چگونه از اطلاعات شخصی مان در سفر محافظت کنیم؟

به گزارش مجله گوگل ایرانی، امروزه با پیشرفت تکنولوژی تنها اطلاعات و مدارک فیزیکی نیستند که در معرض سو استفاده یا سرقت قرار دارند. بلکه اطلاعات ما در صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی نیز می توانند به طرق مختلفی دزدیده شوند. این امر هر چند که در زندگی روزمره نیز رخ می دهد اما امکان در خطر بودن آن در سفر افزایش می یابد چرا که مسافران در سفر به طور معمول نکات امنیتی لازم را در نظر نمی گیرند و در هر شرایط مکانی و زمانی ممکن است از اینترنت های ناشناس استفاده کنند. به همین منظور قصد داریم در مقاله ای با عنوان چگونه از اطلاعات شخصی مان در سفر محافظت کنیم؟ راهکارهای محافظت از مدارک فیزیکی و مجازی خود را آنالیز نماییم و بهترین راه چاره را برای آن بیابیم؛ با ما در قاصدک 24 همراه باشید.

چگونه از اطلاعات شخصی مان در سفر محافظت کنیم؟

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا ارزان قیمت با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

حریم شخصی و خرید بلیط سفر

قبل از هر چیز بهتر است به آنالیز اولین مرحله در هر مسافرت، یعنی خرید بلیط بپردازیم. به یاد داشته باشید که تفاوت چندانی ندارد که شما برای سفر خود یک بلیط هواپیما،بلیط قطار یا بلیط اتوبوس را برگزیده اید اما حتماً باید به این نکته توجه کنید که چه راهی را برای خرید آن انتخاب می کنید. اگر شما جز آن دسته از مسافران هستید که هنوز خریدهای حضوری را به انواع خرید اینترنتی ترجیح می دهند بهتر است وقتی به آژانس های مسافرتی یا مراکز خرید بلیط مراجعه می کنید توجه لازم را در مورد مراقبت از مدارک خود به خرج دهید. برای این کار بهتر است قبل از مراجعه به آژانس، با کارشناسان فروش مجموعه تماس بگیرید و اگر احتیاجی به ارائه اصل مدارک برای خرید بلیط ندارید از کپی آنها استفاده نمایید. اگر هم مجبور به ارائه اصل مدارک هستید بهتر است آنها را در یک پوشه پلاستیکی قرار داده و پس از آنالیز های لازم توسط مسئول فروش، مجدد مدارک خود را تحویل گرفته و آنها را در محلی امن قرار دهید. چرا که با این کار احتمال گم کردن آنها را به حداقل می رسانید.

در مورد خریدهای اینترنتی نیز بهتر است به مواردی که در ادامه بیان می کنیم، توجه نمایید. اگر قصد دارید بلیط قطار، هواپیما یا اتوبوس خود را از فروشگاه های آنلاین ارائه خدمات سفر خریداری نمایید حتماً به اعتبار سامانه فروش و وب سایت مجموعه توجه کنید. به هیچ عنوان از وبسایت های غیر معتبر خرید نکنید و قبل از رزرو بلیط و اتصال به درگاه بانکی به این نکته توجه نمایید که سامانه مربوطه حریم شخصی شما را حفظ نماید. نباید فراموش کنید در خریدهای اینترنتی بهتر است در سایت مربوطه ثبت نام نموده و پنل شخصی خود را ایجاد نمایید. با این کار می توانید در هر زمان دلخواه به اطلاعات و تاریخچه خریدتان دست یابید و در مواقع لزوم از آنها بهره ببرید. به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در هیچ سامانه اینترنتی ذخیره نکنید و در صورت لزوم از کیف پول اعتباری خود در سامانه استفاده نمایید. در نهایت نیز با فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف خود، ایمنی خریدهای اینترنتی خود را افزایش دهید. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ای با عنوان راهنمای فعالسازی و استفاده از رمز پویا بانک های دولتی را در قاصدک 24 مطالعه نمایید.

تمامی رمزهای خود را دو مرحله ای کنید

سعی کنید تصویر هیچ یک از مدارک هویتی یا اطلاعات شخصی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید و یا مثلاً رمز بانکی خود و مواردی از این دست را در فضاهای اینچنینی سیو نکنید. در نهایت برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده احتمالی از اکانت های خود، رمز صفحات شخصی و پروفایل هایتان را دو مرحله ای نمایید.

از وای فای عمومی استفاده نکنید

بهتر است در سفر تا جای ممکن از وای فای های عمومی استفاده نکنید و یا حداقل با استفاده از این اینترنت ها کارهای بانکی خود را به انجام نرسانید. در نهایت اگر مجبور به استفاده از وای فای های عمومی شدید بهتر است از یک آی پی مطمئن استفاده نمایید و پس از اتمام کارتان نیز تاریخچه مرورگر خود را پاک کنید. نباید فراموش کنید که نباید به هیچ عنوان روی لینک های مشکوک یا ایمیل های ناشناس کلیک کنید. چرا که با این کار به راحتی ممکن است در دام هکرها بیفتید یا یک فایل حاوی بد افزار را دانلود نموده و اطلاعات خود را در معرض خطر قرار دهید.

رمزهای خود را دفترچه تلفنتان یاداشت نکنید

اهمیت هیچ یک از رمزهای خود را نادیده نگیرید و حتی رمز پنلی را که از آن برای خرید بلیط قطار استفاده نموده اید را نیز در یک جای مطمئن ذخیره نمایید. نباید فراموش کنید که برای این کار می توانید از پسورد منیجرها یا فایل های hidden استفاده نمایید اما به هیچ عنوان نباید رمزهای خود را در دفترچه تلفنان یادداشت نموده و یا آنها را در تلفن همراهتان ذخیره نمایید.

از صندوق امانات هتل ها استفاده نمایید

اگر به طور معمول مدارک خود را گم می کنید یا احتمال می دهید که کیفتان در رفت و آمدی که در مقصد دارید طعمه سارقان گردد می توانید پس از رزرو هتل از صندوق امانات آن برای نگهداری از مدارک خود استفاده نمایید. برای این کار تنها کافی است از متصدی مربوط درخواست نمایید تا صندوقی را در اختیار شما قرار دهد تا در مدت زمان اقامت خود، مدارک و وسایل با ارزشتان را در آن نگهداری نمایید.

مدارک خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید

در هیچ یک از مراحل سفرتان، مدارک خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید تا امکان سو استفاده از آنها را برای دیگران مهیا نکنید. نباید فراموش کنید که به دقت باید از تمامی مدارک فیزیکی و اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی محافظت نمایید بنابراین علاوه بر مدارک سفرتان، نباید رمز ایمیل یا کارت های بانکی خود را نیز در اختیار افراد ناشناس قرار دهید. در نهایت برای اینکه بتوانید در صورت گم کردن مدارک سفر خود یا سرقت آنها، راحت تر مراحل صدور مجدد مدارک هویتی خود را پیگیری نمایید بهتر است از بیمه نامه های مسافرتی استفاده نمایید.

در انتها یادآور می شویم که برای خرید آنلاین انواع بیمه مسافرتی، بلیط سفر و حتی رزرو هتل می توانید در هر ساعت از شبانه روز به وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید. همچنین گفتنی است که با دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 از کافه بازار نیز می توانید کلیه خدمات مسافرتی مورد احتیاج خود را با سهولت بیشتری خریداری نمایید.

منبع: https://ghasedak24.com/train-ticket

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 613

به "چگونه از اطلاعات شخصی مان در سفر محافظت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از اطلاعات شخصی مان در سفر محافظت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید