ویژگی های یک کوله پشتی مناسب برای سفر

به گزارش مجله گوگل ایرانی، کوله پشتی مناسب برای سفر

یکی از بایدهای هر طبیعت گرد کوله پشتی اوست. بدون شک شما زمانی که رو به این فعالیت آوردید، اولین چیزی که به ذهنتان رسید وسایل مورد احتیاج آن بود. احتمالا شما یک سری لباس خریدید و شاید یک کوله پشتی نیز خریداری نموده اید که بتوانید با آن به طبیعت گردی و یا کوهنوردی بپردازید. اما آیا یک کوله پشتی مناسب برای سفر را انتخاب نموده اید و یا صرفا یکی از کوله هایی که در همه جا دیده می گردد را خریده اید؟ شما برای اینکه یک طبیعت گرد و یا کوهنورد حرفه ای بشوید باید علاوه بر لوازم مورد احتیاج برای طبیعت گردی بدانید که چه نوع کوله پشتی مناسب برای سفر است. در ادامه با خبرنگاران باشید تا انواع مختلف کوله پشتی و ویژگی های یک کوله خوب را برایتان بیان کنیم.

ویژگی های یک کوله پشتی مناسب برای سفر

انواع کوله پشتی مناسب برای سفر

  • کوله پشتی های 1 تا 3 روزه (30 تا 50 لیتری)

اگر سفرهای شما بیشتر در تورهای یک روزه تا 3 روزه خلاصه می شوند این نوع کوله پشتی ها درست مناسب شماست. آن ها سبک هستند و از لحاظ مقدار نیز کوچکتر می باشند. در نظر بگیرید که سبک سفر کردن احتیاج به برنامه ریزی دقیق می باشد. اگر بتوانید این برنامه ریزی دقیق را انجام دهید می توانید سفرهای راحتی داشته باشید زیرا کوله پشتی سبک برابر با راحتی سفرتان می باشد.

  • کوله پشتی های 3 تا 5 روزه (50 تا 80 لیتری)

این کوله پشتی ها معروف ترین و پرفروشترین ها در دنیا می باشند که برای سفرهایی که در هوای گرم می روید و بین 3 تا 5 روز هستند بسیار مناسب می باشند. برای سفرهایی به منظور اسکی، شب مانی و … نیز این کوله ها انتخاب درستی به شمار می آیند. این کوله پشتی ها به علت اینکه سایز آن ها آنقدر کوچک نیست که نگردد با آن ها وسایل ضروری را حمل کرد و یا آنقدر بزرگ نیستند که بارکشی آن ها سخت تر از حد معمولا باشد در میان طبیعت گردان محبوب تر می باشند.

  • کوله پشتی های بیشتر از 5 روز (70 لیتری به بالا)

این کوله پشتی هایی که بزرگ تر از بقیه می باشند برای سفرهای زیر مناسب هستند:

  • مسیرهای طبیعت گردی در فصل زمستان که بیشتر از یک شب هستند و شما احتیاج دارید که لوازم بیشتری به همراه کیسه خواب، لباس گرم اضافه، چادر و … حمل کنید.
  • در سفرهای تابستانی که تعداد روزهای بالا دارد و در مسیرهایی پیاده روی می کنید که احتیاج به حمل آب و غذای بیشتر، چادر و … می باشند.
  • در سفرهایی که همراه شما بچه هایی نیز هستند. پدر و مادرهایی که با بچه ها سفر می نمایند معمولا لوازم زیادی را با خود حمل می نمایند که این کوله برای آن ها بسیار مناسب است.

ویژگی های کوله پشتی مناسب برای سفر

  • قاب پشت کوله

قاب داخلی: امروزه بیشتر کوله ها دارای قاب پشتی داخلی هستند که باعث می شوند شما تعادلتان را بهتر حفظ کنید و بعلاوه این قاب ها از نامتوازن شدن آن جلوگیری می نماید و ویژگی هایی دارند که باعث می شوند وزن کوله پشتی تنها روی شانه شما نباشد و در بدن تان منتقل گردد.

قاب خارجی: کوله هایی با قاب خارجی، بیشتر زمانی به دردتان می خورند که شما ورزش هایی می کنید که مجبورید جسمی سنگی و بد حالت را با خود حمل کنید. مثلا قایق سواران کایاک بادی، که مجبورند آن را تا دریاچه ای حمل نمایند معمولا از این کوله پشتی ها استفاده مینمایند. آن ها بعلاوه تهویه مناسبی دارند و برای مرتب گذاشتن وسایل به درد می خورند.

کوله های بدون قاب: این کوله ها مناسب برای افرادی هستند که می خواهند طبیعت گردی سریع انجام دهند.

  • تهویه

بعضی از کوله ها دارای یک سطح مشبک در پشت آن ها هستند که برای اینکه پشت شما عرق ننمایند بسیار مناسب می باشد. شما با استفاده از این کوله پشتی ها می توانید مطمئن شوید که پشت کمر شما مخصوصا در فصل تابستان کمتر عرق می نماید و در نتیجه شما راحت تر به پیاده روی می پردازید. پس اگر این قضیه برای شما مهم است حتما در هنگام خریدتان به پشت کوله پشتی دقت کنید.

  • راه های دسترسی به وسایل داخل کوله پشتی

دسترسی از بالای کوله: می گردد گفت که تمام کوله پشتی های استاندارد این گزینه را دارا می باشند که تا ته کوله قابل دسترسی هستند.

دسترسی میانی: در بعضی از کوله پشتی ها (البته امروزه در بیشتر آن ها این ویژگی به چشم می خورد) شما زیپی را در میانه پایین کوله می بینید که به محفظه پایینی کوله دسترسی دارد. در داخل کوله یک پارچه مانندی می بینید که می توانید زیپ آن را ببنیدید و در این صورت قسمت داخلی بالا و پایین کوله جدا می گردد و از زیپ بیرونی روی میانه کوله می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

  • روکش ضد آب کوله

اگر شما فکر می کنید که در سفرتان احتمال بارش باران یا برف وجود دارد این گزینه برایتان بسیار مناسب خواهد بود. البته بسیاری از طبیعت گردان به طور معمول این روکش را که معمولا در زیپی کوچک در پایین کوله وجود دارد، روی کوله می کشند تا از کثیف شدن آن جلو گیری نمایند. این روکش ها ضد آب هستند و معمولا به رنگ های تندی مانند نارنجی دیده می شوند تا شما در هوای بارانی و برفی به راحتی دیده شوید.

  • جیب های کوله پشتی

جیب های بغل: شما در بیشتر کوله ها و در کنار آن ها جیب هایی را می بینید که اگر آن ها را به جلو بکشید می توانید برای نگهداری بطری آب و وسایلی از این قبیل از آن بهره ببرید.

جیب های کوچک: بعضی دیگر از کوله ها جیب های کوچکی دارند که می توانید برای گذاشتن وسایلی که دسترسی سریع به آن ها را لازم دارید مانند تلفن همراه و یا تنقلات کوچک، آن را به کار ببرید.

جیب بالای کوله: در بالای کوله پشتی می توانید یک جیب بزرگ را ببنید که بهتر است وسایلی نظیر هدلمپ را در آن ها نگهداری کنید.

منبع: rei.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2039

به "ویژگی های یک کوله پشتی مناسب برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های یک کوله پشتی مناسب برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید