افزایش تعداد معتادان در پی تعطیلی کمپ ماده16

به گزارش مجله گوگل ایرانی، سرپرست خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص چرایی افزایش تعداد معتادان در شهر تهران توضیحاتی ارائه کرد.

افزایش تعداد معتادان در پی تعطیلی کمپ ماده16

به گزارش خبرنگاران، مالک حسینی در جمع خبرنگاران در خصوص چرایی تجمع بعضی از معتادان در معابر شهر تهران، گفت: از زمانی که بحث کرونا مطرح شد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته درمان، بنا به توصیه وزارت بهداشت پذیرش معتادان ماده 16 را متوقف کرد. همچنین بنا به اطلاعات واصله دوره نگهداری این معتادان متجاهر نیز کاهش یافته و این افراد را زودتر ترخیص می نمایند.

وی با بیان اینکه حدود 11 هزار نفر در کمپ های ماده 16 بودند و مقرر شده بود 5000 نفر دیگه به این مراکز ارجاع شوند، گفت: این اقدام به واسطه شیوع کرونا متوقف ماند.

به گفته حسینی، همچنین معتادان ماده15 که خودمعرف هستند نیز بنا به اطلاعات ما، پذیرش جدید ندارند و مددجویان کمپ ها نیز به شکل قابل ملاحظه ای تعدیل شدند که به این تعداد، زندانی های آزاد شده ای را که این افراد از خانواده ترد شد و بی سرپناه هستند نیز اضافه کنید که بار این افراد بر دوش شهرداری تهران مانده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2000 نفر در گرمخانه های شهرداری پذیرش می شوند، توضیح داد: البته پیش بینی ما این است که با موجی از پذیرش ها روبرو هستیم چراکه تحلیل ما این است که معتادان و زندانیان رها شده حدود 4000 نفر هستند که بار آنها هم به دوش شهرداری تهران است و همه دستگاه ها ما را تنها گذاشتند.

وی با بیان اینکه مکاتبات زیادی با دستگاه های مختلف داشته ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده است، اضافه کرد: متاسفانه شاهد هستیم پاتوق هوایی همچون هرندی، شوش و دره فرحزاد که قبلاً با کوشش مضاعف پلیس پاکسازی شده بود مجددا پاتوق شده و ضروری است مسئولان امر در این زمینه تصمیم جدی اخذ نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 878

به "افزایش تعداد معتادان در پی تعطیلی کمپ ماده16" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد معتادان در پی تعطیلی کمپ ماده16"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید