14 مکان دیدنی شهر دوبی (قسمت اول)

به گزارش مجله گوگل ایرانی، شما اینجا هستید: خانه آسیا خاورمیانه

دوبی، سریع ترین شهر دنیا ازنظر توسعه و یکی از شهرهای پیشتاز دنیا است. این شهر به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد شهری پرزرق وبرق، دیدنی، مجذوب کننده و آینده محور است که برای گردشگر ها و تجار به یک مقدار مجذوب کننده است. دلیل این امر آب وهوای گرم این منطقه و تابش آفتاب در تمامی سال، سواحلی با شن های سفید، هتل های پرزرق وبرق، بازارها و مراکز خرید، میراث فرهنگی مجذوب کننده و جامعه تجاری پررونق است.

14 مکان دیدنی شهر دوبی (قسمت اول)

دوبی یکی از 7 امارتی است که امارات متحده عربی را تشکیل می دهند (کشوری که در سال 1971 و با شیخ نشین های مستقل شکل گرفت) و درعین حال نیز پرجمعیت ترین شهر این کشور محسوب می گردد. دوبی یک شهر پیچیده، پیشرفته و بین المللی است که دارای جاذبه هایی بی نهایت مانند بزرگ ترین فروشگاه دنیا، بلندترین هتل دنیا، دومین خلیج دست ساز بزرگ دنیا، بزرگ ترین آکواریوم دنیا، بزرگ ترین پارک تفریحات برفی سرپوشیده و جزیره دست ساز دنیا است. و این لیستی از 14 کاریست که باید در دوبی انجام بدهید.

  • بازار دوبی، بازار دوبی یا دوبی مال، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا است. این بازار تعداد 200/1 مغازه دارد که بیشتر آنها برندهای آمریکایی هستند. دوبی مال یک استاندارد تازه برای خرید کردن، تفریحات و تفریح ها تعریف نموده است. این بازار، حاوی فروشگاه ها و مراکز تفریحی است با مساحتی 12.1 میلیون فوت مربعی. خیابان مد در این بازار، 440 هزار فوت مربع میزان دارد و به صورت تخصصی به مدهای سطح بالا اختصاص یافته است و به همین علت نیز بازار دوبی را به مرکز مد در منطقه تبدیل نموده است. این امر در حالی است که بخش های دیگری مانند سوق و دهکده نیز، به قدروارزش آن افزوده اند.
  • خور دوبی، خور دوبی یکی از قدیمی ترین و زیباترین منطقه ها دوبی است که در واقع یک ورودی طبیعی آب دریا است که از وسط شهر جریان دارد. می توانید سوار یک عبره (نوعی خاص از قایق های کوچک چوبی) شوید و در طول خور به گردش پرداخته و شاهد منطقه ها تاریخی اصلی دوبی و سوق ها و خیابان های پیچ درپیچ و باریک آن باشید.
  • برج العرب، برج العرب در یک جزیره مصنوعی درست در کنار ساحل واقع شده است و یک هتل 7 ستاره بوده و لوکس ترین هتل دنیا به شمار میرود. این هتل بعلاوه چهارمین هتل بلند دنیا (با ارتفاع 85 متری) است. متأسفانه بدون کردن اتاق در این هتل حتی نمی توانید به جزیره آن وارد شوید ولی درهرحال رفتن به منطقه و تماشا این شگفتی دنیا، ارزش خود را دارد.
  • ساحل جمیرا، ساحل جمیرا برترین بخش عمومی نوار شن های سفید ساحلی در دوبی است. افراد دوستدار آفتاب، به این خط ساحلی زنده آمده و از اشعه آفتاب پرنور دوبی لذت می برند. این ساحل دارای امکانات بسیار عالی است و تعداد زیادی از جایگاه های آفتاب گیری، رستوران ها و مراکز ورزش های آبی که تفریحاتی چون جت اسکی را ارائه می نمایند در آن وجود دارند. فقط حتما در اوایل روز به این ساحل بروید زیرا هوای آن در میانه روز به شدت گرم خواهد بود.
  • هتل آتلانتیس واقع در بخش نخل (پالم)، نخل جمیرا یکی از عجیب ترین سازه های دوبی است. جاذبه واقعی نخل را می توان هتل آتلانتیس و پارک آبی آن به نام Aquaventure دانست. این پارک آبی دارای ساحل اختصاصی و تعداد زیادی از سرسره های آبی است که شامل تونل زیرآب نیز می گردد. در این تونل خواهید توانست سفره ماهی ها و کوسه ها را در حال شنا در بالای سر یا کنار خود مشاهده کنید.
  • سافاری صحرا، گشت وگذار صحرا یا سافاری یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که شما می توانید به یاری آن روح واقعی عربی را درک کنید. گردش سافاری با سوار کردن شما از هتلتان شروع می گردد. یک راننده سافاری باتجربه شما را در طول صحرا و در محیطی هیجان انگیز به گردش می برد. در این گردش برنامه های نفس گیری مانند سواری در میان تپه های شنی و شترسواری و اسکی روی تپه های شنی را نیز تجربه خواهید کرد. تعداد زیادی از شرکت های سافاری صحرا وجود دارند بنابراین مطمئن شوید که مقرون به صرفه ترین گزینه را انتخاب نمی کنید. این گردش ها در حقیقت ورزشی حرفه ای هستند و برای انجام آن باید یک راننده متبحر و قابل اعتماد باشید.
منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1945

به "14 مکان دیدنی شهر دوبی (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 مکان دیدنی شهر دوبی (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید