تور استانبول: افتتاح خانه، موزه فارابی، فیلسوف ایرانی در استانبول ترکیه

به گزارش مجله گوگل ایرانی، دو کشور قزاقستان و ترکیه، با همکاری یکدیگر خانه-موزه فارابی، اندیشمند و فیلسوف بزرگ ایرانی را در شهر استانبول افتتاح کردند.

تور استانبول: افتتاح خانه، موزه فارابی، فیلسوف ایرانی در استانبول ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

هزار وصدوپنجاهمین سالگرد تولد فارابی، فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی در سال 2020 به وسیله یونسکو جشن گرفته خواهد شد و به همین مناسبت، دانشگاه ملی فارابی قزاقستان و شهرداری استانبول، با حمایت شورای همکاری کشورهای ترک زبان و سفارت قزاقستان، خانه-موزه فارابی را در ترکیه افتتاح کردند.

خانه-موزه فارابی واقع در مرکز شهر استانبول، آماده پذیرایی از گردشگران تورهای استانبول است. این مجموعه چندین بخش دارد که هرکدام اطلاعات منحصربه فردی درباره مراحل مختلف زندگی و کار ابونصر محمد بن محمد فارابی، اندیشمند بزرگ دنیا اسلام ارائه می دهند. فارابی را به عنوان معلم دوم بشریت (پس از ارسطو) می شناسند. در این موزه، مجسمه، آثار تاریخی، آثار فارابی که نقش مهمی در بسیاری از حوزه های دانش بشری داشته اند و بعلاوه کتاب هایی که درباره وی نگاشته شده، به نمایش گذاشته شده است.

میراث فکری به جای مانده از فارابی شامل حوزه های ریاضیات، فلسفه، شیمی، زیست شناسی، ستاره شناسی، پزشکی، منطق، جامعه شناسی، علوم سیاسی، قانون، اخلاق و سایر حوزه های علمی می گردد. فارابی با نظام مند کردن و طبقه بندی علوم، به توسعه اندیشه علمی در دنیا یاری کرد و با فعالیت های خلاقانه ی خود پلی معنوی بین شرق و غرب به وجود آورد.

گالیم موتانوف، رئیس دانشگاه ملی قزاقستان (فارابی) در مراسم افتتاحیه این خانه-موزه گفت:

تأسیس یک خانه-موزه مستقل برای فارابی در ترکیه، نقطه عطف مهمی در بیشتر شناساندن گنجینه فرهنگی ترکی و قزاقی محسوب می گردد که نقش ارزشمندی در تاریخ تمدن بشری ایفا نموده است.

اگر برای سفر به ترکیه برنامه ریزی می کنید، می توانید تور ترکیه را در خبرنگاران جستجو نموده و برترین آفر تور را از میان آژانس های معتبر مسافرتی با پایین ترین قیمت بخرید. بعلاوه برای داشتن برنامه ریزی دقیق تر برای سفر خود، خبرنگاران لیست کاملی از جاهای دیدنی ترکیه را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن ها، سفر راحت تر و بهتری به ترکیه داشته باشید.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1940

به "تور استانبول: افتتاح خانه، موزه فارابی، فیلسوف ایرانی در استانبول ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: افتتاح خانه، موزه فارابی، فیلسوف ایرانی در استانبول ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید