کاهش بیشتر قیمت ها و ثبات بازار سیمان در هفته های آینده

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل نظارت بر کالا های فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: وضع بازار سیمان در هفته های آینده با ثبات و کاهش بیشتر قیمت ها در این بازار محقق می گردد.

کاهش بیشتر قیمت ها و ثبات بازار سیمان در هفته های آینده

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان، آقای حسن الهیاری اضافه نمود: قیمت هر پاکت سیمان تیپ 2 خاکستری عرضه شده به وسیله کارخانجات فراوریی سیمان در بورس کالا، به طور میانه در حدود 250، 000 ریال است که با احتساب هزینه های قانونی نظیر 9% مالیات ارزش اضافه نموده، 13% سود عمده و خرده فروشی و میانگین 100، 000 ریال هزینه های حمل و بارگیری هر کیسه سیمان، مجموع بهای مصرف کننده سیمان پاکتی تیپ 2 قابل احصاء است.

وی اضافه نمود: با آنالیز نرخ های اعلامی در بانک قیمت سازمان حمایت، میانگین نرخ هرکیسه 50 کیلویی تیپ 2 در سطح استان ها حدود 380.000 ریال و در شهرستان های اطراف کارخانجات فراوری سیمان به علت کاهش هزینه حمل و بارگیری حدود 350.000 ریال است.

الهیاری گفت: البته در بعضی از شهر ها مانند تهران به علت حجم بالای تقاضا و مصرف و بعلاوه حمل سیمان از سایر استان ها و تاثیر افزایش نرخ حمل از فواصل دور و هم هزینه بارگیری سیمان، افزایش جزیی قیمت سیمان و تاثیر آن بر قیمت نهایی مصرف کننده اجتناب ناپذیر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1786

به "کاهش بیشتر قیمت ها و ثبات بازار سیمان در هفته های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش بیشتر قیمت ها و ثبات بازار سیمان در هفته های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید