12 بازار و مراکز خرید ارومیه که خرید را لذت بخش می نمایند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مراکز خرید ارومیه در کنار دیدنی های آن از جمله جاذبه های غیر قابل انکار این شهر هستند. این مراکز خرید شهر ارومیه هستند که شما را با دریایی از سوغات مجذوب کننده این شهر روبرو خواهند کرد. البته تمام دیدنی ها و جاذبه های ارومیه در بازار های آن خلاصه نمی گردد. اما برترین راه چاره برای اینکه نشان دهید به ارومیه سفر نموده اید این است که به مراکز خرید و بازار های این شهر مراجعه کنید و از سوغاتی های متنوعی که ارائه می شوند خرید های مجذوب کنندهی داشته باشید. حالا ما در این مطلب کنار شما هستیم تا با هم سری به برترین بازار ها و مراکز خرید این شهر بزنیم.

12 بازار و مراکز خرید ارومیه که خرید را لذت بخش می نمایند

تضمین برترین قیمت بلیط هواپیما، بلیط قطار و رزرو هتل در تمامی نقاط دنیا فقط در خبرنگاران .

مراکز خرید ارومیه

بازارهای اورمیه در نوع خود برترین هستند. ما در این مطلب 11 بازار مجذوب نماینده ارومیه را به شما معرفی می کنیم که بدون شک اگر وارد این مراکز خرید و بازار ها شدید دست خالی از آن ها بیرون نخواهید آمد. البته بد نیست بدانید که بازار ها و مراکز خرید ارومیه به دلیل اینکه این شهر یک شهر مرزی است و با ترکیه فاصله کمی دارد، جزء بازار های مالی به حساب می آیند. بعلاوه شما برترین و لوکس ترین کالا ها را می توانید در این مراکز خرید و بازار ها مشاهده کنید.

1. بازار بزرگ خیابان آهندوست ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، شهر ارومیه، خیابان آهندوست.

در شهر ارومیه خیابان آهندوست معروفیت زیادی دارد. یکی از خیابان های قدیمی و البته پر رفت و آمد شهر است که تنوع مغازه ها و فروشگاه ها در آن بالا است. به همین خاطر سبب شده به یکی از رگه های اصلی شهر تبدیل گردد. بازاری که در این خیابان واقع شده است با همان نام خیابان یعنی آهندوست شناخته می گردد. در این خیابان شما با انواع رستوران ها و غذاهای ترکی لذیذ، فروشگاه هایی که لوازم خانگی و آشپزخانه را به صورت تخصصی ارائه می نمایند و فروشگاه هایی که مخصوص خرید جهیزیه عروس هستند، رو به رو هستید. اگر قصد خرید لوازم آشپزخانه و صوتی و تصویری داشتید، حتما سری هم به بازار آهندوست ارومیه در خیابان آهندوست این شهر بزنید.

2.مرکز خرید تورک مال ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، شهر ارومیه، خیابان دانشکده شهید بهشتی.

دومین مرکز خرید از بازار های ارومیه مجتمع بزرگ و تجاری تورک مال است که یک مجتمع تجاری تفریحی بوده و درست در سال 1397 فعالیت خود را شروع نموده است. زیر بنای این مرکز خرید به طور تقریبی 40 هزار متر مربع برآورد شده و یک طراحی بی عیب و نقص به عنوان یک مرکز خرید دارد. این مرکز خرید 5 طبقه بوده و بخش های مختلفی مانند مغازه های تجاری، فروشگاه، هایپر مارکت، شهربازی، فودکورت و رستوران دارد. در مغازه ها و فروشگاه های این مرکز خرید شما با برند های مختلف و معتبر وارداتی مانند برندهای ترک رو به رو هستید.

البته هنوز تعدادی از فروشگاه ها و مغازه ها فعالیت خود را شروع ننموده اند. در این مرکز خرید پارکینگ طبقاتی نیز تعبیه شده و احتیاجی نیست که شما در پی جای پارک بگردید. البته محصولاتی که در این مرکز خرید ارائه می شوند کمی قیمت بالا داشته و تقریباً گران هستند.

3. مرکز خرید برلن ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، شهر ارومیه، شهرک فرهنگیان، خیابان اول شمالی، کوچه اول.

این مرکز خرید در ارومیه از قدیمی ترین مراکز خرید به شمار میرود و دارای فروشگاه های متعدد و متنوع کیف و کفش و لباس زنانه و مردانه است. البته در این مرکز خرید شما برند های خارجی را مشاهده نمی کنید. به همین خاطر قیمت ها مناسب بوده و کیفیت ها در حد قابل قبولی هستند. این مرکز خرید در دسته مراکز خرید لوکس و تازه قرار نمی گیرد. اما چون کیفیت ها با قیمت ها هم تراز هستند، محل مناسبی برای خرید های معمولی به شمار میرود. در مرکز خرید برلن دو طبقه به پوشاک اختصاص داده شده. یک طبقه از این مجموعه در اختیار بچه ها است و در آن خانه بازی تعبیه شده و طبقات دیگر نیز همگی مسکونی و تجاری هستند. البته این مجتمع چندان بزرگ نیست اما با یک گردش معمولی می توانید تمام احتیاج های خود را در آن برآورده کنید.

4. مرکز خرید و مجتمع امیرکبیر ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، شهر ارومیه، خیابان خیام جنوبی.

مرکز خرید امیرکبیر ،مرکز تجاری امیرکبیر یا پاساژ امیرکبیر از گذشته تا به امروز محلی برای گردش و خرید محسوب می شده. این پاساژ 3 طبقه دارد و شاید در نگاه اول چندان توجه شما را به خود جلب کند. اما در واقعیت باید بدانید که این مرکز خرید در یک خیابان از پر رفت و آمد ترین خیابان های ارومیه قرار گرفته که محل مراجعه روزانه ساکنان شهر به آن است. مغازه هایی که در این مرکز خرید قرار گرفته اند شامل لوازم فروشگاه ها و مغازه های آرایشی و بهداشتی، پوشاک و زیورآلات، فیلم و موسیقی هستند.

بعلاوه در قسمت زیر طبقه همکف نیز یک حوض بزرگ قرار داده شده که در اطراف آن تزیینات گل و گیاه نیز تعبیه شده است. شما از تماشا و سپری کردن لحظات خود در این قسمت شدیدا لذت خواهید برد. این مرکز خرید در مرکز شهر و دقیقا در خیابان خیام است. کف این خیابان سنگفرش شده است که در آن جای پارک کمی را می توانید پیدا کنید. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما از پارکینگ های محله ای بهره ببرید. مرکز خرید یا مجتمع تجاری امیرکبیر دسترسی اولیه و سریعی به سایر نقاط شهر ارومیه دارد.

5. پاساژ یا مرکز خرید پاکو ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، اورمیه، خسابان شمالی، کوی اول.

یکی دیگر از مراکز خرید ارومیه پاساژ پاکو نام دارد. این پاساژ در سال های اخیر افتتاح شده و با 3 طبقه شامل فروشگاه های متعدد لوازم آرایش، پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه و موارد دیگر است. نکته مهم اینکه قیمت محصولات ارائه شده در این مرکز خرید هم کاملا مناسب و مالی بوده و یک مرکز تجاری ارزان در شهر ارومیه به شمار میرود.

6.مرکز خرید برلیان ارومیه

آدرس: آذریایجات غربی، شهر ارومیه، خیابان امام.

مرکز خرید و پاساژ برلیان از بازار های ارومیه به شمار میرود که قدیمی است و 5 طبقه دارد. این مرکز خرید نیز در یکی از معروف ترین و شلوغ ترین خیابان های شهر واقع شده که طبقه زیرزمین، طبقه همکف و همینطور طبقه اول آن شامل مغازه های تجاری متعدد است. البته ساختمان این مرکز خرید قدیمی است و راه پله های آن شرایط چندان مناسبی ندارند. به همین خاطر دسترسی به طبقات بالا و پایین آن به سختی انجام می گردد و رونق کمی دارد.

البته ناگفته نماند که طبقه پایین مرکز خرید در حال حاضر یکی از مراکز اصلی برای مراجعه و خرید های روزانه مردم شهر ارومیه به شمار میرود. در این مرکز خرید شما با عرضه زیورآلات کاملا تخصصی مانند نقره، عینک، لوازم ورزشی، روپوش ها و لوازم پرستاری و پزشکی و موارد دیگر رو به رو هستید. البته به دلیل عرضه فراوان عینک در این مرکز خرید مردم ارومیه این پاساژ را بیشتر با نام پاساژ عینک فروشی ها می شناسند.

7.مرکز تجاری طوبی ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، شهر ارومیه، خیابان امام، بعد از کوی هشتم.

مرکز خرید طوبی ارومیه در خیابان امام واقع شده و تقریباً در مرکز شهر است. این مرکز خرید که از مجتمع های تجاری تازه افتتاح شده است واقعا لوکس بوده و واحد های تجاری متنوعی در حوزه پوشاک زنانه، بچه گانه، مردانه، کیف و کفش، زیورآلات و موارد دیگر دارد. بعلاوه این مرکز خرید پارکینگ طبقاتی داشته که به شما یاری می نماید در خیابان شلوغی مانند خیابان امام منتظر پیدا کردن جای پارک نباشید. در اطراف این مرکز خرید نیز پاساژ ها و بازار ها، رستوران ها، کافه ها و کافی شاپ های متنوع و متعددی وجود دارد که شما بعد از خرید می توانید به آن ها نیز سر بزنید.

8.پاساژ و مرکز خرید تاناکورا ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، شهر ارومیه، ابتدای جاده اشنویه به ارومیه.

پاساژ تاناکورا از مراکز خرید ارومیه ، قدیمی ترین و البته پرطرفدار ترین مراکز خرید به شمار میرود که حتی یک مقصد گردشگری هم محسوب می گردد. پاساژ تاناکورا یکی از بزرگترین بازار های پوشاک ارومیه است که شما می توانید در آن پوشاک دست دوم اما خارجی را به راحتی تهیه کنید. اجناسی که در این مرکز خرید ارائه می شوند شامل لوازم ورزشی، پوشاک زنانه، بچه گانه، مردانه، کیف و کفش های دست دوم یا به عبارتی استوک از برند های معروف و خوش نام خارجی هستند که با قیمت های کاملا مناسبی عرضه می شوند. البته این مرکز خرید بیشتر شبیه یک بازار سنتی است که چند راسته دارد و در طول راسته ها شما مغازه های مختلفی را که در حال عرضه محصولات خود هستند، مشاهده می کنید.

راسته اول برای لباس و پوشاک در نظر گرفته شده و کالا های مشابه راسته آخر را به شما عرضه می نماید. ضمن اینکه در این دو راسته شما می توانید لوازم ورزشی و کیف و کفش نیز تهیه کنید. ناگفته نماند که در این مرکز خرید شما می توانید محصولات نو و دست اول خارجی را نیر خریداری کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این پاساژ بعد از آتش سوزی که در آن رخ داد، مجدداً بازسازی شد و در حال حاضر به برترین شکل ممکن در حال ارائه خدمات به گردشگران، مسافران و شهروندان ارومیه است. جالب است که بدانید در این مرکز خرید به دلیل بزرگ بودن و تنوع محصولات و کالا ها، پارکینگ روباز و سرویس بهداشتی نیز تعبیه شده است.

9.پاساژ و مرکز خرید آذربایجان ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، ارومیه، خیابان خیام، فلکه خیام.

این مرکز خرید هم واحد های تجاری متعددی دارد که شامل پوشاک، بدلیجات، لوازم و قطعات موبایل و موارد دیگر است. طبقات اول و همکف این مرکز خرید بسیار فعال بوده اما طبقات بالاتر چندان رونقی ندارند. اجناسی هم که در این مرکز خرید ارائه می شوند همگی کاملا مالی و ارزان هستند. بد نیست بدانید که خیابان مشرف به این مرکز خرید سنگ فرش شده است. البته مرکز خرید آذربایجان پارکینگ نداشته و شما اگر در زمان های مناسبی که رفت و آمد در خیابان کم است خود را به این مرکز خرید برسانید، به راحتی می توانید اتومبیل خود را در خیابان های اطراف آن پارک کنید. جالب است که بدانید فلکه خیام دسترسی های متعددی از فلکه جهاد، خیابان باکری و همینطور خیابان خیام جنوبی دارد.

10.بازارچه مجذوب نماینده مرزی سِرو

آدرس: آذربایجان غربی، سِرو، 55 کیلومتر به طرف گمرک سِرو.

بد نیست بدانید که بازارچه های مرزی، مراکز خریدب به حساب می آیند که فاصله کمی تا مرز داشته و اجناس آن ها کاملا وارداتی است. ضمن اینکه با قیمت های مالی و مناسبی در اختیار مراجعین و خریداران قرار داده می شوند. بازارچه مرزی سِرو از جمله بازار های معروف و خوشنام ارومیه است که در جاده شهرستانی با همین نام یعنی شهرستان سِرو ارومیه واقع شده و از چند مغازه کنار هم تشکیل شده است.

در این بازارچه شما می توانید محصولاتی مانند خوراکی های مجذوب نماینده بسته بندی شده، لوازم آرایشی-بهداشتی، و لباس های زنانه و همینطور مردانه ترک را مشاهده کنید. فضای این بازارچه باز است و یک پارکینگ روباز هم در آن تعبیه شده. توصیه می کنیم اگر به ارومیه سفر کردید حتما به این بازارچه سر بزنید. چون محصولاتی با کیفیت و البته با قیمت پایین و مناسب به شما ارائه می کند که در میان شهروندان، گردشگران و مسافران ارومیه هواداران بسیار زیادی دارند.

11.خیابان استادان ارومیه ، لانه زنبور مراکز خرید شهر

بدون شک برایتان جالب است که بدانید خیابان استادان در شهر ارومیه یکی از محله های گران قیمت و لوکس شهر به شمار میرود که مراکز خرید متعددی در آن قرار گرفته. اهالی و شهروندان ارومیه تقریباً هر روز برای گردش کردن و همینطور خرید کردن به این خیابان سر میزنند. تعداد مجتمع های تجاری قرار گرفتن این خیابان بسیار زیاد است و شما می توانید یک روز کامل را به گردش در این خیابان و بازدید از مراکز خرید متنوع و متعدد آن اختصاص دهید.

رده های قیمتی محصولات ارائه شده در این خیابان تقریبا نسبت به سایر بازار ها و مراکز خرید بالا بوده و فروشگاه ها و بوتیک ها در نگاه اول به شدت توجه شما را به خود جلب می نمایند. در این خیابان مراکز خرید متعددی مانند مجتمع تجاری میلاد نور، ژابیز، عازمی، پردیس، استادان و غیره در حال خدمات رسانی به شهروندان و گردشگران هستند. در این مراکز خرید شما با برند های متنوع و مشهور ایرانی و خارجی در حوزه پوشاک، لوازم منزل و دکوراسیون، کیف و کفش، لوازم آرایشی-بهداشتی و موارد دیگر روبرو هستید. البته بعضی از مراکز خرید نیز هنوز فعالیت خود را شروع ننموده اند.

12.بازار تاریخی و بزرگ ارومیه، قلب شهر ارومیه

آدرس: آذربایجان غربی، شهر ارومیه، مابین خیابان یعثت و خیابان امام.

آخرین، مهمترین و باقدمت ترین بازاری که قرار است آن را به شما معرفی کنیم بازار سنتی، قدیمی و تاریخی ارومیه است. این بازار که در بافت قدیمی ارومیه واقع شده یکی از مراکز تماشای و مجذوب نماینده این شهر به حساب می آید که قدمتی تاریخی داشته و هنوز پابرجا و فعال است. بازار ارومیه در خرداد 1362 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این بازار یکی از مقاصد گردشگران داخلی و خارجی است که در دوره صفویه ساخته شده و در کنار مسجد جامع ارومیه واقع شده است.

دولت های زندیه و قاجاریه وسعت این بازار را بیشتر کردند و در حال حاضر بازار تاریخی و بزرگ ارومیه یکی از تماشای ترین و مجذوب نماینده ترین نقاط این شهر به شمار میرود. فعالیت های مالی، فرهنگی و اجتماعی در کنار خرید های روزانه مسافران، همشهریان و ساکنان مردم ارومیه سبب شده تا این بازار بزرگ و سنتی ایران، همچنان پر رونق و پر جاذبه باشد. این بازار 60 هزار متر مربع مساحت دارد و تقریباً هزار حجره و مغازه با کارکرد های متنوع و مختلف در کنار سرا ها، تیمچه ها، حمام های قدیمی و همینطور مسجد جامع ارومیه در آن فعال هستند.

سفر به ارومیه نمی تواند مجذوب نماینده نباشد

مراکز خرید ارومیه و بازار بزرگ آن را به شما معرفی کردیم. البته تمام مراکز خرید به این موارد خلاصه نمی شوند. اما بازار ها و مراکز خریدی که ما به شما معرفی کردیم جزء برترین ها، پر رونق ترین ها و معروف ترین های این شهر هستند. ناگفته نماند که برای خرید سوغاتی هایی مانند خوراکی ها و شیرینی های شهر ارومیه بهتر است به قنادی ها و فروشگاه های قدیمی و سنتی شهر سر بزنید. چون ممکن است در بعضی از فروشگاه های مدرن و امروزی با محصولاتی مشابه اما بی کیفیت که وارداتی هستند روبرو شوید. در حال سفر به ارومیه نمی تواند مجذوب نماینده نباشد. این شهر جاذبه های زیبا و متفاوت طبیعی، تاریخی و متنوعی دارد که برای همواره در یاد و خاطره ما باقی خواهند ماند.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2283

به "12 بازار و مراکز خرید ارومیه که خرید را لذت بخش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 بازار و مراکز خرید ارومیه که خرید را لذت بخش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید