معرفی 3 محصول تکنولوژیک مبارزه با سیل ، از دروازه های هوشمند تا سیستم های بادی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، سیلاب ها در سراسر دنیا در حال توسعه هستند. سال ها پیش سیل و زلزله هر 100 سال یکبار رخ می داد اما اکنون با توجه به تغییرات اقلیمی پدیده هایی مثل سیل روندی فصلی پیدا نموده اند و در بعضی از کشورها در فواصل زمانی کوتاه رخ می دهند.

معرفی 3 محصول تکنولوژیک مبارزه با سیل ، از دروازه های هوشمند تا سیستم های بادی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تا مدتی پیش تصور می شد برترین راه برای مبارزه با بالا آمدن آب به شکل سیل استفاده از کیسه های شن و ماسه است. اما آیا این برترین راه است؟ قطعا خیر. در ابعاد کوچک و خانگی برای مبارزه با سیل راهکارهایی هوشمند وجود دارد که بعضی از آن ها در حد ایده هستند و هنوز به شکل انبوه فراوری نشده اند اما در ادامه به معرفی این ایده ها می پردازیم:

دروازه سد ضد آب

دروازه آب یک دستگاه پی وی سی هوشمند است که از فشار آب در حال عبور را ثبت و کنترل می نماید. درواقع این دروازه می تواند ضمن مقاومت در برابر فشار آب، شدت و ضعف آب در حال عبور را نیز ثبت نموده و به وسیله اپ های هوشمند پیام هایی برای کاربران ارسال کند. اگرچه این ابزار نسبت به ابزارهای رایجی مثل شن و ماسه بسیار گران قیمت تر است اما یک ابزار بسیار موثر برای جلوگیری از آسیب های سیل است.

سیستم های بادی پیشگیری از سیل

استفاده از حوزه های امن بادی یکی از روش ها رایج برای حفاظت از جان افرادی است که در محدوده های شهری و روستایی زندگی می نمایند. اغلب سنگرهای بادی از جنس پلی استر هستند. این سنگرهای بادی بسیار بادوام هستند. ایده اصلی این سیستم ها این است که با آب بجنگد اما در سیستم های هوشمند تر که در حال آزمون هستند، استفاده از سیستم های بادی است که بر اساس شدت آب، شدت باد خود را کم و زیاد می نمایند. این موضوع به کنترل انرژی نیز یاری می نماید.

بلوک های هوشمند

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2139

به "معرفی 3 محصول تکنولوژیک مبارزه با سیل ، از دروازه های هوشمند تا سیستم های بادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 3 محصول تکنولوژیک مبارزه با سیل ، از دروازه های هوشمند تا سیستم های بادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید