5 کار که شیائومی در سال 2021 باید انجام دهد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، 2020 سال خیلی خوبی برای شیائومی بود. این شرکت در این سال نه تنها به رتبه سوم بازار جهانی موبایل رسید، بلکه فروش گوشی های این شرکت در بازارهای خارج از چین حدود 55 درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل دادند. این یعنی شرایط استراتژی بین المللی برند شیائومی در سال 2021 شرایط خوبی خواهد داشت.

5 کار که شیائومی در سال 2021 باید انجام دهد

همچنین شیائومی بیش از پیش بر ساخت گوشی های پرچم دار متمرکز شده است. گوشی هایی مانند می 10، می 10 پرو و می 10T رقبای قدری برای پرچم داران شرکت هایی مانند سامسونگ محسوب می شوند. در هند هم تمرکز بر برند ردمی افزایش پیدا کرده و دیگر در این کشور شیائومی به عنوان یک برند عرضه کننده گوشی های ارزان قیمت شناخته نمی گردد. همچنین این شرکت توجه خود به برند پوکو را نیز افزایش داده است که یکی دیگر از برندهای زیرمجموعه شیائومی به حساب می آید.

روی هم رفته اقدامات مختلف شیائومی در سال 2020 منجر به افزایش سهم بازار گوشی های این شرکت شده است. باید ببینیم شیائومی در سال 2021 چه کارهایی را انجام می دهد و برای مقابله با رقبا چه برنامه هایی دارد. در ادامه به 5 کاری که شیائومی در سال 2021 باید انجام دهد می پردازیم.

1. انسجام بیشتر هویت برند

طی سال های گذشته شیائومی در نگاه مردم عمدتاً به عنوان سازنده گوشی های ارزان قیمت شناخته شده ولی این شرکت در سال 2020 تا حد زیادی از این تصور ایجاد شده فاصله گرفت. اگرچه گوشی های ارزان قیمت ردمی همچنان بخش مهمی از این شرکت محسوب می شوند، اما شیائومی با عرضه خانواده می 10 نشان داد که در زمینه ساخت پرچم داران تمام عیار هم حرف زیادی برای گفتن دارد.

برخلاف بازارهای اروپایی، گوشی های ارزان قیمت شیائومی در هند و چین همراه با تعداد زیادی اپلیکیشن های ثالث عرضه می شوند. اپلیکیشن های از پیش بارگذاری شده و نمایش تبلیغات در بخش های مختلف گوشی به این شرکت اجازه می دهد گوشی های موردنظر را با قیمت پایین تری به فروش برساند. اما با این کار، برخی کاربران شیائومی فکر می کنند حتی گوشی های گران قیمت این شرکت هم حاوی تبلیغات هستند.

همچنین باید به برند پوکو هم اشاره کنیم. اگرچه این برند مستقل شده، اما تقریبا تمام گوشی های آن همان گوشی های ردمی هستند که فقط نامشان تغییر یافته است. همین موضوع هویت برند پوکو را دچار مشکل کرده است. پوکو برای اینکه به عنوان یک برند مستقل مورد توجه قرار بگیرد، باید چندین گوشی منحصر به فرد را راهی بازار کند.

گفتنی است آخرین باری که گوشی های سری ردمی K راهی بازار چین شده اند به سال 2019 برمی گردد. در عین حال، گوشی ردمی K30 پرو که در چین عرضه شده، با نام پوکو F2 پرو راهی بازارهای مختلفی شده است. همان طور که می بینید شیائومی در زمینه هویت برندهای خود مسائل زیادی دارد و در سال 2021 باید آن ها را برطرف کند.

2. افزایش تنوع گوشی ها

بخش بزرگی از گوشی های شیائومی تفاوت های زیادی با یکدیگر ندارند. همچنین می توانیم به عرضه 9 عضو سری ردمی 9 اشاره کنیم که منجر به گیج شدن کاربران شده است. به همین خاطر شیائومی در سال 2021 باید به افزایش تنوع گوشی ها تمرکز کند تا کاربران راحت تر از گذشته بتوانند تفاوت های بین آن ها را تشخیص بدهند.

  • آیا شیائومی می تواند جای خالی هواوی را پر کند؟

3. کاهش تعداد اپلیکیشن های اضافی

گوشی های ردمی به داشتن قیمت مناسب شهرت دارند اما یک موضوع مشترک میان آن ها، شمار زیاد اپلیکیشن های از پیش بارگذاری شده است. این مشکل در بازارهایی مانند هند حادتر هم شده است و در این بازارها تعداد اپلیکیشن های ثالث و تبلیغات درون گوشی بیشتر دیده می گردد.

روی هم رفته مشارکت با شرکت های نرم افزاری و نمایش تبلیغات نقش مهمی در کاهش قیمت گوشی های ردمی دارند ولی گاهی اوقات این تبلیغات و اپلیکیشن ها تجربه کاربری را مختل می کنند. این شرکت گام هایی را برای حذف بیشتر این برنامه ها برداشته است ولی بهتر است فرایند حذف این اپلیکیشن ها ساده تر گردد.

4. گسترش اکوسیستم

اکوسیستم شیائومی در چین شامل محصولات متنوعی است. این شرکت انواع و اقسام محصولات از مترجم فوری و کیبورد گرفته تا پلوپز را راهی بازار کرده و برای این کار بر روی صدها برند مختلف سرمایه گذاری کرده است. در حال حاضر، شیائومی در هند بزرگ ترین فروشنده تلویزیون های هوشمند محسوب می گردد. همچنین در کشورهای دیگر هم مچ بندهای هوشمند شیائومی طرفداران زیادی دارند.

روی هم رفته این شرکت باید بخشی از توجه خود به عرضه جهانی محصولات خود معطوف کند. با توجه به اینکه شرکت هایی مانند هواوی در تلاش هستند اکوسیستم خود را گسترش دهند، شیائومی با انجام این کار می تواند در حوزه های مختلف به رقیب قدری برای آن ها تبدیل گردد.

  • راهنمای خرید محصولات شیائومی؛ هر آنچه باید درباره شیائومی بدانید

5. عرضه گوشی های تاشو

شایعات مربوط به گوشی های تاشو شیائومی به مدت ها قبل برمی گردند. این شرکت در سال 2019 مدل اولیه یک گوشی تاشو را نمایش داد و از آن زمان پتنت های متعددی را در رابطه با این حوزه ثبت کرده است. طبق گزارش های منتشر شده، شیائومی در سال 2021 قصد دارد از سه گوشی تاشو رونمایی کند که از طراحی عمودی، نمایشگر داخلی و نمایشگر بیرونی بهره می برند.

باید ببینیم آیا شیائومی می تواند گوشی های تاشو خود را با قیمت مناسبی راهی بازار کند یا نه. اما در هر صورت با افزایش اهمیت این گوشی ها، شیائومی باید هرچه زودتر بتواند در برابر رقبا عرض اندام کند.

به نظر شما شیائومی در سال 2021 برای ادامه فرایند موفقیت خود باید چه کارهایی را انجام دهد؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2020

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1401

به "5 کار که شیائومی در سال 2021 باید انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کار که شیائومی در سال 2021 باید انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید