از اولین فراری با موتور 6 سیلندر هیبرید رونمایی شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، فراری از معدود خودروسازان جهان است که هنوز محصولی با پیشرانه تمام برقی فراوری نکرده؛ اما مدل های هیبرید و پلاگین هیبرید را به خوبی توسعه داده است.

از اولین فراری با موتور 6 سیلندر هیبرید رونمایی شد

فراری برای اولین بار در سال 2019 و در مدل اس پی 90 استراداله بود که از پیشرانه پلاگین هیربدی در خودروهایش استفاده کرد. در آن موقع اس پی 90 جایگزین لافراری 790 اس پی شده بود. بااین حال ترکیب موتور برقی و بنزینی باعث شده بود تا قدرت این خودرو به 986 اسب بخار افزایش پیدا کند.

برای فراری که موتورهای 12 و 8 سیلندر بخشی از هویت آن را شکل داده، استفاده از موتور 6 سیلندر تغییری بزرگ و جنجالی است. فراری محصولی نو با نام 296 جی تی بی را معرفی کرده که با تولیدات سال های گذشته کمپانی ایتالیایی تفاوت های جالبی دارد. در این خودروی کوچک اما زیبا از پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر هیبریدی استفاده شده است.

این فراری نو 2 سیلندر کمتر نسبت به F8 تریبوتو داشته و شاید از این نظر در سطح پایین تری قرار گیرد، اما در واقعیت چیز دیگری است؛ زیرا سیستم پلاگین هیبریدی نیز وجود دارد.

مجموع خروجی پیشرانه برابر با 830 اسب بخار است و آن طور که اطلاعات فراری نشان می دهد، موتور الکتریکی برابر با 167 اسب بخار خروجی دارد. انرژی موردنیاز بخش الکتریکی از باتری 7.45 کیلووات ساعت تأمین می گردد.

نوترین آگهی های خودرو

این خودرو از نوترین تکنولوژی های محفظه احتراق برگرفته از SF90 استراداله سود برده است و توربوهای کاملاً نو آن تا 180 هزار دور در دقیقه کار می نماید.

296 جی تی بی دارای 4 حالت رانندگی پیش فرض است، ای درایو (قطع نیرو رسانی موتور اصلی)، هیربد (انتخاب فعال یا غیر فعال بودن موتور اصلی به وسیله نرم افزار برای بهینه ترین عملکرد)،پرفورمنس (فعال بودن تمام وقت موتور اصلی) کوالیتی (دادن اولویت به برترین عملکرد).

در بخش جعبه دنده نیز از نمونه 8 سرعته دی سی تی در ارتباط با محور عقب استفاده شده است. بیشینه گشتاور نیز برابر با 740 نیوتن متر محاسبه شده است.

خودرو طی 2.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت نیز 330 کیلومتر بر ساعت است.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4566 میلی متر در طول، 1957 میلی متر در عرض و 1185 میلی متر در ارتفاع پیشرفته است. وزن خودرو نیز برابر با 1469 کیلوگرم مورداشاره قرار گرفته است.

فضای داخل کابین دارای جزئیات اسپرت از مواد بسیار باکیفیت است. یکی از مجذوب کننده ترین بخش های این قسمت به نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر و گرافیک داخلی متفاوت آن مربوط می گردد. یک نمایشگر دیجیتال باریک نیز در کنسول جلو و مقابل جایگاه سرنشین (شاگرد) نصب شده است.

قوانین مبارزه با آلودگی هوا فراری و رقیبانش مانند لامبورگینی و مک لارن را ناگزیر کرده تا از موتورهای هیبرید در محصولاتشان استفاده کنند.

قیمت این خودرو در ایتالیا حدود 300 هزار دلار است که البته نصب پکیج های ویژه فراری می تواند این برچسب قیمت را تا 337 هزار دلار نیز افزایش دهد. فراری اعلام کرده است که اولین مدل کاملاً الکتریکی خود را در سال 2025 به بازار عرضه خواهد کرد.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 2067

به "از اولین فراری با موتور 6 سیلندر هیبرید رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اولین فراری با موتور 6 سیلندر هیبرید رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید