آشنایی با زیباترین جزایر آمریکای لاتین

به گزارش مجله گوگل ایرانی، آمریکا یکی از بزرگترین قاره های کره زمین است که از سه بخش آمریکای جنوبی، مرکزی و شمالی تشکیل شده است. در این قاره جاذبه های طبیعی بی نظیری وجود دارد که هر مسافر ماجراجویی را به سمت خود جذب می نماید. یکی از جاذبه گردشگری این کشور جزایر بی نظیر آن هستند.

آشنایی با زیباترین جزایر آمریکای لاتین

رویایی ترین جزیره های آمریکای لاتین

همان طور که می بینید، جزیره ها اغلب در یک کشور جزء جالب ترین و بکرترین مکان های آن محسوب می شوند.

این مکان های تقریباً مجزا، برترین جا برای غواصی، رسیدن به آرامش، شنا و امتحان کردن آب های بعضی از سواحل جنگلی در جهان می باشند.

1-کایه کائولکر (Caye Caulker) در بلیز

کایه کائولکر، یکی از دسته جزایر کوچک سواحل بلیز شمالی است

کایه کائولکر، یکی از دسته جزایر کوچک سواحل بلیز شمالی است. کایه کائولکر، به علت آرامش بی نظیرش، از سایر جزایر بلیزی معروف تر است.

هیچ کجای این جزیره، قانونی برای چگونگی پوشش پیدا نخواهید کرد و برای بسیاری از مشاغل مهم نیست که مشتریانشان با پای برهنه آن جا بفرایند.

محبوب ترین ساحل کایه کائولکر، اسپلیت (Split)، نام دارد. این منطقه، ساحلی است که از طریق یک خلیج کوچک ایجاد شده و این خلیج، قسمت شمالی این جزیره را از قسمت جنوبی آن جدا می نماید. آب این جا آرام و تمیز است.

صخره های مرجانی نزدیک به آن، از رسیدن امواج به ساحل جلوگیری می نمایند. با شنا کردن و زیر آبی رفتن از طریق لوله تنفسی در ساعت دو بعدازظهر، می توانید از این ساحل زیبا لذت کافی را ببرید.

در همان اطراف ساحل، مغازه هایی به چشم می خورد که انواع نوشیدنی های میوه ای بسیار خوش مزه را برای شما سرو می نماید. از قسمت شمالی این جزیره به نام جنگل کایه کائولکر، که یکی از منابع جنگلی درختان همواره سبز ساحلی به رنگ قرمز و سیاه کمیاب است، تماشا کنید.

این درختان ریشه هایی دارند که در آب های شور رشد می نمایند. آن ها به عنوان محل سکونت گونه های کمیاب پرندگانی مانند چکاوک نادر منگرُو (mangrove)، به کار می فرایند.

از کرانه شرقی کایه کائولکر، صخره مرجانی بلیزی از دور دست دیده می گردد. یعنی یک سایه آبی تیره که محل زندگی دسته ای از ماهی های غول پیکر و انگل هایی به رنگ نئون است.

محبوب ترین ساحل جزیره کایه کائولکر، اسپلیت نام دارد

2- باستی منتوز (Bastimentos) در پاناما

جزیره باستی منتوز، بخشی از دسته جزایر جمهوری پاناما است

جزیره باستی منتوز، بخشی از دسته جزایر جمهوری پاناما است که بوکاس دِل تورو (Bocas del Toro) نامیده می گردد.

قسمت اعظم این جزیره، در پارک ملی آبی جزیره باستی منتوز با مساحت 241977528 مترمربع از حیات وحش قرار گرفته است و پذیرای کسانی است که به تماشا آن جا می آیند.

این پارک، محل زندگی میمون ها، کوالا ها و هزاران گونه حشرات و دوزیستان است. پارک ملی آبی جزیره باستی منتوز، چندین ساحل دارد که تماشا آن ها ارزشمند است.

ساحل قورباغه قرمز، نام خود را از قورباغه هایی به رنگ روشن قرمز گرفته است که در اطراف این ساحل زیبا زندگی می نمایند. این قورباغه ها سمی هستند، اما اگر شما آن ها را آزار ندهید، آن ها نیز به شما آسیبی نمی رسانند.

گردشگران به این جا می آیند تا شنا نمایند و از آب آبی روشن و تمیزش لذت ببرند. شما نیز می توانید در کلبه های طبیعی و زیبای حاشیه این جزیره و یا منازل لوکس کنار ساحل قورباغه قرمز بمانید و روزهای خوشی را برای خود به ارمغان بیاورید.

قسمت اعظم جزیره باستی منتوز در پارک ملی آبی این جزیره قرار گرفته است

پارک ملی آبی جزیره باستی منتوز، چندین ساحل دارد که تماشا آن ها ارزشمند است

3-جزیره ایزابلا (Isabela Island) در اِکوادُر

جزیره ایزابلا، بعضی از پرطرفدارترین و کمیاب ترین مکان های غواصی و شنا را دارا است

جزیره ایزابلا، ایستگاه معروف بسیاری از سفرهای دریایی به سمت جزایرGalàpagos است. این جزیره، بعضی از پرطرفدارترین و کمیاب ترین مکان های غواصی و شنا را دارا است.

این مکان ها به علت تنوع باورنکردنی گیاهان، حیوانات دریایی و امکان شنا در کنار نهنگ ها، دلفین ها و شیرهای دریایی اش معروفیت دارد.

جزیره ایزابلا، بزرگ ترین جزیره Galàpagos است و نسبت به تمام جزایر موجود در مجمع الجزایر، دارای لاک پشت های گالاپاگوزی وحشی بیشتری می باشد.

در جنوبی ترین قسمت ایزابلا، می توانید مرکز پرورش این لاک پشت ها را ببینید که اولین گام در راستای احیای جمعیت رو به انقراض آن ها است.

کسانی که به پرندگان علاقه دارند، باید به جزیره ایزابلا، که یکی از برترین مکان های آن ها است، بفرایند.

این جزیره، تنها مکان موجود در جهان است که می توان در آن سهره های مانگرُو، که اخیراً تبدیل به گونه ای در حال انقراض شده است را یافت.

مرغ های آبزی مانند پنگوئن های هُمبُلت، غاز ها، و قره غازها، جمعیت ساحل را تشکیل داده اند و گاهی اوقات برای صید ماهی به داخل آب می فرایند.

جزیره ایزابلا، بزرگ ترین جزیره Galàpagos است

مرغ های آبزی مانند پنگوئن های هُمبُلت و غاز ها جمعیت ساحل جزیره ایزابلا را تشکیل داده اند

جزیره ایزابلا نسبت به تمام جزایر موجود در مجمع الجزایر، دارای لاک پشت های بیشتری می باشد

4- جزایر شناور یوروز (Uros Floating Islands) در پِرو

جزایر شناور یوروز، گذرگاه کوتاهی از شهر پِرویان کشور پونو، هستند

جزایر شناور یوروز، مجموعه ای از چهل جزیره مصنوعی واقع در قسمت غربی دریاچه تیتیکاکای پِرو است. این جزایر، گذرگاه کوتاهی از شهر پِرویان کشور پونو، هستند.

مردم این جزیره، نی های توتورا که از ته دریاچه رشد می نمایند را به هم بافته و جزیره ایجاد نموده اند. بر اساس افسانه ای محلی، مردمان یوروز، این جزایر را برای فرار از غارت هندیان مرکز پِرو ساختند. یوروزی ها، خود را برای ساخت جزایر محدود نمی نمایند.

مردمی که این جا زندگی می نمایند، لباس هایی سنتی که از پارچه هایی به رنگ روشن دوخته شده اند، را می پوشند. آن ها، قایق های کوچک را نیز از همان نی های شنی ای می سازند که برای ساخت جزایر به کار می برند.

شما می توانید یکی از این قایق ها را سوار شوید و در جزایر اطراف گشتی بزنید. در جزایر یوروز، هیچ هتلی وجود ندارد، اما می توانید در یکی از هتل های کنار دریاچه تیتیکاکای پونو بمانید.

مردمی که در یوروز زندگی می نمایند، لباس هایی سنتی که به رنگ روشن دوخته شده اند، را می پوشند

مردم جزایر یوروز، نی های توتورا که از ته دریاچه رشد می نمایند را به هم بافته و جزیره ایجاد نموده اند

منبع: سایت ایران ناز

منبع: راسخون
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1902

به "آشنایی با زیباترین جزایر آمریکای لاتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با زیباترین جزایر آمریکای لاتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید