500 اثر تاریخی خراسان رضوی در حال ثبت ملی است

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که 500 اثر تاریخی این استان در حال ثبت است گفت: سال جاری 35میلیارد ریال در قالب تسهیلات و اعتبارات یارانه ای با کارمزد 4درصد به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی اختصاص یافته است.

500 اثر تاریخی خراسان رضوی در حال ثبت ملی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ابوالفضل مکرمی فر در حاشیه بازدید از موزه تاریخی قرائی رشتخوار با اشاره به اینکه گردشگری، صنعتی درآمدزا با اشتغالزایی پایدار است اضافه کرد: یکی از شاخص ها در تخصیص اعتبار مورد احتیاج، ثبت آثار ملی است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشتخوار نیز در این بازدید گفت: هم اکنون، شش اقامتگاه بوم گردی و گردشگری در روستا های شهرستان رشتخوار راه اندازی شده است.

کاظم کامیاب با بیان اینکه رشتخوار در حوزه گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است اضافه کرد: هدف از راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در این شهرستان، ترویج و معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی مردمان این مرز و بوم به گردشگران است.

وی گفت: رشتخوار دارای 300 اثر تاریخی و گردشگری است که 25 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

شهرستان رشتخوار با 65 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری جنوب مشهد واقع است و دارای آثاری تاریخی مثل شهر جیزد، مسجد جامع و آب انبار های دوره قاجاریه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 239

به "500 اثر تاریخی خراسان رضوی در حال ثبت ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 اثر تاریخی خراسان رضوی در حال ثبت ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید