افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منتفی شد

به گزارش مجله گوگل ایرانی، مدیرعامل بانک مسکن گفت: افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن فعلا بنا به شرایط و شرایط صندوق پس انداز یکم منتفی است. ابوالقاسم رحیمی انارکی در پاسخ به این سوال که قدرت خرید متقاضیان مسکن با رشد قیمت مسکن به شکل قابل توجهی افت نموده آیا پیشنهاد جدیدی به شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن ارائه شده است گفت: فعلا افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم منتفی است چرا که برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن باید برای آن منابع پیش بینی گردد.

افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منتفی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این که افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منوط به پیش بینی راه حل های تامین کسری منابع است گفت: قبلا پیشنهادی داشتیم تا سقف تسهیلات خرید مسکن را از 80 میلیون تومان کنونی افزایش دهیم به همین دلیل پیشنهادی برای اختصاص منابع صندوق توسعه ملی دادیم اما فعلا که هیچ اتفاقی برای افزایش سقف تسهیلات رخ نداده است.

رحیمی انارکی در پاسخ به این سوال که سقف تسهیلات در شهر تهران به گونه ای است که می تواند کمتر از 20 درصد یک واحد مسکونی در منطقه متوسط را پوشش دهد افزود: تسهیلات مسکن در حال حاضر در بعضی شهرها و استان ها قدرت خرید متقاضیان را بالا می برد اما این رقم برای شهر تهران تا حدودی پایین است. وی هم چنین ادامه داد: در حال حاضر متقاضیان مسکن می توانند برای دریافت تسهیلات خرید مسکن تا سقف 160 میلیون تومان (زوجین) با نرخ سود 6 درصد در بافت فرسوده و 8 درصد اقدام و سپرده گذاری نمایند.

رحیمی انارکی تاکید نمود: هیات مدیره بانک مسکن پیشنهادی مبنی بر بالا بردن سقف تسهیلات به شورای پول و اعتبار ارائه نکرده و باید اعلام کنم که فعلا این موضوع بنا به شرایطی که صندوق پس انداز یکم دارد منتفی است. رحیمی انارکی پیش تر گفته بود که هر گونه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منوط به این است که راه حلهای تامین کسری منابع را پیش بینی کنیم و در حال حاضر با استمهال هفت ساله تسهیلات مسکن مهر تا 160 میلیون تومان برای زوجین را می توانیم تسهیلات پرداخت کنیم. رشد قیمت مسکن در سال های 96 و 97 باعث شد تا قدرت خرید به شکل قابل توجهی کاهش یابد و تسهیلات نیز نتواند کفاف خرید مسکن را حداقل در سطح 40 درصد تا 50 درصد حفظ کند و همین موضوع باعث شد تا به دلیل عدم کفاف خرید مسکن با تسهیلات کنونی صندوق پس انداز یکم بیش از 110 هزار متقاضی این تسهیلات از دریافت وام از این صندوق انصراف داده اند و حساب خود را مسدود نمایند. اگر چه مدیر عامل بانک مسکن ورشکستگی این صندوق را رد می نماید بعضی کارشناسان اعلام نمایند که این صندوق کارایی خود را از دست داده و دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن باید فکری به حال این صندوق نمایند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: iranigoogle.ir شناسه مطلب: 708

به "افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منتفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منتفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید