پری خانم محبوب ترین زن کوچه به بازار کتاب آمد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، مصطفی چترچی در مقدمه این اثر هدف خود را از نگارش داستان هایی از کوچه ها بیان نموده و آورده است: شهر بی در و پیکر و درندشت، مثل اقیانوسی بی کرانه به البرز تکیه داده و اعماق ترسناکش از موجودات درنده انباشته بود اما کوچه همانند جزیره ای آرام و مطمئن همه را مادرانه در پناه خود می گرفت و دلم را قرص می کرد که اعتماد کنم و لبخند را لبخند بدانم و با اشک دیگران اشک بریزم.

پری خانم محبوب ترین زن کوچه به بازار کتاب آمد

وی با اشاره به اینکه کوچه میعادگاه همدلی، دوستی، مردانگی و کمک و دستگیری همسایه ها از همدیگر بود، تأکید نموده است: با توسعه شهرنشینی، اژدهای خیابان و بزرگراه و ساخت وساز آپارتمان های قوطی کبریتی و بیگانه از هم، کوچه ها را بلعید. خانه ها عمودی شدند و به حریم آسمان آبی و پرستاره بی رحمانه تجاوز کردند، دیگر از لطف و صفای گذشته کوچه ها کمتر نشانی به جای مانده است.

این کتاب 30 داستان کوتاه با موضوع کوچه را شامل می گردد که از جمله عناوین آنها می توان به تک درخت نارون کوچه، ماهی های قرمز در کوچه، پیرمرد مهربان کوچه و پنجره روبه کوچه اشاره نمود.

در بخشی از داستان در آستانه کوچه می خوانیم: اخبار صبح رادیو، عمق فاجعه را برای بزرگ ترها روشن تر کرد. وقوع زلزله ای مهیب و ویرانگر در بوئین زهرا که تکان هایش از آن همه فاصله ما را این طور ترسانده بود همه را در بهت فروبرد.

انتشارات هنرکده اخیرا این کتاب را در 115 صفحه با بهای 80 هزار تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2222

به "پری خانم محبوب ترین زن کوچه به بازار کتاب آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پری خانم محبوب ترین زن کوچه به بازار کتاب آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید