وزیر خارجه عراق:ایران گفت حملات به هیات های دیپلماتیک ارتباطی به ما ندارد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، ایرنا نوشت: فواد حسین وزیر امور خارجه عراق گفت سفر من به جمهوری اسلامی به موضوع حملات به سفارتخانه ها مربوط می شد و ما با طرف ایرانی در این باره گفت وگو کردیم و مقامات مسئول ایرانی تاکید کردند که هیچ ارتباطی با حملات انجام شده علیه هیأت های دیپلماتیک در عراق ندارند.

وزیر خارجه عراق:ایران گفت حملات به هیات های دیپلماتیک ارتباطی به ما ندارد

وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد: بستن سفارت امریکا تصمیمی نادرست و در زمانی اشتباه است و امیدواریم که واشنگتن از این تصمیم خود منصرف گردد.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا به خروج دیگر کشورها منجر خواهد شد، بیان کرد: کار گذاشتن بمب های کنار جاده ای و حملات راکتی منجر به خروج دیگر کشورها از بغداد خواهد شد و ما در عراق با شرایط مخاطره آمیزی رو به رو خواهیم شد.

فواد حسین ادامه داد: همزمان با شرایط امنیتی و مالی سخت عراق، این اقدامات، شرایط سیاسی کشور را تحت الشعاع قرار خواهد داد و این وظیفه دولت است که از هیات های دیپلماتیک حفاظت کند.

وی گفت: امیدواریم که دولت آمریکا از تصمیم خود در بستن سفارتخانه این کشور در بغداد منصرف گردد زیرا این تصمیم در زمان و مکان نامناسبی اتخاذ شده است، ما شرایط انتخاباتی آمریکا را درک می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق اضافه نمود: شرایط عراق متفاوت است، دولت این کشور، دولتی نوپاست و تصمیمات جدی برای ایجاد فرصت های مناسب اتخاذ شده است.

فواد حسین تاکید نمود: حمله به هیات های دیپلماتیک در چارچوب مقاومت نیست بلکه حمله به حاکمیت عراق و دولت این کشور است.

وی ادامه داد: در نشست سفرای اتحادیه اروپا در عراق با الکاظمی درباره تصمیم آمریکا در بستن سفارت خود در بغداد و خروج از عراق گفت وگو شد و اینکه این اقدام سیگنال های اشتباهی به داعش یا تندروهایی می دهد که به هیات های دیپلماتیک حمله می نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1206

به "وزیر خارجه عراق:ایران گفت حملات به هیات های دیپلماتیک ارتباطی به ما ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عراق:ایران گفت حملات به هیات های دیپلماتیک ارتباطی به ما ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید