پوشیدن یا نپوشیدن کفش در هواپیما؛ مسئله این است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، حتما شما هم در پروازهای طولانی با دوراهی در آوردن کفش روبرو شده اید. تا به حال فکر نموده اید که کار درست کدام است، از پا در آوردن کفش یا نگه داشتن آن ها؟

پوشیدن یا نپوشیدن کفش در هواپیما؛ مسئله این است

بعضی از سؤال ها برای همواره بی جواب باقی ماندند؛ اما امروز وقت آن رسیده است که به یک سؤال همیشگی در خصوص سوار شدن به هواپیما و در آوردن کفش ها در طول پرواز پاسخ دهیم.

به نظر شما در هواپیما کفش هایتان را می توانید در بیاورید؟ از دو منظر متفاوت می توان به این سؤال ساده پاسخ داد، یکی راحتی و دیگری سلامتی. مسلما ما در خصوص سلامتی و وجه ای از درآوردن کفش ها در هواپیما که می تواند سلامتی شما را بهبود یا تخریب کند، نمی توانیم نظر پزشکی دهیم. بهتر است در این مورد از پزشک خودتان سؤال کنید، اما درباره راحتی شما در طول پرواز، می توانیم صحبت کنیم.

مسلما نداشتن کفش در جایی که شما گاهی اوقات فقط توانایی تکان دادن نیم تنه به بالا را دارید، راحتی نسبی خوبی می تواند داشته باشد. مخصوصا اگر پرواز طولانی باشد و خون در پاهای شما جمع گردد. در بعضی از کلاس های پروازی، جای کافی برای پاهای شما وجود ندارد و شما بالاجبار باید کفش خودتان را دربیاورد و کنار پایتان قرار دهید.

انگشتان خودتان را تکانی بدهید و اجازه دهید که هوا با پاهایتان تماس داشته باشد. مسلما، شما مثل یک آدم خودخواه دوست ندارید که خودتان راحت باشید و بغل دستی هایتان از دست شما عاصی شوند. پس اگر عادت دارید در پروازهای خودتان کفش تان را از پا دربیاورید، جوراب تمیز به پا داشته باشید و از بوگیر بودن کفش هایتان اطمینان حاصل کنید.

شما می توانید از جوش شیرین به عنوان یک بوگیر کم خرج در کفش تان بهره ببرید تا علاوه بر بوگیری، داخل کفش شما ضدعفونی هم باشد. برای پروازهای خودتان کفش هایی انتخاب کنید که به راحتی بتوانید آن ها را پس از بیرون آوردن، دوباره به راحتی به پا کنید.

خوشبختانه در هواپیماهای نو، جای کافی برای خم و راست شدن روی جایگاه وجود دارد. توصیه کلی وجود دارد که به شما می گوید همواره در پرواز راحت ترین لباس ممکن خودتان را بپوشید.

اگر شما به هیچ وجه نمی توانید کفش های پاشنه بلند را از خودتان کنار بگذارید، توصیه می کنیم در پروازها از کفش هایی که لژ بلندتری دارند، بهره ببرید. معمولا هنگامی که می خواهید جابه جا شوید و کفش هایتان را دوباره می خواهید به پا کنید، پوشیدن کفش پاشنه بلند سخت تر از کفش های راحتی لژدار است.

علاوه بر این، خودتان را تصور کنید که در راهرو هواپیما می خواهید جابجا شوید و به سمت توالت بروید، تعادل تان هنگام تکآن های هواپیما در پوشیدن کدام نوع از کفش ها بیشتر از دیگری حفظ می گردد؟ کفش لژدار راه حل مناسبی برای وسواسی های پاشنه بلند است. کفش های کتانی و ورزشی که از پا راحت خارج می شوند، گزینه اول ما برای شما است. این کفش ها علاوه بر راحتی در پوشیدن، برای ماندن به مدت طولانی در پای شما طراحی و ساخته شده اند.

اگر به توصیه های ما توجه نکردید و کفش پاشنه بلند خودتان را به پا کردید، هنگام تخلیه های اضطراری ضروری است که کفش هایتان را از پا خارج کنید تا سرسره بادی و پلاستیکی تخلیه هواپیما را سوراخ نکنید. بعلاوه بوت هایی که ساق نامتعارف و بلندی دارند با زیورآلات فلزی به هنگام عبور از گیت های حفاظتی برای شما دردسر ساز می شوند، از طرفی، به هیچ عنوان در فضای کوچک پیش روی پاهایتان نمی توانید، کفش تان را از پا در بیاورید.

صندل های راحتی و کفش های اسفنجی، علی رغم راحتی که دارند، در مواقع خروج اضطراری خطرساز می شوند و ممکن است از پای شما خارج شوند.

بعلاوه، گاهی اوقات کفش هایی که دارای بندهای بلند هستند، بین آسانسور و راه پله ها گیر می نمایند و ممکن است پای شما آسیب ببیند.

به عنوان یک توصیه بهداشتی، اگر بدون جوراب هستید، هیچ وقت کفش خودتان را از پایتان خارج نکنید و پای خودتان را در تماس مستقیم با کف سالن هواپیما قرار ندهید.

کفش های پارچه ای به هیچ وجه برای هواپیما مناسب نیستند. معمولا در پروازها، ریختن آب روی زمین یکی از عادی ترین کارهایی است که انجام می گردد، بعلاوه، شما در طول پرواز طولانی لازم خواهید داشت که به توالت بروید، در این صورت وقتی پای خودتان را روی هر جای خیس که بگذارید، کفش شما خیس خواهد شد و به مرور زمان این خیسی به پای شما می رسد.

کفش پارچه ای می تواند در کل پرواز عذاب شما گردد. ایده دیگری که بسیاری از مسافران آن را به کار می گیرند، استفاده از یک کفش جایگزین است، همچون دمپایی های هتل برای پوشیدن به جای کفش اصلی خودشان. برای چند ساعت راحتی بیشتر، این یکی از برترین ایده هایی است که می توانید برای سفر خودتان بکار بگیرید. کافی است که کفش دوم شما، گشادتر باشد.

در همه پروازها، بر اساس قوانین مسافرت های هوایی شما باید کفش خودتان را به پا داشته باشید. قطعا دوست ندارید که در یک فرود اضطراری، پا برهنه کفش خودتان را ول کنید و بدوید یا بخواهید دنبال لنگه های از هم جدا افتاده کفش هایتان روی زمین بگردید.

پس بهتر است به قوانین احترام بگذارید. هر کاری که می خواهید انجام دهید، دیگران را هم در نظر داشته باشید. لازم نیست در یک پرواز چند ساعته حتما پا برهنه، پای خودتان را در ارتفاع مناسب قرار دهید تا خون به پاهایتان برسد. هیچ وقت پای خودتان را روی جایگاه جلویی یا بدنه هواپیما قرار ندهید.

اگر از جمله کسانی هستید که دوست ندارید کفش خودتان را از پا در بیاورید، به هر دلیلی، بعد از پرواز پاهای خودتان را در آب گرم ماساژ و برای برطرف تورم پا، کمی آن ها را بالاتر از سطح بدن خودتان قرار دهید.

برای خرید بلیط هواپیما همواره می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1951

به "پوشیدن یا نپوشیدن کفش در هواپیما؛ مسئله این است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشیدن یا نپوشیدن کفش در هواپیما؛ مسئله این است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید