نخستین حضور هواپیماهای راهبردی روسیه در آفریقای جنوبی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، دو فروند هواپیمای راهبردی توپولوف-160 روسی بعد از 13 ساعت پرواز و طی مسافتی بیش از 11 هزار کیلومتر، برای نخستین بار در خاک جمهوری آفریقای جنوبی و در یک پایگاه نظامی-هوایی به زمین نشستند.

نخستین حضور هواپیماهای راهبردی روسیه در آفریقای جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دو فروند هواپیمای راهبردی بمب افکن توپولوف-160 روسی (که به قوی سفید شهرت یافته اند) برای نخستین بار در خاک جمهوری آفریقای جنوبی به زمین نشستند. این هواپیماها روز چهارشنبه در پایگاه نظامی-هوایی Waterkloof در نزدیکی پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی فرود آمدند.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، پرواز این هواپیماها از طریق حریم هوایی آسمان دریای خزر، دریای آمور و همچنین اقیانوس هند صورت گرفت. این پرواز بیش از 13 ساعت بطول انجامیده و در این مدت خلبانان نیروهای هوا-فضای روسیه مسافتی بیش از 11 هزار کیلومتر را پرواز کردند.

در بخش هایی از جهت این پرواز، جنگنده های نیروی هوایی ایران و آفریقای جنوبی، این دو بمب افکن را مشایعت کردند.

این دو بمب افکن در ترکیب گروه هوایی نیروهای هوا-فضای روسیه و بر اساس توافقنامه مروط به همکاری های نظامی دو کشور مربوط به تابستان سال 1995 به جمهوری آفریقای جنوبی پرواز کرده اند.

هواپیماهای راهبردی توپولوف-160 روسیه تاکنون در خاک آفریقای جنوبی حضور نداشتند. این پرواز که برای نخستین بار در تاریخ اجرا شده، همزمان با آغاز به کار نشست سران روسیه-آفریقا در بندر سوچی در تاریخ 23- 24 اکتبر (اول و دوم آبان ماه) و به نشانه مشارکت راهبردی بین دو کشور انجام شده است.

هواپیمای مافوق صوت توپولوف-160، تنها بمب افکن روسی است که چندین رکورد را به نام خود به ثبت رسانده و با توجه به ادامه مدرنیزه سازی این بمب افکن راهبردی و آغاز مجدد تولید انواع جدید آن، جایگاه خاصی در نیروهای هوا-فضای روسیه دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 473

به "نخستین حضور هواپیماهای راهبردی روسیه در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین حضور هواپیماهای راهبردی روسیه در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید