ادعای رسانه ای؛ پوتین جواب تلفن نخست وزیر ارمنستان را نمی دهد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، بعضی منابع رسانه ای ادعا کردند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی دو روز اخیر تماس های تلفنی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان را بی جواب گذاشته است.

ادعای رسانه ای؛ پوتین جواب تلفن نخست وزیر ارمنستان را نمی دهد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به رغم روابط خوب روسیه و ارمنستان و تاکیدهای مقام های مسکو و ایروان بر پیوندهای عمیق دو کشور، بعضی منابع رسانه ای ادعا کردند که رئیس جمهور روسیه جواب تلفن نخست وزیر ارمنستان را نمی دهد.

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان به نقل از روزنامه ارمنستانی پَست (Past) گزارش داد: بعد از مسدود شدن جاده گوریس-قاپان نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان برای دو روز متوالی سعی کرد با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس بگیرد اما پوتین جواب تلفن های او را نداد.

در گزارش خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان آمده است: محدودیت تردد در قسمتی از جاده گوریس-قاپان که از خاک (جمهوری) آذربایجان عبور می نماید و بعلاوه کنترل مرزها، حق حاکمیت (جمهوری) آذربایجان است و این کشور حق دارد هر اقدامی را که ضروری بداند انجام دهد.

به روایت این رسانه، روزنامه ارمنستانی پَست (Past) گزارش داد: پس از حمله به مرزبانان آذربایجان در این منطقه، (جمهوری) آذربایجان اقدامات لازم را برای پاکسازی منطقه انجام داد و اقدامات لازم را برای تنظیم تردد انجام داد.

روزنامه ارمنستانی اضافه نمود: (جمهوری) آذربایجان اراده محکمی از خود نشان داده و شرایط خود را در این زمینه ارائه نموده است.

انتشار خبر بی پاسخ گذاشتن تماس های تلفنی پاشینیان به وسیله پوتین در شرایطی اجرا شده که طبق توافق بیستم آبان 1398 سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، مسکو برای نظارت بر فرایند اجرای آتش بس در قره باغ کوهستانی نیروهای حافظ صلح خود را در منطقه مستقر کرد.

تا به امروز مقام های مسکو و ایروان درباره درستی یا نادرستی خبر پاسخ ندادن رئیس جمهور روسیه به تماس های تلفنی نخست وزیر ارمنستان اظهارنظر ننموده اند.

روسیه و ارمنستان روابط خوب و نزدیکی دارند و مسکو در این کشور حوزه قفقاز، پایگاه نظامی هم دارد.

روسیه بعلاوه نقش پر رنگی در زمینه آتش بس خاتمه جنگ 44 روزه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ کوهستانی ایفا کرد.

طبق بند سوم توافق 10 بندی سران مسکو، باکو و ایروان مقرر شده که نیروهای صلح بان فدراسیون روسیه شامل 1960 پرسنل نظامی، 90 نفربر زره پوش، 380 خودرو و تجهیزات ویژه در طول منطقه تماس قره باغ کوهستانی و در طول کریدور لاچین مستقر شوند (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1744

به "ادعای رسانه ای؛ پوتین جواب تلفن نخست وزیر ارمنستان را نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای رسانه ای؛ پوتین جواب تلفن نخست وزیر ارمنستان را نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید