پرده مدرن و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پرده در چیدمان فضای داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است و نبود آن به چشم می آید. در این مطلب قصد داریم به معرفی پرده مدرن بپردازیم و به مدل های آن نگاهی بیندازیم. اگر شما هم جز کسانی هستید که از دکوراسیون داخلی مدرن لذت می برید و نگرانی های زیادی برای انتخاب پرده دارید با ما همراه شوید.

پرده مدرن و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی ساده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

نقش پرده در دکوراسیون داخلی

نقش پرده در خانه بیشتر پیشگیری نماینده از تبادل هوا است. در گذشته به دلیل نبود شیشه و یا گران بودن قیمت آن بسیاری از خانه ها پنجره هایی بدون شیشه داشتند و برای جلوگیری از نفوذ برودت در فصول سرد از پرده استفاده می کردند. با پیشرفت علم و فناوری و روی کار آمدن پنجره ها پرده ها هم نقش تزیینی پیدا کردند. با گذشت زمان پرده ها کارایی جدیدی پیدا کردند و صندلی خود را در دکوراسیون داخلی پیدا کردند.

پرده مدرن و انواع آن

به طور کلی این سبک از پرده ها دو معنی دارد. یکی معنی مدرن از نظر فناوری به کار رفته در آنان است و دیگری مدرن به معنی سبک دکوراسیون داخلی است. در پرده های مدرن از نظر فناوری، نحوه کاربرد و طرز استفاده از آنها مطرح است. مثلا بعضی پرده ها هستند که دارای موتور الکتریکی کوچکی هستند و از انرژی برق برای حرکت دادن آنها استفاده می گردد و به تازگی با تلفن های هوشمند عجین شده اند و از راه دور نیز می توان آنها را کنترل کرد.

این سبک پرده از نظر سبک دکوراسیون داخلی، ترکیبی از سبک های صنعتی و روستیک است که با گسترش دکوراسیون داخلی مدرن پر استفاده شدند. این نوع پرده ها می توانند ابزارهای مدرن را برای راهنمایی می توانند داشته باشند یا نداشته باشند. این پرده ها به دلیل سبک دوخت و طرح پارچه ساده ای که دارند مدرن خوانده می شوند و می توانند از تکنولوژی های روز هم بهره ای نبرده باشند.

پرده در چه جاهایی از خانه کاربرد دارد؟

به طور کلی هر جایی که دارای پنجره است مناسب استفاده از پرده است ولی بعضی از مواقع از پرده هم به عنوان جدا نماینده فضاها استفاده می گردد. در ادامه به طور جداگانه به نقش پرده در هر اتاق پرداخته می گردد.

پرده مدرن در اتاق پذیرایی

پرده های مدرن در ابتدا در فضاهایی مانند ادارات، کارخانه ها و مکان های عمومی با پارچه ساده و دوخت و طراحی ساده استفاده می شد و کم کم همراه با دکوراسیون داخلی مدرن به خانه ها و آپارتمان ها راه پیدا کرد. در خانه ها هم در ابتدا از این نوع پرده ها در اتاق های خواب استفاده بیشتری داشت و کم کم راه خود را به آشپزخانه و اتاق پذیرایی هم باز کرد.

پرده مدرن در کنار فرش های با طرح ساده، مبلمان مدرن و تک رنگ، اکسسوری کم و غیر تجملی و دیوارهای ساده و بی آلایش هماهنگ است. بهتر است از این نوع پرده در کنار دکوراسیون داخلی مدرن استفاده گردد تا زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید. پرده های نوین مناسب برای اتاق پذیرایی معمولا از دو نوع پارچه حریر و یک پارچه ضخیم تر دوخته می شوند تا مقدار کمی هم که شده است رنگ و طرح را با خود به فضا بیاورد. استفاده از تناژ رنگ مبل و رنگ دیوارها برای رنگ پرده بسیار راضی نماینده و زیباست. ست کردن رنگ پرده با فرش ها یا مبلمان هم می تواند ایده خوبی باشد. استفاده از پارچه پرده برای روکش مبلمان یا بعضی اکسسوری ها مانند کوسن هم خالی از لطف نیست و زیبایی خاصی دارد.

پرده مدرن در اتاق خواب ها

امروزه با کاهش متراژ های آپارتمان ها و کوچک تر شدن فضای داخلی خانه ها استفاده از پرده و به طور کلی دکوراسیون داخلی مدرن می تواند در افزایش کارایی و عظیم تر نشان دادن فضا موثر باشد. از این جهت انتخاب پرده برای اتاق های خواب بسیار خوب است.

پر ده مدرن در آشپزخانه

آشپزخانه هم بخش مهمی از خانه است که تزیین فضای داخلی آن در زیبایی هر چه بیشتر خانه نقش مهمی دارد. جدا از کابینت ها و فرنیچر، پرده هم در تزیین آشپزخانه بسیار مهم است. برای آشپزخانه ها معمولا برای راحتی کار در آن از پرده های رولی یا زبرا استفاده می نمایند تا در هنگام کار در آشپزخانه مزاحم کار نباشد و سریع کثیف نگردد.

پرده مدرن در سرویس های بهداشتی

بسیاری از سرویس های بهداشتی در آپارتمان ها فاقد پنجره هستند و بیشتر از هواکش و فن برای تهویه هوای آنها استفاده می گردد. در خانه های ویلایی و قدیمی سرویس های بهداشتی به ویژه حمام ها دارای پنجره هستند. می توان از انواع پرده نوین ضد آب در تزیین فضای داخلی آنها استفاده کرد. همچنین استفاده از پرده ضد آب هم برای محدود کردن فضای دوش آب، هم در حمام های با دکوراسیون داخلی مدرن مناسب است.

پرده مدرن برای راهرو ها و راه پله ها

یکی از مکان هایی که می توان از این سبک پرده برای آن استفاده کرد راهرو ها و راه پله ها هستند. این سبک از پرده ها برای پنجره های بلند و قدر راه پله ها و راهرو ها گزینه مناسبی هستند چون هزینه تهیه و نصب پرده برای پنجره های عظیم زیاد است و اگر این پرده ها به سبک کلاسیک باشند هزینه دوچندان می گردد پس چه بهتر که از سبک مدرن برای پرده های آنها استفاده گردد.

پرده های مدرن برای اماکن اداری

یکی از مکان هایی که از پرده مدرن می توان استفاده کرد و کاربرد و استفاده زیادی دارد ادارات هستند. پرده های مدرن به دلیل استفاده از پارچه های ساده و بدون طرح و رنگ های خنثی در دوخت آنها برای مکان های اداری مناسب هستند.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 917

به "پرده مدرن و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرده مدرن و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید