همایش ملی بزرگداشت ناظم الاطبا در کرمان برگزار می گردد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدایی عصر سه شنبه در جلسه انجمن مفاخر استان کرمان گفت: در تفاهم نامه ای که با معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضاء کردیم قرار شد با مشارکت استانداری کرمان از نظر مالی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر فنی اپرای عروسکی منظومه های خواجوی کرمانی برگزار گردد.

همایش ملی بزرگداشت ناظم الاطبا در کرمان برگزار می گردد

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های این تفاهم نامه مرمت آثار موزه صنعتی، موسیقی نواحی، خانه موزه های هنر پایلوت هنری و گردشگری و...است و مقرر شد هر یک از خانه موزه های هنر به نام مخاخر کرمانی که در کرمان ساکن نیستند و در قید حیات هستند نام گذاری شوند.

فدایی بیان کرد: همایش ملی بزرگداشت ناظم الاطبای کرمانی با همکاری انجمن مخاخر استان، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه علوم پزشکی برگزارگردد و کتاب های این دانشمند فاخر کرمانی توسط دانشگاه باهنر حق التالیف و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حق چاپ آنها را پرداخت کند.

استاندار کرمان ابراز داشت: باید آیین نامه ای در مورد آرامستان هنرمندان تدوین گردد که تبصره، استثنا، کمیته جانبی و... نداشته و باید جامع باشد وتکلیف همه چیز روشن گردد.

وی در مورد دفن هنرمندان در آرمستان هنرمندان، گفت: پارتی بازی ها و ... به این دلیل است که آیین نامه های ما جامع نیست. اگر آیین نامه ها و مقرارت جامع بود تکلیف را روشن می کرد و دیگر هیچ وقت احتیاج به کمیته و سفارش نبود و تخلفی هم صورت نمی گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 84

به "همایش ملی بزرگداشت ناظم الاطبا در کرمان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی بزرگداشت ناظم الاطبا در کرمان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید