هاتونگ، محله ای با خانه هایی تاریخی در مرکز پکن!

به گزارش مجله گوگل ایرانی، محله هوتونگ در پکن | Hutong

در تمامی شهرهای کشور چین بر این سعی شده است که مدرنیته های نسل جدید را در کنار یادگاری های دوران باستانی و تاریخی حفظ کنند که البته در انجام این کار تا به حال می توان گفت پیروز بوده اند. نمونه آن هم محله هوتونگ در پکن است. این محله کاملا تاریخی در وسط شهر پکن دقیقا جایی که تکنولوژی ها از یکدیگر پیشی می گیرند یکی از با ارزش ترین نمادهای تاریخی چین می باشد که هنوز هم زندگی در آن جریان دارد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، محله هوتونگ در پکن را به شما معرفی نماییم.

هاتونگ، محله ای با خانه هایی تاریخی در مرکز پکن!

جهت دریافت خدمات طراحی و بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محله ای پر از خانه های تاریخی، محله هوتونگ در پکن

از قدیمی ترین نقاطی که هنوز هم در شهر پکن نفس می کشد، زنده است و حتی مردم در آن زندگی می کنند؛ محله هوتونگ در پکن پایتخت کشور چین است. این محله بسیار قدیمی در قسمت تاریخی این شهر قرار گرفته است و از تاریخ و قدمت بسیار زیادی برخوردار است. نکته جالبی که درباره محله هوتونگ در پکن وجود دارد این است که تمامی خانه های این محله تاریخی در حال حاضر به همان شکلی است که قرن ها پیش بوده و کمترین تغییری در شکل ظاهری آن ها به وجود نیامده است.

البته برای این که این خانه ها شکل خود را حفظ کنند، شهرداری پکن قوانین سفت و سختی را اجرا نموده است. به طور مثال؛ برای این که این محله و خانه هایش شکل تاریخی خود را به صورت همیشگی داشته باشند، هیچ کدام از ساکنان این خانه ها این اجازه را ندارند که در ساختمان و یا فضای بیرونی خانه های خود تغیراتی را به وجود بیاورند. نه بازسازی و نه هیچ اقدام دیگری نباید در بیرون از این خانه ها و بر روی نمای ساختمان هایشان انجام بگیرد و ساکنین تنها می توانند داخل خانه های خود را بازسازی کنند و یا تغییرات دلخواه را اعمال کنند!

در و دیوار خانه ها و ساختمان های این شهر خاکستری و کاملا تاریخی است. معماری بنا، تزئیناتی که بر روی آن قرار گرفته است، فضای سنتی چینی، ریشکاهای سنتی چینی و بسیاری از شاخصه هایی که تنها در فرهنگ چینی ها وجود دارد را در این محله می توانید ببینید. دیدن این محله برای کسانی که به پکن سفر می کنند، برای درک تاریخ غنی چین باید بسیار توصیه می شود. در نزدیکی این محله بسیاری از جاذبه های دیگر بسیار معروف چینی که در جهان شهرت دارند نیز قرار گرفته اند و از این نظر نیز شما می توانید از آن جاذبه هم دیدن فرمایید. دیگر نوبت آن رسیده است که درباره تاریخچه این محله چینی بیشتر بدانید. قدمت محله هوتونگ در پکن به زمان حکومت مغول ها در این کشور باز می شود. به صورت کلی در زمانی که چینی ها برای ساخت مناطق مسکونی بر اساس سلسله طبقات اجتماعی برنامه ریزی می کردند، این محله بسیار باریک که نامش به معنای صدای افتادن سطل در چاه آب است؛ به وجود آمد.

جالب است بدانید که هوتونگ حتی در در زمان حکومت سلسله مینگ به عنوان بخشی از شهر ممنوعه نیز به حساب می آمده. گفتیم که هوتونگ به معنای صدای افتادن سطل در چاه آب است اما از آن جایی که کوچه ها و معابر هوتونگ به صورت بسیار باریکی ساخته شدند، مردم به آن لقب هوتونگ که اشاره ای مستقیم به باریک بودن این بنا دارد را دادند. در زمان ساخت این محله، معماران سعی کردند تا همه چیز در شکل ساده خود باشند.

از لحاظ جغرافیایی و منابع تاریخی درباره سبک زندگی چینی ها، هوتونگ در پایین ترین سطح در چین باستان قرار می گرفته است. از آن جایی هم که بر اساس قوانین فنگ شویی، در سلسله مینگ مناطق شهر پکن به 36 منطقه تقسیم می شده است؛ هاتونگ در قسمت پایین ترین منطقه ها قرار می گرفته است. زمانی هم که چین دچار تغییرات اساسی در جامعه خود می شد، همراه با دیگر مناطق نه تنها در پکن بلکه در همه نقاط این کشور؛ محله هوتونگ هم دچار تغییراتی شد. در حال حاضر هم بیشتر خیابان های باریک این منطقه جایشان را به بلوارهای سر سبز و مدرن دادند. خانه های جدید در آن ساخته شده و ساختمان هایش سر به فلک کشیده اند، به طوری که دیگر چینی ها برای زندگی در آن سر و دست می شکنند.

با این حال در بین این همه تغییرات، هنوزهم قسمتی باقی مانده است که به صورت کلی هیچ تغییری ننموده باشد. محله هوتونگ در واقع جایی در پکن است که هنوز هم خانه هایش بدون تغییر باقی مانده است، علامت هایش امروزه به عنوان یک عنصر مهم فرهنگی در چین به حساب می آیند، جاذبه های بسیاری در اطرافش است و خیابان های باریکش همواره برای پذیرایی از گردشگران و توریست ها آماده هستند. برای رفتن به محله هاتونگ در پکن گردشگران می توانند تا از کوتاه ترین جهتی که بین 2 جهت موجود برای رفتن به این خیابان وجود دارد، استفاده کنند. این جهت شامل خط عوض کردن در خط 2 و 7 متروی پکن در ایستگاه داشیلار قرار گرفته است.

دانستنی هایی درباره محله هوتونگ در پکن

  • هوتونگ به خط چینی سنتی، 胡同 و به خط چینی مرسوم 衚衕 نوشته می شود.
  • در سال 2014 میلادی در این خیابان فعالیت های اکتشافی گسترده ای اجرا شده است.
  • محله فوتونگ در پکن را می توان مرجع خوبی برای هنرهای قدیمی چینی همچون خوشنویسی به حساب آورد.
  • در این خیابان پر است از مغازه هایی که می توانید در آن غذاهای سنتی چینی نوش جان نمایید.
  • هوتونگ یکی از معدود محله هایی است که در طول تاریخ اصلا نام آن عوض نشده و از اول آن را به همین اسم می شناخته اند.
  • مراکز مختلفی برای کسب و کارهای سنتی مختلفی همچون صابون سازی و یا بازار عرضه و ارائه محصولات دامی همچنان وجود دارد.
  • در این محله، ساختمان ها و برج های جدید و خانه های تاریخی و قدیمی که هنوز هم مردم در آن زندگی می کنند، تضاد جالب توجهی به وجود آورده است که این خیابان را دیدنی تر نموده است.
  • به این خاطر که محله هوتونگ در پکن بسیار باریک است، برای گذر از آن از درشکه و ریکشا استفاده می کنند.
  • در کنار هوتونگ، یک دریاچه بسیار زیبا به نام هوهای وجود دارد که بر جذابیت های این محله افزوده است.
  • پس از گذشت سال های متمادی، تنها 1000 نفر دیگر در این محله قدیمی زندگی می کنند.
  • در محله هوتونگ می توان سرویس بهداشتی و حمام های عمومی را پیدا کرد.
  • در محله هاتونگ 10 مکان و خیابان معروف وجود دارد که برای بازدید به شما در سفرتان به کشور چین و شهر پکن توصیه می شود. بادا هاتونگ، ژیائومینگ، دونگجیمان، جینوی هاتونگ، خیابان فرهنگی و تاریخی لیولی چانگ، خیابان گوزیجیان، مائوری هاتونک، نانئوگوژیانگ و بازار تنباکو فروش ها این 10 خیابان و مکان معروف هستند.
  • کوتاه ترین خیابانی که در محله هاتونگ در پکن موجود است، 13 پیچ خیابانی دارد و در مقابل، بزرگ ترین خیابان این محله لینگ جینگ هاتونگ است.
  • به این محله خوتونگ هم می گویند.

منبع:travelchinaguide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 822

به "هاتونگ، محله ای با خانه هایی تاریخی در مرکز پکن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاتونگ، محله ای با خانه هایی تاریخی در مرکز پکن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید