جاذبه های گردشگری لس آنجلس؛ شهر ایرانیان در آمریکا

به گزارش مجله گوگل ایرانی، جاذبه های گردشگری لس آنجلس با توجه به منطقه هالیوود، بیشتر فرهنگی است و رنگ و بوی سینما و تئاتر را به خود گرفته؛ لس آنجلس یعنی شهر فرشتگان

جاذبه های گردشگری لس آنجلس؛ شهر ایرانیان در آمریکا

از سفر با قیمت تور نوروزی پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

لس آنجلس (Los Angeles) یکی از شهرهای مشهور و مهم در ایالت کالیفرنیا آمریکا است. دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا، که به نام LA نیز شناخته می شود به دلیل جای دادن ناحیه هالیوود در خود، هویت و تاریخچه ای سینمایی به خود گرفته است. از سوی دیگر بستکبال در این شهر حرف اول را نیز می زند و هواداران بسیاری دارد. آب و هوای لس آنجلس در تابستان گرم و خشک می باشد و در زمستان هوا خنک بوده و گاهی شاهد بارش هایی است؛ از این رو بهترین زمان برای مسافرت فصل پاییز یا بهار است. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری لس آنجلس انداختیم.

1. پیاده رو نامآوران هالیوود

پیاده رو مشاهیر هالیوود (Hollywood Walk of Fame) مابینبلوار هالیوود و خیابان واین در هالیوود کالیفرنیا در آمریکا واقع شده است. پیاده رومشاهیر هالیوود در سال 1958 برای ارج نهادن به خدمات هنرمندانی که در صنعت سرگرمیکار می کردند طراحی شد و اولین خبرنگاران آن در سال 1960 در آن نصب شد.

در سال 1985ناحیه تجاری و تفریحی بلوار هالیوود برای محافظت از ساختمان هایش و حصول اطمیناناز اینکه گذشته هالیوود به عنوان بخشی از آینده آن حفظ شود، در لیست رسمی آثار تاریخیملی آمریکا قرارگرفت. این افتخار بعدها به ستارگانی رسید که یک عمر فعالیت درعرصه سینما، تئاتر، رادیو، تلویزیون و موسیقی در کنار همکاری های خیریه و مدنی،داشتند.

پیاده رومشاهیر هالیوود تا سال 2011 حدود 2380 خبرنگاران 5 پر با حاشیه ای برنزی و دایره ایمنبت کاری شده با ذغال در داخلش روی یک موزائیک مرمری حک شده و به نام هنرمندان 5بخش سینما، تئاتر، رادیو، تلویزیون و موسیقی، در معرض تماشا واقع شده است. این پیاده روبه احترام هنرمندانی طراحی شد که چه جلو و چه پشت دوربین، در صنعت فیلم و سینمانقشی داشته اند. آنها بر اساس موفقیت های حرفه ای یا زندگیشان در سینما، رادیو،تلویزیون، تئاتر و موسیقی و همینطور کارهای مدنی و خیرخواهانه خود یک خبرنگاران دریافتمی نمایند.

داخل هرخبرنگاران صورتی، نام فرد مشهور حک شده و زیر آن داخل یک دایره تصویر حوزه فعالیت حرفه ایاو را برای دریافت خبرنگاران نشان می دهد. این تصاویر عبارتند از:

  • تصویر دوربینفیلم برداری - سینما
  • تصویر تلویزیون- تلویزیون
  • تصویر صفحهگرامافون - موسیقی
  • تصویر میکروفونرادیویی - رادیو
  • تصویر ماسک هایدوقلوی - تئاتر

پیاده رومشاهیر هالیوود کلا 2500 خبرنگاران خالی دارد و 9 فوریه سال 1960 اولین خبرنگاران روی آننصب شد. 16 ماه بعد نیز 1558 خبرنگاران دیگر به هنرمندان اعطا شد. بعد از آن تاریخحدودا هر ماه 2 خبرنگاران اعطا می شد. تا قبل از سال 1994 این خبرنگاران ها به عدد 2000 رسید.در سال 2004 تعداد خبرنگاران های پر شده حدودا 2150 عدد شد.

پیاده رو نام آوران هالیوود یکی از جاذبه های گردشگری لس آنجلس

2. موزه هنر لسآنجلس

موزه هنر لس انجلس که با نام مخفف LACMA شناختهمی شود، یکی از بزرگترین موزه های هنر در لس انجلس است که می تواند محلی عالی برایعلاقمندان به هنر به شمار آید. در موزه هنر LACMAمی توانید قطعه های هنری مختلف از اقصی نقاط دنیا و بازه های زمانی متخلف را ازنزدیک مشاهده کنید.

نمای بیرونی از موزه هنر لس آنجلس

3. رصدخانه گریفیث

رصدخانه گریفیتس (Griffith Observatory) یکمرکز نجوم برای عموم در کشور آمریکا در کالیفرنیا است. این رصدخانه که در ارتفاعاتشهر لس آنجلس واقع شده است، در سال 1935 تاسیس شد. در نزدیکی این رصد خانه پارکگریفیث واقع شده است؛ پارک گریفیث دومین پارک بزرگ در سراسر ایالات متحده محسوب می شود.مکانی عالی برای پیاده روی، پیک نیک یا جمع شدن با دوستان است. راستا های پیاده رویاین پارک به جاده مالهالند منتهی می شوند و مناظری بسیار زیبا از محیط شهری دراختیار شما می گذارند. فعالیت های تفریحی زیادی برای انجام دادن در پارک گریفیثوجود دارد که شامل بازدید از باغ وحش لس آنجلس، موزه غربی Autry،پونی سواری (نوعی اسب کوتاه قد)، بازی در زمین گلف وتماشای فضا می شود.

رصدخانه گریفیث یکی از جاذبه های گردشگری لس آنجلس

4. برج هایواتس

در سال 1920 میلادی، سیمون رودیا، کاشی کار ایتالیایی، آغاز به ساخت برج های واتس (Watts Towers) با آهن قراضه کرد. او به مدت 30 سال با استفاده ازموادی مانند شیشه های سبز از بطری های سون آپ یا کانادا درای و کاشی هایی از ظروفهای سفالی مالیبو، همچنین وسایل تزئینی، سنگ مرمر و صدف، به ساخت و تزیین برج هاپرداخت. 17 تا از این سازه های جذاب وجود دارد که بلندترین آن ها حدود 100 فوتارتفاع دارد. هنوز هم بعد از سال ها، طیفی زیبا و خیره نماینده از این برج ها ایجادمی شود.

نمایی از کاشی کاری برج های واتس

5. سالن کنسرتوالت دیزنی

سالن معروف کنسرت والت دیزنی را معمار مشهور آمریکایی کانادایی تبار،فرانک گری، طراحی نموده است. این سالن در خیابان گراند جنوبی شماره 111 واقع شده است ومیزبان ارکستر دائمی فیلارمونیک لس آنجلس و استاد خوانندگان این شهر است. تالارمذکور گنجایش 2300 نفر را دارد. علاوه بر خود بنا که ارزش بازدید را دارد، اگر بهموسیقی کلاسیک و ارکستری علاقمند هستید، می توانید چند ساعتی در این مکان سرگرم شوید.

سالن کنسرت والت دیزنی یکی از جاذبه های گردشگری لس آنجلس

6. مرکز گتی

مرکزگتی GettyCenter تاسیس 1997، یکی ازمراکز هنری و فرهنگی معروف دنیا محسوب می شود. این مرکز شامل یک بنیاد، یک موزه، یکمرکز حفاظت از آثار فرهنگی، و مرکز پژوهش آثار تاریخی می باشد. مرکز گتی در دومکان در شمال لس آنجلس واقع شده است. بنیانگذار مرکز پل ج. گتی نام دارد. این مرکز بیشترروی آثار و فرهنگ و تمدن اروپا تمرکز دارد. کلکسیون عکاسی این مرکز نیز آوازهٔفراوانی دارد. مرکز در یکپروژه بزرگ توسط معمار شهیر ریچارد مایر طراحی شد.

تصویر هوایی از مرکز گتی- یکی از جاذبه های گردشگری لس آنجلس

7. جادهمالهالند

جاده مالهالند نام جاده بسیار معروفی در لس آنجلس کالیفرنیا می باشد. اینجاده در همسایگی وودلند هیلز می باشد. این جاده به افتخار مهندس ویلیام مالهالندبه این نام می باشد. لس آنجلس توسط یک منطقه بزرگ کوهستانی تقسیم شده است که ازاقیانوس آغاز و به هالیوود ختم می شود. جاده مالهالند در طول این منطقه امتداددارد. مناظری که در این راستا و هنگام رانندگی مشاهده خواهید کرد، چشم اندازی وسیعو زیبا از لس آنجلس را در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر اتومبیل اجاره کردید، توصیهمی کنیم برای یک بار هم که شده، این راستا را طی کنید.

جاده مالهالند یکی از جاذبه های گردشگری لس آنجلس

کلام آخر

لس آنجلس یکی از شهرهای پرزرق و برق دنیا نیز هست و اگر می خواهید از تمام جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید، پول کافی و شاید بهتر است بگوییم زیاد با خود همراه داشته باشید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 1258

به "جاذبه های گردشگری لس آنجلس؛ شهر ایرانیان در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری لس آنجلس؛ شهر ایرانیان در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید