منع استفاده از خارجی ها در لیگ مغایرتی با قانون فیفا ندارد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، فریبرز محمودزاده در خصوص مصوبه منع جذب مربی و بازیکن خارجی در لیگ برتر فصل آینده و اینکه بعضی مدعی اند این مصوبه بر خلاف قوانین فیفا است گفت: با توجه به شکایت ها و پرونده های متعددی که باشگاه های ایرانی در چندین سال اخیر و ادوار مختلف لیگ داشته اند و این پرونده ها مسائل متعددی برای فوتبال ایران در عرصه بین الملل ایجاد نموده و از سویی دیگر یکی از عوامل خدشه دار شدن وجهه فوتبال کشورمان در عرصه بین المللی است. هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران که 4 مدیر باشگاه را در عضویت خود دارد بعد از آنالیز های کارشناسی متعدد چنین تصمیمی را گرفت. این مصوبه بعد از آنالیز مجدد به تایید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم رسید.

منع استفاده از خارجی ها در لیگ مغایرتی با قانون فیفا ندارد

وی اضافه کرد: این مصوبه برای کاهش مسائل انضباطی و اقتصادی باشگاه ها در عرصه بین المللی و سامان دادن شرایط موجود مصوب شده است و نظیر چنین تصمیم هایی در دیگر کشورها و لیگ های مختلف اتخاذ شده است. به طور مثال در لیگ های مختلف اروپایی در خصوص جذب بازیکنان آسیایی و اروپایی مصوبه های متفاوتی دارند و فدراسیون فوتبال هر کشور براساس استانداردها و شرایط خود چنین قوانینی را تصویب می نماید. همانطور که در کشورهای حوزه خلیج فارس مثل امارات جذب دروازه بان خارجی ممنوع اعلام شد.

مسئول جابجایی سازمان لیگ توضیح داد: در فوتبال کشور خودمان نیز در سال های گذشته برای حمایت از باشگاه ها و بازیکنان در لیگ یک و لیگ های پایین تر جذب بازیکن خارجی ممنوع اعلام شد و فیفا به هیچ کدام از این مصوبات کشورهای اروپایی و آسیایی ایرادی ورود نکرد و آن را مخالف با قوانین خود ندانست. مصوبه اخیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم مغایرتی با قوانین و مقررات فیفا ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1176

به "منع استفاده از خارجی ها در لیگ مغایرتی با قانون فیفا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع استفاده از خارجی ها در لیگ مغایرتی با قانون فیفا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید