرالیا در سطح دنیا اقدام به پروازهای بین المللی می نماید. شرکت هواپیمایی چک ایر، تحت پرچم کشور چک فعالیت می نماید و دفتر مرکزی آن در شهر پراگ و در منطقه وکو ویس(Vokovice) است. قطب اصلی این ایرلاین فرودگاه بین المللی پراگ است. با این حال این ایرلاین در دیگر شهرهای جمهوری چک و بعلاوه براتیسلاوا مرکز کشور اسلواکی، فرودگاه های دیگری به عنوان قطب پروازی دارد. این ایرلاین امروزه مسافران زیاد و بعلاوه کالا های زیادی را در سرتاسر دنیا جا به جا می نماید. چک ایرلاینز یکی از اعضای اتحادیه اسکای تیم است.

این شرکت در حال حاضر 2 سهامدار عمده دارد که عبارتند از شرکت تراول سرویس (Travel Service) با 80 درصد سهام و شرکت پریسکو با 20 درصد سهام. البته شرکت تراول سرویس تصمیم به خرید سهام پریسکو دارد. البته قبلا سهام متعلق به شرکت هواپیمایی کره بود که در اکتبر سال 2017، سهام خود را به تراول سرویس واگذار نمود. این ایرلاین تصمیم دارد در تابستان سال جاری به 50 مقصد برنامه ریزی شده مختلف در قاره های اروپا و آسیا پرواز کند. این ایرلاین در سال 2016، 2 میلیون و 260 هزار مسافر را در سراسر دنیا و مسیرهای پروازی خود جا به جا نموده است. شرکتی که مسئول تعمیر و نگهداری تاسیسات و ناوگان هوایی شرکت هواپیمای چک ایر است، شرکتی تابعه و تحت نظر این ایرلاین به نام Czech Airlines Technics است.

چک ایر به عنوان اولین شرکت هواپیمایی که پروازهای منظم بین پراگ و مسکو برگزار کرد نیز می شناسند. شرکت هواپیمایی چک ایر در تاریخ 6 اکتبر سال 1923 به وسیله دولت چکسلواکی به عنوان خطوط هوایی چک اسلواکی تاسیس گشت. شاید باورتان نگردد اما این شرکت 23 روز بعد از تاسیسش یعنی 29 اکتبر سال 1923، اولین پرواز خود که در زمان حال، پرواز بین المللی محسوب می گردد را از پراگ به براتیسلاوا، مرکز فعلی کشور اسلواکی انجام داد. البته این پرواز به عنوان پرواز داخلی به حساب می آمد. در سال 1930 پروازهای دیگری به مقصدهایی همانند: یوگسلاوی و کرواسی نیز به پروازهای این ایرلاین اضافه شد. دولت چکسلواکی در سال 1938 منحل شده و به 3 بخش مختلف تقسیم گشت.

از جمله تغییراتی که حاصل این فروپاشی بود این بود که این ایرلاین در همان سال تعطیل شد. به مدت 9 سال این ایرلاین فعالیتی نداشت تا این که در فوریه سال 1948، زمانی که چک تحت نظر حکومت شوروی نهاده شد این ایرلاین مجددا راه اندازی شد. البته حکومت شوروی بعضی از مسیرهای اروپای غربی و خاورمیانه را به حالت تعلیق در آورد و پروازهای خود را محدود کرد. حتی به این خاطر که دولت های غربی فروش قطعات و هواپیما را به دولت های تحت سیطره شوروی از جمله چک تحریم نموده بودند، به تدریج بسیاری از هواپیماهای ناوگان چک ایر با هواپیماهای ساخت شوروی جایگزین گشت.

در ادامه فعالیت های این ایرلاین، در سال 1950 با حادثه ای که در 3 هواپیمای چک ایر درایستگاه هوایی آمریکایی در نزدیکی شهر مونیخ رخ داد، جنگ سرد بین شرق و غرب بسیار شدید تر شد. در سال 1957، شرکت هواپیمایی چک ایر به عنوان سومین شرکت هواپیمایی در دنیا فعالیت می کرد که خدمات پروازیش را با استفاده از جت مسافربری انجام می داد. از اواخر دهه 1960 به بعد شرکت هواپیمایی چک ایر با استفاده از هواپیماهایی که ساخت شوروی بود، خدمات پروازی وسیعی را در قاره اروپا انجام داد. این ایرلاین در 15 مقصد داخلی و 50 مقصد خارجی پرواز انجام می داد.

در سال 1995، شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز، نام خود را به عنوان فعلیش به تصویب رساند. در اواخر همین دهه، بسیاری از هواپیماهای متعلق به شوروی را این ایرلاین یا از رده خارج کرد و یا به ایرلاین های دیگر واگذار کرد. البته چند فروند از آن ها را نگه داشت. این شرکت هواپیمایی از مارس سال 2013، پروازهای مستقیم از پراگ به رم، نیس، مونیخ، زوریخ، سئول و فلورانس را انجام می دهد. به خاطر داشته باشید که شرکت هواپیمایی چک ایر، هیچ پرواز مستقیمی به کشورهای قاره آفریقا ندارد.

اطلاعات شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز

نام شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز: Czech Airlines

کد یاتا: OK

کد ایکائو: CSA

وب سایت رسمی شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز: www.csa.cz

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز

این شرکت هواپیمایی دارای 2 کلاس پروازی مختلف اکونومی کلاس و بیزینس کلاس است.

در پرواز های اکونومی کلاس خدمات و امکانات پرواز به گونه ای تنظیم شده است که مشتریان علاوه بر داشتن آرامش و آسایش در پرواز، به طور مثال تنها هزینه بار کابین را متقبل شوند. تمامی خدمات اضافه ای که بیش از امکانات معمولی این پرواز برای مسافران باشد، دارای نرخ هستند که فهرست آن ها در سایت اینترنتی این شرکت هواپیمایی موجود است. پروازهای اکونومی در این ایرلاین به 3 نوع: LITE Package، PLUS Package و FLEX Package تقسیم می گردد که هر کدام بسته ای معین از خدمات را برای مسافران در نظر گرفته است.

در پروازهای بیزینس کلاس مسافران این ایرلاین می توانند با استفاده از 2 پکیج BUSINESS Package و BUSINESS LITE Package ازر خدمات مختلف این ایرلاین در این پرواز علاوه بر خدمات معمول استفاده نمایند.

اطلاعات ضروری برای مسافران شرکت هواپیمایی چک ایرلاینز

  • چک این پرواز خود را می توانید با نصب برنامه اختصاصی این ایرلاین بر روی گوشی همراه خود انجام دهید.
  • از مقدار بار خود در پرواز و قوانین مربوط به آن به وسیله سایت این شرکت اطلاعات کسب کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2002

به "معرفی شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شرکت هواپیمایی چک ایر لاینز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید