نمایشگر جدید ProArt ایسوس رقیبی قدرتمند برای Pro Display XDR اپل خواهد بود

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ایسوس در حاشیه نمایشگاه IFA 2019 از نمایشگر جدید خانواده ProArt رونمایی کرد که با توجه به مشخصات این دستگاه، به نظر می رسد کمپانی تایوانی این محصول را برای کاربران حرفه ای طراحی کرده است. نمایشگر جدید که PA32UCG نام دارد، اولین نمایشگر 4K در دنیا محسوب می شود که حداکثر روشنایی 1600 نیت و نرخ تازه سازی 120 هرتز را با هم ارائه می کند. این مشخصات در کنار پشتیبانی از HDR، این مانیتور را به یک رقیب جدی برای نمایشگر گران قیمت اپل تبدیل کرده است که مدتی قبل معرفی گشت.

نمایشگر جدید ProArt ایسوس رقیبی قدرتمند برای Pro Display XDR اپل خواهد بود

نمایشگر PA32UCG از لحاظ مشخصات با اپل Pro Display XDR رقابت می کند، اما هر یک از این دو محصول نقاط قوت خاص خود را هم دارند. اندازه هر دو دستگاه 32 اینچ است و حداکثر روشنایی 1600 نیت را ارائه می کنند، اما نمایشگر اپل رزولوشن بالاتر 6K را ارائه می کند و در مقابل نمایشگر ایسوس به رزولوشن 4K بسنده کرده است. برتری نمایشگر ProArt ایسوس در زمینه نرخ تازه سازی تصویر است که نرخ 120 هرتز را ارائه می کند که با استفاده از فناوری نرخ تازه سازی متغیر، می تواند بین 48 هرتز و 120 هرتز جابجا شود. در مقابل نرخ بازسازی Pro Display XDR در بهترین حالت 60 هرتز است.

همچنین، ایسوس تلاش دارد قابلیت های HDR نمایشگر PA32UCG را به رخ بکشد. این شرکت مدعی است برای رسیدن به میزان دقیق کنتراست بین نقاط تاریک و روشن تصویر، از 1152 mini LED برای نور پس زمینه استفاده کرده است و این دستگاه از سه استاندارد مهم HDR یعنی HGL ،HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می کند. همچنین، این نمایشگر 10 بیتی قابلیت پشتیبانی از فضاهای رنگی DCI-P3 و Rec.2020 را دارد. ایسوس می گوید هر مانیتور را در فرایندی سه مرحله ای کالیبره می کند تا رنگ های تولید شده در دقیق ترین حالت ممکن باشند. از جمله اتصالات این نمایشگر می توان به دو درگاه تاندربولت 3، یک درگاه دیسپلی، سه درگاه HDMI و یک هاب USB داخلی اشاره کرد.

ایسوس در کنفرانس خبری خود که در حاشیه IFA 2019 برگزار گشت، از قیمت نمایشگرهای جدید سری ProArt خود حرفی به میان نیاورد، اما گفت که PA32UCG در سه ماهه نخست سال 2020 وارد بازار خواهد شد. نمایشگر PA32UCG ایسوس یکی از چهار محصول جدید این شرکت در حوزه نمایشگرهای حرفه ای است که سایر آن ها با نام های PQ22UC با ابعاد 21.6 اینچ، PA27UCX با ابعاد 27 اینچ و PA32UCX با ابعاد 32 اینچ تولید و معرفی شده اند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 327

به "نمایشگر جدید ProArt ایسوس رقیبی قدرتمند برای Pro Display XDR اپل خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر جدید ProArt ایسوس رقیبی قدرتمند برای Pro Display XDR اپل خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید