در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش چهارم)

به گزارش مجله گوگل ایرانی، پرخوری در سفر ممنوع

شما در سفر خود ممکن است که به علت عدم دسترسی به سوپرمارکت های همیشگی محل زندگی خود و همچنین کلاس های آمادگی جسمانیتان، خود را در یک رستوران در حال خوردن غذاهای چاق کننده بیابید. همچنین ممکن است که برنامه ریزی منظم و روزانه تان برای ورزش به علت حضور در هواپیما یا اتوبوس برای چند ساعت متوالی با اختلال روبرو شود. مهم نیست که از میان رژیم های گیاه خواری، رژیم های خام خواری، رژیم هایی با کربوهیدرات پایین و رژیم هایی با چربی پایین، کدام مورد را رعایت می کنید؛ درهر حال شانس این که در سفرهای خود مجبور به شکستن این رژیم شده باشید، بسیار زیاد است. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش چهارم)

فعال ماندن در مقصد

گزینه های موجود برای تعطیلاتی فعالانه و پرتحرک در سراسر جهان تقریبا بی نهایت زیاد هستند. کافی است که مواردی مانند پیاده روی در آلپ، اسب سواری در مونتانا یا قایق سواری در رودخانه آمازون را به یاد بیاورید. با این حال اگر آماده چنین ماجراجویی هایی نیستید نیز باز هم کارهایی بسکمک هستند که می توانید به جای دراز کشیدن در هتل و نشستن در اتوبوس و زل زدن به منظره ها، آن ها را انجام بدهید. برای نمونه می توانید با کمک وب سایت BikeTours.com، با دوچرخه به گشت و گذار در جهان بپردازید. این وب سایت در حقیقت یک مرکز ویژه برای ارائه راهنمایی جهت سفرهای مستقل در چندین کشور جهان است که شامل کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه و نیوزلند نیز می شود. می توانید در جهتهایی خوش منظره مانند جاده های کنار رودخانه، باغ های انگور و دهکده های قرون وسطایی دوچرخه سواری کنید. با این روش می توانید ورزش و تمرین روزانه خود را با مشاهده چشم میزان ای محلی از دیدگاهی صمیمی تر و بهتر از آنچه در اتوبوس به آن دسترسی خواهید داشت تلفیق کنید. برای یافتن ایده های بیشتر در این زمینه به بخش سفرها و تورهای دوچرخه سواری مراجعه کنید.

افراد علاقه مند به دویدن نیز فرصتی مشابه را به واسطه تورهای دویدن در شهر، در برخی از شهرهای آمریکا (به علاوه تورنتو) خواهند داشت. برای نمونه در شهر سانفرانسیسکو، جهتهای ویژه دویدن می تواند علاقه مندان را به دهکده های غربی، فروشگاه و مرکز خرید ملی و بالا و پایین تپه های زیبای این شهر رهنمون کنند.

اگر دویدن و دوچرخه سواری را کنار بگذاریم بازهم نمی تواند یک پیاده روی خوب را مضر دانست. هیچ راهی بهتر از تجربه کردن حضور در یک شهر با پیاده روی در آن وجود ندارد. به همین علت نیز بهتر است به جای سواری بر اتوبوس یا استفاده از مترو وقت خود را به پیاده روی بین دو جاذبه اصلی و بزرگ در یک شهر اختصاص بدهید. به این ترتیب خواهید توانست تا محله هایی متفاوت را تجربه کنید و حتی اگر طول جهت هر فروشگاه یا کافه ای نظر شما را جلب کرد، می توانید به سراغ آن بروید. برای اطلاعات تکمیلی درباره سفرهایی که به پیاده روی اختصاص دارند، به سراغ بخش تورها و سفرهای مخصوص پیاده روی بروید.

نکته ای درباره غذا خوردن در هر یک از نقاط جهان

ما به سالاد به عنوان یک گزینه بسیار سالم و عالی در سفرهای زمینی اشاره کردیم ولی اگر شما در یک کشور در حال توسعه حضور دارید که در این کشور خطر ابتلا به بیماری های که بر اساس آب آلوده ایجاد می شوند وجود دارد، بهتر است تا از خوردن سالاد و میوه های خام پرهیز کنید. به جای این کار بهتر است در پی خوراک هایی باشید که در آن ها سبزی ها پخته وجود دارد و حتما هم آن ها را به صورت کاملا داغ و تازه مصرف کنید. به همین علت نیز آب به عنوان سالم ترین گزینه برای نوشیدن مطرح است ولی همیشه پیش از نوشیدن آب، به خصوص اگر به کشورهای در حال توسعه سفر می کنید، از سالم بودن منبع آب مصرفی مطمئن شوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1982

به "در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش چهارم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر چه فعالیت و خورد و خوراکی داشته باشیم؟(بخش چهارم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید