کره ای ها به خاطر بازی آیفون را به گوشی های سامسونگ ترجیح می دهند

به گزارش مجله گوگل ایرانی، اینطور که به نظر می رسد، یک شایعه درباره بازی باعث شده که بعضی از کاربران کره ای تمایل خود به خرید گوشی های سامسونگ را از دست داده و در پی خرید آیفون باشند.

کره ای ها به خاطر بازی آیفون را به گوشی های سامسونگ ترجیح می دهند

سامسونگ اگرچه برندی محبوب در بیشتر بازارهای دنیا است اما در کشور خود یعنی کره جنوبی کاربران بسیار وفاداری دارد. از آن جایی که سامسونگ در زمینه نوآوری یکی از فزونین شرکت های دنیا است، کاربران کره ای حمایت کردن از تولیدات داخلی را به نوعی افتخار خود می دانند. به همین دلیل هم هست که این شرکت در بازار کره با اختلاف چشمگیری در صدر واقع شده است.

اما اوایل سال جاری بود که وفاداری مشتریان کره ای با خیانت سامسونگ پاسخ داده شد. یک ویدیوی جالب از منبعی کره ای به نمایش در آمده که در آن به سرویس بهینه ساز بازی سامسونگ اشاره شده است. همان سرویسی که چند ماه پیش شنیده بودیم عملکرد گوشی های سامسونگ در انجام بازی را با افت همراه می نماید تا گوشی داغ نگردد. البته حتی در این حالت هم به خاطر عدم بهینه بودن تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، عملکرد گوشی ها بعد از گذشت مدتی با افتی قابل توجه همراه می شد.

اوایل سال جاری بود که شنیدیم سامسونگ یک سیستم بهینه ساز بازی تحت عنوان GOS دارد که قدرت گوشی را بعد از گذشت چند دقیقه در انجام بیش از 10 هزار اپلیکیشن و بازی کاهش می دهد. هدف از وجود این قابلیت این بوده که از مصرف بیش از حد پردازنده و گرافیک جلوگیری گردد تا گوشی داغ نکند و در مصرف باتری هم صرفه جویی گردد. چون هرچه گوشی بیشتر داغ کند، تحت فشار سنگین باشد و از منابع سخت افزاری خود هم به طور کامل استفاده کند، شارژ باتری خیلی زودتر به اتمام می رسد.

اما موضوع زمانی به ضرر سامسونگ تمام شد که فهمیدیم در بین این 10 هزار اپلیکیشن و بازی که حتی یوتیوب را هم شامل می شد، خبری از نرم افزارهای بنچمارک نبود. این یعنی وقتی از گوشی های سامسونگ بنچمارک گرفته می شد، گوشی ها با تمام قدرت خود تست را پشت سر می گذاشتند تا امتیاز بالاتری کسب نمایند ولی در عمل اوضاع فرق می کرد. سامسونگ بعدها آپدیتی را هم برای کاربران منتشر کرد که به آن ها اجازه می داد GOS را غیبرطرفال نمایند تا گوشی از تمام توان خود در بازی ها و اجرای اپلیکیشن ها بهره ببرد که ظاهرا برای بعضی از کاربران کافی نبوده است. چون بیشتر گیمرها جوانان هستند و فکر می نمایند چون دست سامسونگ رو شده این شرکت اقدام به برطرف مشکل نموده است.

یک فرد کره ای که در یوتیوب هم فعالیت می نماید از شهروندان مختلف این کشور پرسید که از چه گوشی استفاده می نمایند و آیا گوشی های سامسونگ را به آیفون ترجیح می دهند یا خیر. یکی از مردم کره در این مصاحبه خیابانی گفته که میم های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر از گوشی های سامسونگ به جای آیفون بهره ببرید، یعنی خیلی باکلاس نیستید. یک فرد دیگر هم دوربین را عامل فزونی آیفون ها تلقی کرد. یکی از افراد هم که اتفاقا در حال رفتن به فروشگاه اپل بود به GOS به عنوان علت مهاجرت از سامسونگ به آیفون اشاره نمود. او در ویدیوی خود به این موضوع هم اشاره نمود که درصد افراد چهل ساله ای (تا 50 سال) که از گوشی های سامسونگ به آیفون کوچ نموده اند طی چند سال اخیر رشدی دو رقمی داشته است.

سخت است بگوییم چند نفر از کاربران کره ای آیفون را به خاطر بازی یا هر علت دیگری به سامسونگ ترجیح می دهند و این مصاحبه هم قطعا نشان دهنده این نیست که حکومت سامسونگ بر بازار کره سرانجام یافته، چون رابطه ای که سامسونگ با شرکت های مخابراتی دارد در کنار زیست بوم قدرتمندش می توانند علت خوبی برای کاربران باشند که گوشی های این شرکت را به آیفون ترجیح دهند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2112

به "کره ای ها به خاطر بازی آیفون را به گوشی های سامسونگ ترجیح می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره ای ها به خاطر بازی آیفون را به گوشی های سامسونگ ترجیح می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید