شروع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی

به گزارش مجله گوگل ایرانی، خبرنگاران/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از شروع دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی 12 عنوان کتاب ویژه سه رده سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال اطلاع داد و افزود: مهلت شرکت در جشنواره 9 خردادماه 99 است.

شروع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی

جهت دریافت مشاوره خدمات کانون تبلیغاتی از بهترین و مجربترین تیم تبلیغاتی کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ حرفه ای و ارائه تیزرهای تبلیغاتی را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

پریسا کرمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا(ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزار می گردد، اظهار کرد: این جشنواره در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا شروع شده است.

وی از افزوده شدن منابع مرتبط با سیره امام هادی(ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره اطلاع داد و توضیح داد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی علیرغم تعطیلی کتابخانه های عمومی، نخستین گام های خود را با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مراکز پیش دبستانی، مدارس و دانشگاه ها، امکان مشارکت در بخش های مختلف خود را در این بستر فراهم نموده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با بیان اینکه خانواده ها و علاقمندان گروه های مختلف سنی می توانند با شرکت در جشنواره استفاده بهینه از اوقات فراغت خود نمایند، گفت: ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) از دیگر اهداف جشنواره مذکور است.

کرمی کتابخانه های عمومی استان را آماده پذیرش حضوری اعضا برای معرفی و فراهم کردن شرایط حضور در جشنواره به محض بازگشایی دانست و یادآور شد: بر طبق روال دوره های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب های هر دوره این جشنواره اضافه می گردد که در دوره دهم کتاب هایی با موضوع حضرت امام هادی(ع) به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته شده است.

وی به منابع دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره نمود و گفت: در فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، 12 کتاب در سه رده سنی کودک(4 تا 12 سال)، نوجوان(13 تا 17 سال) و جوان و عظیمسال(18 سال به بالا) معرفی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، کتاب های گنبد خورشید، زندگی حضرت معصومه(س) و ده قصه از امام هادی(ع) برای بچه ها را ویژه رده سنی کودک دانست و توضیح داد: در رده سنی نوجوان کتاب های ستاره من، نشانه ها و مژده گل و در رده سنی جوان و عظیمسال نیز آثاری تحت عنوان امام رضا(ع): تاریخ و سیره، امام رضا(ع) و ایران، بر مدار آفتاب، شاهچراغ(ع)، خورشید رهنمای و حکمت های نقوی معرفی شده است.

کرمی بخش های مختلف جشنواره دهم رضوی را در سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی بیان کرد و متذکر شد: علاقمندان می توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت نموده و جهت حضور در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانیwww.samakpl.ir و یا سایت جشنوارهبه نشانی www.razavi.iranpl.ir مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه اعضای خانواده ها می توانند با مراجعه به بخش خانوادگی سایت جشنواره با انتخاب منابع معرفی شده در مسابقه شرکت نمایند، گفت: شرکت در این بخش تنها به صورت الکترونیکی میسر است.

این مسئول فرهنگی از برگزاری مراسم اختتامیه در دو سطح ملی و شهرستانی اطلاع داد و اظهار داشت: برگزیدگان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح ملی و شهرستانی معرفی و با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی در بخش های مختلف کودک، نوجوان، عظیمسال خانوادگی و بخش ویژه فعالیت های گروهی با اهدای هدیه نقدی از 2.5 میلیون تا 16 میلیون ریال از آنها تجلیل خواهد شد.

وی تقدیر از برگزیدگان شهرستانی را بخش دیگر جشنواره دانست و یادآور شد: همچنین در رده سنی کودک یک برگزیده در بخش نقاشی، یک برگزیده در بخش پویش مجازی و یک برگزیده در بخش کار گروهی تقدیر می گردد. در رده سنی نوجوان نیز یک برگزیده در بخش مکتوب، یک برگزیده در بخش پویش کتابخوان، یک برگزیده در بخش نقاشی، یک برگزیده در بخش روزنامه کتاب و یک برگزیده در بخش کار گروهی خواهیم داشت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ضمن دعوت از عموم مردم جهت شرکت در مسابقه عظیم کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا 9 خردادماه 99 فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه الکترونیکی جشنواره ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 830

به "شروع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید